odklejone magnesy w Nine Continent |
Autor |
Wiadomość |
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2015
|
|
|
Ja też kupowałem magnesy w ENES'ie. Mają duży wybór, ale skoro już dzwoniłeś i tyle trzeba czekać to lipa. Zeszlifować to się ich za bardzo nie da - zbyt kruche
Moja teoria na Twoje uszkodzenie jest taka. Jeżeli użyłeś kleju epoksydowego to one w większości mają odporność termiczną powyżej której zaczynają być ciągliwe. Zdaje mi się, że te magnesy które masz na krawędziach luki częściowo puszczają i trą o stojan. Bardzo to łatwo sprawdzić. Rozbierasz i malujesz markerem magnesy. Jeździsz aż będzie tarcie, rozbierasz i patrzysz czy to jest rzeczywiście ta przyczyna. Jeżeli nie to pewnie łożyska, które można dostać na Jaktorowskiej |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015
|
|
|
Założyłem nowy wirnik (obręcz silnika z magnesami). Teraz jest tak https://youtu.be/z6Wh3RQrlJU .
Nadal coś słychać. No cóż, prawdopodobnie w poniedziałek przyjdą nowe łożyska to zobaczę co zmieni ich wymiana. Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie chętnie wysłucham. |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | Założyłem nowy wirnik (obręcz silnika z magnesami). Teraz jest tak https://youtu.be/z6Wh3RQrlJU .
Nadal coś słychać. No cóż, prawdopodobnie w poniedziałek przyjdą nowe łożyska to zobaczę co zmieni ich wymiana. Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie chętnie wysłucham. |
na końcu sam wyhamowujesz koło czy nie?
jeżeli nie to ewidentnie jest blokowanie , obstawiam że jest to wewnątrz |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015
|
|
|
henry napisał/a: | na końcu sam wyhamowujesz koło czy nie? |
Nie, właśnie ono samo się wyhamowuje, w środku nic nie obciera. Sprawdzałem to już kilka razy. Dzieje się tak tylko kiedy silnik jest gorący. Filmik nagrany jest bezpośrednio po jeździe. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2015
|
|
|
Przecież jak jest gorący to rozszerzalność cieplna może powodować ocieranie wirnika o stojan.
Niestety to chiński silnik, trzeba o tym pamiętać. Jak są dobre łożyska i magnesy to nie ma gwarancji, że będzie ok. To jest moja "propozycja na dziedzica" |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015
|
|
|
Miałem taki sam efekt kiedyś a w zasadzie tatko miał w przekładniowym . Upierał się na wymianę łożysk a ja mówiłem że to obcieka po nagrzaniu . Po wymianie łożysk na nowe nic nie pomogło . Po dokładnym przyjrzeniu się wyszło że blachy się przegrzewają od uzwojeń i zaczynają ocierać w kilku miejscach o magnesy . Zostało to lekko "szlifnięte" w miejscach widocznych i przestało hałasować. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Lip, 2015
|
|
|
No ale Ty mówisz o przekładniowym. Na forum nie widziałem żeby ktoś miał podobny problem z silnikiem DD. Dziś pytałem kolegę mechanika, mówi że to łożyska. Jeśli jutro dojdą, a powinny, wymienię i potestuję. Mam nadzieję że to to. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2015
|
|
|
lkuc18 napisał/a: | No ale Ty mówisz o przekładniowym. Na forum nie widziałem żeby ktoś miał podobny problem z silnikiem DD. Dziś pytałem kolegę mechanika, mówi że to łożyska. Jeśli jutro dojdą, a powinny, wymienię i potestuję. Mam nadzieję że to to. |
No fakt.Ale może nikt nie przegrzewa silnika tak mocno jak Ty. Ja opisałem z czym miałem do czynienia i co pomogło ale u Ciebie nie musi być to samo . Daj znać co i jak . |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20 Lip, 2015
|
|
|
Zmieniło się coś? |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2015
|
|
|
Stare łożyska coraz bardziej było słychać. Wymieniłem je. Silnik chodzi prawie bezszelestnie . Tylko przy wysokich obrotach świszczą trochę. |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015
|
|
|
Mam takie głupie pytanie ile magnesów jest w silniku NC RH2806 (10x6)? Rozbierałem 3 razy ale magnesów nie policzyłem i nie porobiłem żadnych zdjęć. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
9C 10x6 ma 46 magnesików policzyłem ze swojej foty.
MXUS 4T V2 też ma 46 . |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2015
|
|
|
MXUS 6T też ma 46 magnesów przynajmniej tak twierdzi dział techniczny producenta. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
|