ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile mocy można włożyć w silnik 250W?
Autor Wiadomość
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015   Ile mocy można włożyć w silnik 250W?

Silnik o nominalnej mocy 800W przyjmuje bez zająknięcia chwilowe moce 3kW i więcej. Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W :mrgreen: Mniejsza pojemność cieplna, więc się będzie więcej grzał, pewnie też większy niż w dużym silniku procent mocy pójdzie w ciepło. Ale jak by to jeżdziło, próbował ktoś? I jak długo? :)

Mam kontroler 45A i najwolniejszego 9c ktorego nigdy nie zagrzałem bardziej niż do stanu "ledwo wyczuwalnie letni". Więc się zastanawiam czy warto wozić ze sobą tyle zbędnych kilogramów? Może niekoniecznie 250, ale powiedzmy 350 plus jakiś sterownik 1,5kW? Pedałowanie mnie nie boli, mogę mu pomóc. A jeżdżę i tak po mieście, głównie po chodnikach/ścieżkach, więc bez szaleństw. Swoją moc wykorzystuję głównie jak chcę z fasonem, na tylnym kole zjechać z krawężnika :) I to też nie 3kW. Stąd takie myśli.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015   

Pomijając całą resztę podstawowym mankamentem jest sprzęgło które potraktowane dużym prądem klęka. Tyczy sięto także gwałtownych szarpnięć czyli npskoków z krawęźnika.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pią 24 Lip, 2015   

toft, nie każdy słaby silnik (~250W) jest przekładniowy...
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Jeździłem na przekładniowym 250W z mocą max 1250W. Silnik był zawsze maksymalnie dość ciepły. Prąd zwiększony 2,5x a napięcie 2x. Silnik przekładniowy z plastikowymi trybami.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

graziano napisał/a:
Więc proporcjonalnie licząc silnik 250W powinien bez zająknięcia przyjąć 937,5 W


Ja w szczotkowca 250W z Magmy ładowałem 31A przy napięciu 23V (mierzone po stronie akumulatorów) - wychodziło mi 713W około... Jeden silnik poddał się po ok. 2500-3000 km... drugi troszeczkę inny kształtem (nieco krótszej obudowy) po 500 km z tym że skatowany był pakietem Li-po który prawie nie siadał z napięciem... Dodam że silnik zawsze pędzony był na max... Teraz mam 500W z Magmy i jest ok. po jeździe pełnym gazem jedyne co jest gorące to sterownik i kable...

PS. Oba silniki 250W które miałem - dostały zwarcia międzyzwojowego - uzwojenia są czarne od przegrzania a silniki śmierdzą. Druga sprawa to notorycznie palące się szczotkotrzymacze a dokładnie przewody w nich - dopiero zmiana na grubsze i nałożenie koszulek termoodpornych pomaga.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Bloodyopel - mówimy o małych silnikach mniejszych od dd i typu hub (tak to rozumiem). To jakie znasz silniki dd ważące połowę tego co typowy duży dd? Z obecnie robionych poza jakąś typowa chinszczyzna która przychodzi razem z rowero skuterem to widze tylko smartpie ale i tak to nie sa 3 kilo.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Miałem na myśli bezszczotkowego huba DD 250W. Żeby nie jarało szczotek i nie mieliło przekładni :) Chińczyk waży 3,5 kilo. I myślałem że będzie gorzej, wychodzi na to że "umiarkowanie katowany" taki silniczek potrafi sporo przyjąć i trochę pożyć.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 25 Lip, 2015   

Małego czyli jakiego? normalnie dd typu 9c goldenmotor czy bestmotor czy co tam jeszcze to 6-7 kilo...
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Pon 27 Lip, 2015   

Chińczyk 250W waży 3,5 kilo, co przy masie 9c ponad 6 kilo daje jakąś oszczędność. Tylko że zakładając topic nie zdawałem sobie sprawy ile w praktyce waży bateria - bo do wczoraj wieczora miałem w ręku jedynie pojedyncze lipo, a potem to już tylko razem z rowerem. A że robię baterię od nowa to miałem okazję mieć w ręku całość 16s 2p - przy tej masie ciężko przed sobą usprawiedliwiać oszczędzenie 3 kilo na silniku kosztem 2/3 dostępnej mocy. A to przecież niewielka bateria.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

Tu masz silnik od sparty jet to DD o mocy nominalnej 250W i napięcie 24V jest zapleciony w koło 28".Oryginalnie był tam sterownik w środku silnika ale się go pozbyłem i wyprowadziłem
przewody fazowe i do czujników.
Silnik przy przewoltowaniu na obciążeniu napięciem 39V pobiera 800W na sterowniku 12mos bezczujnikowym.Przy zasilaniu 51V na obciążeniu pobiera 1100W.
Przy wyższym napięciu po paru minutach jazdy nie da się przytrzymać reki na silniku przy 39V silnik ma z 45st




Przy zasilaniu 39V rower rozpędza się do 35km/h a n 51V rozpędza się do 42km/h
_________________
pozdr
Tomek
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Wto 28 Lip, 2015   

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3965
Tej sam silnik tylko na przód. Poganiany z 10s 18A max, czyli okolice 700W. Póki co nic mu to nie robi ;)
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Jaka jest orientacyjna Srednica tego silnika? Bo wydaje się większy jednak od typowego przekładniowego 250W? Jak jest z momentem? Tzn w stosunku do przekładniowego 250W traktowanego standardowym sterownikiem czyli 36V15A? I wreszcie jaka jest waga? Sory za natłok pytań ale odpowiedz na nie jest bardzo ciekawa:). Pzdr?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 29 Lip, 2015   

Pomierzę i poważę za 2-3h. Porównania do przekładniowego nie mam w ogóle bo nigdy takim nie jeździłem
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 30 Lip, 2015   

Jak pomiary:)?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Czw 30 Lip, 2015   

Tak to jest jak czegoś nie zrobi się "od razu" :/ jutro rano postaram się pomierzyć bo potem wyjeżdżam na weekend i już nie będę miał możliwości aż do poniedziałku. Tak więc ustawiam sobie przypomnienie :mrgreen:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group