ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rama FLUX 'ala Stealth Fighter
Autor Wiadomość
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

Cały rower na ramie Zumbi F11+ bafang 750W48V
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#58847
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

scale napisał/a:
stalowa rama LMX waży 10kg, alu coś koło 6kg (prototyp) więc to również wyjątkowo masywna konstrukcja jak na ramy rowerowe, cały rower alu wyszeł 28kg.
Mi wyszło ok 16-17kg+ akumulator w plecaku(3,5kg)


Mówisz że masywna konstrukcja :?: :?: :?: :shock: :shock: :shock: Chyba o rowerach nic nie wiesz w takim razie.
Np. rama big hit z zaciskiem i damperem waży 4.77kg, biorąc pod uwagę że ramę projektuje i wykonuje jedna zafascynowana osoba freeridem jest to strasznie mało :!: Ten gościo nie ma milionów dolarów na badania i laboratoriów i dziesiątek doktorów.
Skoro twierdzisz że ciężka to zbuduj lżejszą z miejscem na baterie.
Jak dobrze pamiętam ważyłem ramę kross fr z damperem, sterami, suportem, zaciskiem i wyszło 5.5kg
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

Zacznijmy od tego iż gdyby rowery z porównywalną mocą były "legalne" to zapewne na rynku rowerowym znalazło by się dożo więcej odpicowanych konstrukcji
Rama stalowa LMX nie ma za wiele wspólnego z rowerami (jedynie amortyzartor, przednie koło kierownica i hamulce) więc i waga ramy jest raczej motocyklowa.
Wersję alu można już śmiało porównać z rowerem MTB i nie pisz, że ten model przeznaczony jest do FR bo nie jest, skok 150mm daje możliwość wygodnego przemieszczania się w terenie ale nie ma to zbyt wiele wspólnego z FR. Oczywiście jak na garażową produkcję waga 6kg nie jest zła, napisałem że jest masywna oraz, że to prototyp, który zapewne jeszcze ewoluuje. Biorąc pod uwagę aktualną ofertę rynku, wersja alu LMX jest najbardziej bliska mojemu ideałowi, ale ta rama nadal jest niedostępna.
Wcale nie trzeba milionów $ by stworzyć udane konstrukcje (jak chociażby ramy zumbi, antidote, części HCC, Black Mountain, Mozart i inni Polscy producenci/ projektanci, którzy tworzą z pasji. Dziś bez problemu można zbudować wielozawiasową malowaną na mokro ramę o skoku 150mm wadze 3300g z damperem, nie trzeba kombinować z cieniowanymi rurami, kompozytami i drukowaniem 3d. Mnie zastanawia jakiej grubości blachy alu użył Adam podczas budowy tej ramy, sądząc po zdjęciach (https://www.facebook.com/LMXbikes/photos/a.264672087053212.1073741828.264670587053362/326120140908406/?type=1&theater ) jest to 4-5mm a to wg mnie gruba przesada i wmawiam sobie że takie blachy zastosował jedynie w prototypie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

Nawet najtwardsze ogólnie dostępne aluminium jest tylko odrobinę wytrzymalsze od najbadziewniejszej stali.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

Ale jest lżejsze :D
Gdybym zrobił słonecznika ze stali, to bym musiał dawać silnik atomowy, żeby to napędzić ;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

podejrzewam, że adam dał takie przekroje bo latwiej to pocheftowac tigiem kiedy nie ma sie jeszcze za dużo wprawy...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

toft napisał/a:
podejrzewam, że adam dał takie przekroje bo latwiej to pocheftowac tigiem kiedy nie ma sie jeszcze za dużo wprawy...


Z tego co się orientuję Mercier zlecił budowę prototypu ramy a produkcja ma się odbywać jak to oni mówią w Eastern Europe...

A widzieliśta prototyp Nicolai'a




 
 
ARTUR 
stażysta


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 179
Skąd: Piła | Goteborg
Wysłany: Nie 14 Cze, 2015   

sannis napisał/a:
toft napisał/a:
podejrzewam, że adam dał takie przekroje bo latwiej to pocheftowac tigiem kiedy nie ma sie jeszcze za dużo wprawy...


Z tego co się orientuję Mercier zlecił budowę prototypu ramy a produkcja ma się odbywać jak to oni mówią w Eastern Europe...

A widzieliśta prototyp Nicolai'a

[url=http://s10.ifotos.pl...pwh.jpg]Obrazek
[/url]

[url=http://s2.ifotos.pl/...pwn.jpg]Obrazek[/url]

Mi osobiście się w ogóle to nie podoba , w szczególności to całe siedzisko :razz:
_________________
 
 
tumich 
brygadzista



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: małopolska
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Nicolai ma fajne ramy z wbudowanym midem Boscha i baterią. 500w daje rade i 45km/h Vmax. Tylko z cena przeholowali.
http://www.nicolai-usa.co..._20_E-BOXX.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group