ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile mocy można włożyć w silnik 250W?
Autor Wiadomość
henry 
stażysta


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 150
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pią 31 Lip, 2015   

silnik ze zdjęć ma średnicę około 18 cm, grubość zaś około 7 cm
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

proponuje sprzedac i nie rzezbic w w tak zwanym g. po czym kupic po prostu mocniejszy silnik.zabawy takie sa zbyt ryzykowne, chyba ze lubisz miec poczucie nadziei na powrot pedalujac ze spalonym silnikiem.chcesz miec 1,5kw- kup po prostu cos zblizone do tej mocy, bedziesz mial zapas na przyszle fantazje o jeszcze wiekszej mocy i nie martw sie o grzanie.ew kup 1000w i lekko przewoltuj i bedzie bezpiecznie nawet przy lekkim piachu w lesie.wg mnie taka droga myslenia wiaze sie najmniejszymi stratami finansowymi i "stresowymi"
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

szerokość stojana jest 40mm to nie jest mało ale małe okno jest w stojanie i mało drutu wchodzi w szczelinę
_________________
pozdr
Tomek
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Sie, 2015   

Medyk - Temat jest o zastosowaniu mniejszego i lżejszego tym samym silnika wykorzystując jego rezerwę termiczną. Zalety są zrozumiałe same przez siebie. I wiadomo z czym to się wiąże. Temat jest techniczny.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

jeszcze parę fotek





_________________
pozdr
Tomek
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Sie, 2015   

przy takiej masie i wielkosci silnika faktycznie jest to rozwazanie o rezerwie termicznej...chyba ze zalejesz go olejem transformatorowym przestanie byc teoretycznea zacznie sie techniczne.atmosfera zupelnie jakby nikt tu nie spalil silnika
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015   

tomson napisał/a:
Przy zasilaniu 39V rower rozpędza się do 35km/h a n 51V rozpędza się do 42km/h


Sam czy z pedałowaniem? Przy jakiej masie?
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
xlineage
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

ja obstawiam z 750w bezpiecznie do 1000w z możliwym uszczerbkiem na silniku. (zakladam tutaj jakies 10s-14s i sterownik pomiedzy 15-20A)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

Bez pedałowania a pobór mocy utrzymuje się cały czas na poziomie do 800W na sterowniku bezczujnikowym a jak się rozpędzi to spada do 730W
_________________
pozdr
Tomek
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Też jestem posiadaczem takiego silnika, a czy szczęśliwym czas pokaże.

Zamiarzam puścić go na infineonie na 27A 36V, czyli wpompuję mu niecały kilowat.
Liczę, że na prostej kiedy rower osiągnie te 35-40km/h pobór prądu spadnie do jakiś 500-600W jestem dość lekki i rower + bateria też ciężkie nie są ;)

Druga piasta będzie zapleciona na 20" i puszczona na 48V ograniczona sterownikiem 17A zobaczymy jaka jest sprawność na mniejszym kole.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

No silnik dość szybko się kreci także w kole 20" może być łagodniejsze narastanie prądu
u mnie pobór prądu nie spadł poniżej 700W
_________________
pozdr
Tomek
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

glebor to nie tyle kwestia wagi zestawu Ty+rower, co oporu powietrza. Dzisiaj jak wracałem pedałując 42-44km/h z wiatrem pobór prądu wynosił 50W, pod wiatr (kręta droga) 300-350W. Zadbaj o aerodynamikę - siodełko wysoko, kierownica nisko, jak zrobisz z 15cm różnicy to już będzie naprawdę dobrze ;) + głowa niskono i mocno napompowane opony - lekko nie jest się tak powyginać i jechać ale w watch efekt jest :)

przy 50-55km/h z pedałowaniem pobór mocy jest w granicach 800W
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

A ja zasiliłem jakiegoś klasycznego przekładniowego silnika 250W z 30A, przejechałem na nim około 2km pełnym gazem i... odlutowała się w silniku płytka PCB z nadmiaru ciepła. Chyba silnik silnikowi nie równy :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 17 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Są kabelki, są już łożyska nowe SKF 2RS 6001 jeszcze zostały ze starej sparty bo kupiłem 10szt na zapas ;)

Mam przy okazji pytanie sparta ma wgłębienie w osi na zabezpieczenia, czyli spłaszczone 2 połowy do pewnego momentu. Rozstaw wynosi 135mm czyli typowo na silnik tylny. Ja muszę przerobić silnik tylny na przedni tj rozstaw 100mm a kupiłem tylny, bo mam przedni tarczowy hamulec i w miejsce hamulca bębnowego nakręcę sobie adapter i do tego tarczę, gwint od wolnogbiegu zjadę na tokarce, bo nie jest potrzebny oś przegwintuję dalej natomiast nie wiem, jak (czym) wyciąć ten rowek symetrycznie na osi z obu stron, żeby zabezpieczenia na koło weszły, ma ktoś jakiś pomysł gdzie to da radę zrobić? Ja bym to wsadził w imadło i jechał pilnikiem do metalu, ale może jest jakaś lepsza metoda, żeby to równiej zrobić?

sparta.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 375 raz(y) 199,53 KB

 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Tas oczywiście masz rację.

Ręcznie bym to w ostateczności robił, nie wyjdą Ci równoległe płaszczyzny, raczej będzie na półokrągło. Najprościej to w imadło wkręcić i pod jakąś szlifierkę stołową (gumówkę z uchwytem) w imadle oś ustawić do tarczy i łapiesz imadło do stołu, proste niby tylko znajdź kogoś z czymś takim w warsztacie... Mój tato miał u siebie ale od paru lat na emeryturze i się pozbył warsztatu ze sprzętem całym :/

z drugiej strony całego kawałka osi nie musisz szlifować, wystarczy w miejscach gdzie łapie widelec, mniej piłowania zawsze.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group