ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bezpieczna temperatura pracy silnika 9c
Autor Wiadomość
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   Bezpieczna temperatura pracy silnika 9c

Tak sie zastanawiam, jaka jest maksymalnie bezpieczna temperatura pracy silnika 9c.

Osobiscie jezdze na kasetowcu 14x4 i jesli jade stała predkoscia 20-25kmh po w miare rownej drodze bez duzych wzniesien, to temp nigdy nie przekracza 80st zwykle jest w granicach 70

Co dziwne a moze i nie, jak silnik odpocznie po nocy temperatura ma otoczenia np. 19st, jak nawet nie uzywam w ogole pradu, jade tylko na samych korbach to nagrzewa sie do 40st i taka temp trzyma - czy to normalne?

Przy mocniejszej jezdzie np. 50-70kmh po doslownie 1min jazdy robi sie 100-105st

Oczywiscie to normalne, wieksze opory powietrza, wiec sterownik pcha duzo wiecej pradu, duzo za duzo niz rated podany przez producenta.

I tu nasuwa mi sie pytanko przy jakiej maksymalnej temperaturze mozna uzytkowac silniczek
aby nie umarl.

Zabezpieczenie termiczne od Tasa odetnie sterownik przy 150st, ale to raczej ma byc takim bezpiecznikiem, a jak wyglada sprawa jazdy ciaglej w temp. np. 110-120st?



Ciekaw jestem do jakich temp. grzeja sie wasze silniki.

Pomiar temperatury u mnie za pomoca termopary K wiec wierze, ze jest bardzo wiarygodny, tych termopar uzywam na naprawa BGA i trzymaja parametry.
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   

sprobuje jutro ustawic cycle analyst na ograniczenie do 1000W zobacze jak bedzie zachowywal sie silnik temperaturowo
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   

Może nie jesteś tego świadomy, ale lansowane przeze mnie zabezpieczenie 150st nie wyłącza silnika przy 150st tylko przy około 170, ponieważ nie bierzesz pod uwagę rezystancji termicznej kleju użytego do montażu bezpiecznika oraz jego potencjalnie nieoptymalnego montażu. Taki bezpiecznik ma służyć do wyłączenia roweru w sytuacji graniczącej ze zniszczeniem silnika i jest całkowicie ostatnią deską ratunku przed samozabezpieczeniem. Jest to tak przemyślane, aby taki czujnik nie aktywował się przedwcześnie i nie ograniczał możliwości silnika. W praktyce wzrost temperatury 140->próg zadziałania zabezpieczenia trwa kilka sekund pod obciążeniem, więc to się sprawdza.

To zabezpieczenie chroni przed najpopularniejszą formą uszkodzenia uzwojeń zarówno od udaru prądowo-cieplnego (170st) jak i stałego obciążenia (wtedy zareaguje przy około 155st)

Reasumując - na zabezpieczonym silniku max ciągła temperatura powinna wynosić nie więcej jak max temperatura pracy czujników halla, zatem powinno to być max do 140st, mimo, że nie ma ryzyka przegrzania czujników halla, ponieważ blachy osadzone są na podstawie stojana odbierającej ciepło.
Nie ma też żadnego ryzyka przegrzania magnesów, ponieważ nie mają one bezpośredniego kontaktu z najbardziej nagrzaną miedzią i w praktyce nie osiągają niebezpiecznej temperatury.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   

Marcin, czyli reasumujac, do 130st nie ma co panikowac. Jak wzrosnie wiecej to odpuszczamy manetke :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   

Ja po lesie to rak 130 to lekko mam zawsze :P
Ale to z powodu tego, że zazwyczaj powoli jeżdżę, ale po górkach, a silniki tak nie lubią, a ja tak.
Na całe szczęście nowy bajk już będzie to lubił :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
mleczny 
młodzik


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 82
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 07 Paź, 2015   

Tas zdradź mi orientacyjne namiary na rower lubiący górki ?
- jaki silnik?
- jaka bateria?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group