|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
'Termiczne' ograniczenie mocy |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2015 'Termiczne' ograniczenie mocy
|
|
|
Jak prosto i tanio zrobić dodatkowe zabezpieczenie termiczne w silniku.
Prócz wyłącznika termicznego na 150st obok można zamontować taki sam wyłącznik, ale na 120 lub 130st. Na przykład zamiast czujnika temperatury - jeśli takiego pomiaru nie prowadzimy.
Przepuszczamy przez niego sygnał z manetki, a równolegle wpinamy potencjometr 10k.
Jeśli temperatura nie przekracza granicznej - wyłącznik termiczny zwiera wspomniany potencjometr i sygnał sterownik - manetka przechodzi bez modyfikacji - mamy pełną moc do dyspozycji.
Jeśli temperatura przekroczy graniczną - wyłącznik termiczny się otwiera i cały sygnał z manetki przechodzi przez potencjometr ustawiony np na 30%. Obcina moc silnika i umożliwia jazdę, ale zabezpiecza przed uszkodzeniem. Dopiero jeśli nadal katujemy i temperatura wzrośnie niebezpiecznie to się rower wyłączy.
Oczywiście można to przepuścić dodatkowo (szeregowo) przez sterownikowy wyłącznik, a nawet ten montowany w akumulatorze (szczególnie dla składanych z 18650), które słabo znoszą wyższe prądy.
Mamy za 10zł całkiem fajną funkcjonalność. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
PiotrW
dyrektor
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 451 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 16 Cze, 2015
|
|
|
Pomysl bardzo fajny, ale dla normalnego uzytkownika. Ja osobiscie wole monitoring temperatury na zywo + oczywiscie zabezpieczenie ostateczne.
Ograniczenie mocy przy b. mocnych bike'ach moze byc uciazliwe, kiedy stanie sie to w najmniej oczekiwanym momencie, wyprzedzanie np. wolniejszego auta, szybki manewr w korku. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 16 Cze, 2015
|
|
|
No przecież to chroni przed takimi katastrofalnie groźnymi sytuacjami jak wyłączenie się silnika podczas wyprzedzania/szybkiego manewru w korku
Choć przyznam, w życiu nie miałem takiej sytuacji, żeby mi się rower wyłączył i było to uciążliwe ponad to, że zmuszało do pedałowania |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tektronic
brygadzista Pasjonat Elektroniki
Pomógł: 1 raz Wiek: 27 Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 269 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015
|
|
|
A może zamiast ograniczać moc, nie dopuszczać do zagotowania sterownika ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|