Ile mocy można włożyć w silnik 250W? |
Autor |
Wiadomość |
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015
|
|
|
silnik ze zdjęć ma średnicę około 18 cm, grubość zaś około 7 cm |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015
|
|
|
proponuje sprzedac i nie rzezbic w w tak zwanym g. po czym kupic po prostu mocniejszy silnik.zabawy takie sa zbyt ryzykowne, chyba ze lubisz miec poczucie nadziei na powrot pedalujac ze spalonym silnikiem.chcesz miec 1,5kw- kup po prostu cos zblizone do tej mocy, bedziesz mial zapas na przyszle fantazje o jeszcze wiekszej mocy i nie martw sie o grzanie.ew kup 1000w i lekko przewoltuj i bedzie bezpiecznie nawet przy lekkim piachu w lesie.wg mnie taka droga myslenia wiaze sie najmniejszymi stratami finansowymi i "stresowymi" |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015
|
|
|
szerokość stojana jest 40mm to nie jest mało ale małe okno jest w stojanie i mało drutu wchodzi w szczelinę |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
jeszcze parę fotek
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Sie, 2015
|
|
|
przy takiej masie i wielkosci silnika faktycznie jest to rozwazanie o rezerwie termicznej...chyba ze zalejesz go olejem transformatorowym przestanie byc teoretycznea zacznie sie techniczne.atmosfera zupelnie jakby nikt tu nie spalil silnika |
|
|
|
|
graziano
stażysta
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 109 Skąd: Allenstein
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015
|
|
|
tomson napisał/a: | Przy zasilaniu 39V rower rozpędza się do 35km/h a n 51V rozpędza się do 42km/h |
Sam czy z pedałowaniem? Przy jakiej masie? |
_________________ a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok |
|
|
|
|
xlineage [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
ja obstawiam z 750w bezpiecznie do 1000w z możliwym uszczerbkiem na silniku. (zakladam tutaj jakies 10s-14s i sterownik pomiedzy 15-20A) |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015
|
|
|
Bez pedałowania a pobór mocy utrzymuje się cały czas na poziomie do 800W na sterowniku bezczujnikowym a jak się rozpędzi to spada do 730W |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Też jestem posiadaczem takiego silnika, a czy szczęśliwym czas pokaże.
Zamiarzam puścić go na infineonie na 27A 36V, czyli wpompuję mu niecały kilowat.
Liczę, że na prostej kiedy rower osiągnie te 35-40km/h pobór prądu spadnie do jakiś 500-600W jestem dość lekki i rower + bateria też ciężkie nie są
Druga piasta będzie zapleciona na 20" i puszczona na 48V ograniczona sterownikiem 17A zobaczymy jaka jest sprawność na mniejszym kole. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
No silnik dość szybko się kreci także w kole 20" może być łagodniejsze narastanie prądu
u mnie pobór prądu nie spadł poniżej 700W |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
glebor to nie tyle kwestia wagi zestawu Ty+rower, co oporu powietrza. Dzisiaj jak wracałem pedałując 42-44km/h z wiatrem pobór prądu wynosił 50W, pod wiatr (kręta droga) 300-350W. Zadbaj o aerodynamikę - siodełko wysoko, kierownica nisko, jak zrobisz z 15cm różnicy to już będzie naprawdę dobrze + głowa niskono i mocno napompowane opony - lekko nie jest się tak powyginać i jechać ale w watch efekt jest
przy 50-55km/h z pedałowaniem pobór mocy jest w granicach 800W |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
A ja zasiliłem jakiegoś klasycznego przekładniowego silnika 250W z 30A, przejechałem na nim około 2km pełnym gazem i... odlutowała się w silniku płytka PCB z nadmiaru ciepła. Chyba silnik silnikowi nie równy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 17 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1333 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015
|
|
|
Są kabelki, są już łożyska nowe SKF 2RS 6001 jeszcze zostały ze starej sparty bo kupiłem 10szt na zapas
Mam przy okazji pytanie sparta ma wgłębienie w osi na zabezpieczenia, czyli spłaszczone 2 połowy do pewnego momentu. Rozstaw wynosi 135mm czyli typowo na silnik tylny. Ja muszę przerobić silnik tylny na przedni tj rozstaw 100mm a kupiłem tylny, bo mam przedni tarczowy hamulec i w miejsce hamulca bębnowego nakręcę sobie adapter i do tego tarczę, gwint od wolnogbiegu zjadę na tokarce, bo nie jest potrzebny oś przegwintuję dalej natomiast nie wiem, jak (czym) wyciąć ten rowek symetrycznie na osi z obu stron, żeby zabezpieczenia na koło weszły, ma ktoś jakiś pomysł gdzie to da radę zrobić? Ja bym to wsadził w imadło i jechał pilnikiem do metalu, ale może jest jakaś lepsza metoda, żeby to równiej zrobić?
sparta.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 199,53 KB |
|
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015
|
|
|
Tas oczywiście masz rację.
Ręcznie bym to w ostateczności robił, nie wyjdą Ci równoległe płaszczyzny, raczej będzie na półokrągło. Najprościej to w imadło wkręcić i pod jakąś szlifierkę stołową (gumówkę z uchwytem) w imadle oś ustawić do tarczy i łapiesz imadło do stołu, proste niby tylko znajdź kogoś z czymś takim w warsztacie... Mój tato miał u siebie ale od paru lat na emeryturze i się pozbył warsztatu ze sprzętem całym :/
z drugiej strony całego kawałka osi nie musisz szlifować, wystarczy w miejscach gdzie łapie widelec, mniej piłowania zawsze. |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
|