Rowerowe hamulce hydrauliczne - podstawy eksploatacji |
Autor |
Wiadomość |
Freerider
kierownik
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 29 Lis 2014 Posty: 320 Skąd: Królików
|
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015
|
|
|
scale napisał/a: |
toft napisał/a:
Scale no ja mam tarcze obecnie 203 więc więcej nie wsadzę.
Są jeszcze np. tarcze Formuli 220mm, choć trudno dostępne |
Hope 225mm były dostępne jakiś czas. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2015
|
|
|
Może masz adapter do tarcz 203mm a tarczę 200mm? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
do elektryka nawet wiekszej mocy iwagi nie trzeba super wynalazkow, wystarcza dobre hamulce a nie wynalazki.z samej fizyki skoro energia idzie w cieplo to wiadomo co robic.zwiekszac mase zacisku powierzchnie okladzin wieksze tarcze a nie zabawa w male pizdryki do cross country i do tego jakies radiatory.nie prosciej kupiccos solidnego jak magura?u mnie nie ma problemow nawet przy hamowaniu z 80km/h czestego hamowania w trybie terenowym czy jezdzie miejskiej.po prostu na hamulcach nie mozna zaoszczedzac jak sie ma pojazd wazacy 100-150kg z kierujacym.tylni hamulec moznakupicnieco slabszy ale przod musi byc mocny.przod to wydatekmin 300-400zl i masz spokoj.czym kupisz model z wiekszymi klockami(duza powierzchnia) tym na dluzej wystarcza za ta sama cene.nie warto hamowac klockami jak pinezki bo zbankrutujesz.ja jezdzac ostro zmieniam 2-3 kpl klockow na sezon |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Hamulce to się dopiero docenia, jak trzeba awaryjnie zahamować, bo jakiś palant wymusza pierwszeństwo. Przeciwwaga jest taka duża, że u mnie amor przy hamowaniu awaryjnym wpada o 100mm, wszystko trzeszczy od przeciążeń. Wcześniej miałem BB5 i było bez rewelacji, teraz mam M675 z metalikami i radiatorami (najtańsze) i jest skok jakościowy. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 24 Maj, 2015
|
|
|
Dlatego przesiadłem się z bb5 na te Shimano bo właśnie mają duże stosunkowo okładziny. Większą powierzchnią przy standard tarczy (przynajmniej tych kilku które widziałem) raczej nie pohamujesz bo te klocki mają powierzchnię (w każdym razie chodzi o jeden wymiar)podobną do części ciernej tarczy. Chyba że te zaciski do dh wielotłoczkowe itd to mają te okładziny jeszcze dłuższe niejako po obwodzie. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015
|
|
|
do dh jest teraz roznie.niejednorotnie i w tej dziedzinie oszczedzaja na masie tam gdzie jest to juz glupota. mija stara szkola, gdzie masywne i mocne elementy zyja latami bez wiekszych napraw.epoka jednorazowych smieci wstepuje i do dh.zalecam duza ostroznosc, logike przy wyborze hamulcow, w koncu ratuja zycie niejednokrotnie.cudow w przyrodzie nie ma( tylko marketingowcy mysla ze cud jest ten ich wlasnie) |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
A więc (:)) zabrałem się za wymianę okładzin.
Zakupiłem pierwsze lepsze pół-metaliki "na teraz" w rowerowym. Na potem zamówię gdzieś z neta...
Tak to wyglądało:
Jak widać na opisie firmy sponsora forum czyli NEXUN .
Odkręciłem zacisk itd.
Wyjąłem klocki- oto ich pobieżny stan. Sory lepszych zdj (ostrość) nie udało mi się zrobić. Mam obecnie komórę prawie bez apo więc wszystko muszę robić gopro.
Stan okładzin okazał się tragiczny. Czescowo scierała się już sama blacha.
W zasadzie szkoda by pisać ale bo to wszystko standard (może poza stopniem zużycia klocków) jednak... Przyjrzałem się tarczy... Zdjęcia pewnie tego chyba nie oddają...
Niedawno kontrolnie mierzyłem suwmiarką stan tarczy i wyszło że jak nowa... Nie pochyliłem się jednak dostatecznie nad tematem (dosłownie:)). Po dokładnych oględzinach "pod e-bikem" okazało się że tarcza w środkowej części ma na oko jakiś max milimetr grubości... wyżlobiona jest dokładnie łudeczkowo...
Nastąpiłą więc szybka akcja wymiany tarczy... Niestety na stanie miałem tylko 180mm. Po kombinowaniu z zaciskiem jako tako udało się ustawić wszystko na "jutrzejszy" dzień (jako pojazd niemal codzienny wszakże mi służy). Pojechałem więc podocierać bo i klocki nwe i tarcza. Na początku strasznie skakało koło. drgania widelca przód tył... Pojeżdziłem na zaciągnietym i nieco ustąpiło... To byłby dobry, logiczny koniec historii... jednak... postanowiłem że dotrę hampel nieco mocniej. Przeleciałem na zacisnietym z pełną mocą kwartał w koło komina... Efekt... nie nie... hamulce są okej... Popaliłem przewody w silniku:(... cdn. Jednak zapewne w innym temacie;)... Heh jak ja jutro pojadę do roboty,,, |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2015
|
|
|
Szukaj pozytywów - teraz łatwiej będzie małżonce wytłumaczyć konieczność zakupu MXUS'a
Czekamy na fotorelacje z wymiany kabelków . |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2015
|
|
|
Jest jedna ciekawostka związana z hamulcami, która mnie zastanawia.
Jeśli w superbajku jest komplet hamulców takich samych modeli to w większości takich konstrukcji tylna tarcza jest spalona.
I teraz się zastanawiam dlaczemu? Przecież ogólnie się przyjmuje, że to przód hamuje z większymi siłami, a z obserwacji jasno wynika, że jest odwrotnie i mocniejsze trzeba by dawać na tył. Którąś z kolei widzę maszynę i jest to samo.
Prawie żaden z właścicieli nie zwrócił na to uwagi, więc ten efekt jest niezależnie od zastosowanego modelu zacisków, okładzin czy tarcz ani niezależny od użytkownika. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2015
|
|
|
tas napisał/a: | ..komplet hamulców takich samych modeli to w większości takich konstrukcji tylna tarcza jest spalona.
I teraz się zastanawiam dlaczemu?. |
Wydaje się że bezposrednim powodem jest b. duża różnica masy przód, tyl. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2015
|
|
|
Powody mogą być imho dwa:
Bardziej prawdopodobny: większa masa tylnego koła z porównaniu z normalnym = większa bezwładność.
Mniej prawdopodobny: nie używanie klamek z odcięciem i zbyt późne puszczanie manetki. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2015
|
|
|
Może jest lepsza skuteczność hamowania tyłem niż w standardowym rowerze przez to, że tylne koło jest mocniej dociśnięte do ziemi? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2015
|
|
|
Mam bardzo ciężki rower. Przód hamuje dużo skuteczniej niż tył. Tylno koło potrafi się zablokować i rower jedzie dalej. Hamując przednim zawsze skuteczniej hamuję, niż tylnym. Masa mojego roweru ze mną, to koło 180 kg. |
|
|
|
|
|