ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
RAIDEN aka ThunderBolt
Autor Wiadomość
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 14 Sie, 2015   

no dobra więc jednak się okazuje że w jakims tam konkretnym silniku o ilości zwojów n i napięciu znamionowym Uzn jego prędkość obrotowa i moment zależą wyłacznie od ilości zwojów, tzn zmniejszczając ilośc zwojów o połowę zwiekszymy dwukrotnie jego prędkość i zmniejszymy dwukrotnie jego moment obrotowy przy zachowanym prądzie znamionowym, napięciu znamionowym i mocy znamionowej. czyli fajnie byłoby mieć wyprowadzone styki z np 2/3 ilosci uzwojeń i początku i końca podłączone do jakiegoś układu kluczujacego na tranzystorach ktory by przełaczał ilość uzwojeń, można by do pewnego zakresu obrotów jeździć z maks momentem obrotowym, a powyżej pewnej prędkości przyspieszać dalej ze zmniejszonym momentem o 30% ale o 30% zwiększoną prędkościa obrotową czyli np w przypadku silnika 10x6 byłaby dostępana wersja 10x4, niestety pewnie by się mocniej grzały te druty przy zmniejszonej ilości zwojów i identycznych prędkościach, robią takie silniki, pmbldc.
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015   

Łatwiej jest poprostu podłączyć sterownik wektrowy niż się bawić w takie przełączanie. Co więcej nie zmniejszy to twojego maksymalnego momentu.

Tak wogóle to nazywanie tych silników bezszczotkowymi silnikami prądu stałełego to jakiś idiotyzm. Nie wiem kto to wymyślił i czemu sie tak to przyjęło. Przecież to jest zwykły synchroniczny silnik prądu zmiennego. Każdy silnik da się zasilac z baterii jeśli tylko masz odpowiedni sterownik
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 15 Sie, 2015   

ap0f1s napisał/a:
Tylko robisz apetyt na kolejną budowę. Zdaj relacje jakie jest porównanie z sterownikiem obecnym a sabvotonem jak założysz. Gdyż właśnie taki zestaw mam także budować.


Nie ma obawy, jak tylko złożę na pewno zdam relację, aktualnie czekam na parę gratów do złożenia nowego zestawu.

tas napisał/a:
No niestety, moc tego silnika nie wynika z jakichś kosmicznych praw fizyki, tylko po prostu z wyboru silnika 2x wolniejszego niż poprzedni.
To samo ze startem od niskich obrotów. Ale za to ma więcej mięcha, dłużej się nagrzewa, można się intensywniej bawić :D


Takie były właśnie zamierzenia bo z prędkością 50km mało kiedy latam natomiast przyśpiesza się non stop a poprzedni silnik przy przeliczniku 1V/1km był za słaby nawet przy 5kW, tutaj już naprawdę czuć że silnik ochoczo przyśpiesza i można porównać to do fajnego motorku tyle że prędkość max jeszcze nie ta

ap0f1s napisał/a:
Mnie ciekawi jak radzi sobie wersja 3t 21x3 z małym kołem, ale z wysokim amperażem tak max 120a 16s. Mam dylemat w która stronę iść. Także testuj i zdawaj relacje. Pomyśleć, że 4 miesiące wcześniej szczytem dla mnie było zbudowanie tas mobila z 9c :lol: i myślenie po co więcej mocy.


3t to najszybszy a zatem o najmniejszym momencie więc przy 120A będzie miał gorsze przyśpieszenie jak mój obecnie(chyba że zapleciesz w obręcz rowerową 18-20 cali), wg mnie trzeba by mu dać z 200A (zależy też czego wymagasz, ja przesiadłęm się z 5kW i różnica jest spora ale jeszcze to nie to :mrgreen: )wtedy banan na twarzy by był nieziemski :mrgreen: Ale jeżeli będziesz użytkował go tylko do jazdy po asfaltach w zupełności wystarczy, jeżeli po terenie to zrobiłeś bardzo duży błąd wybierając ten motor.
ja mam 6t i docelowo będzie 150A czyli będzie miał taki moment jak twój przy 300A, dlatego chciałem wolnoobrotowy o dużym momencie żeby nie pchać niewiadomo ile amper.
Aktualnie idzie 70A, przypuszczam że 120-150A w zupełności mnie zadowoli jeżeli chodzi o przyśpieszenie.
Do jazdy po terenie i pokonywaniu bardzo stromych wzniesień w zupełności wystarczy te 70A które obecnie posiadam.
Obecnie myślę że mam zbliżony moment jak Pykacz w swoim cro( no może brakuje mi z 10-20A) który jest około prawie 2x szyby a moc podniosę 2x więc to w zamierzeniach ma być już potwór :mrgreen:

PS. Zapomniałem napisać, gdy montowałem silnik wyliczałem jaki największy może się zmieścić, aktualnie MXUS ma magnesy 45mm i założony wolnobieg 7 i tylko z jednej strony poszerzenie powędrowało na zewnątrz, przypuszczalnie wejdzie silnik o szerokości magnesów 55m (zakładając obecną konstrukcję MXUS) i 6-7 biegami bez rozginania wahacza. Przy zastosowaniu pojedyńczego wolnobiegu wejdzie z 65mm a po lekkim rozgięciu wahacza z 70mm :shock: Czyli rama MONSTER do silników potworów. Są to oczywiście moje dywagacje.

PS2. Jako że przełożyłem poszerzenie od strony wolnobiegu linia łańcucha uległa znaczącej poprawie, powiedziałbym ze nie odbiega wiele od normy,dlatego jest to rama przeznaczona dla dużych silników.

Po tych wszystkich negatywach odnośnie ramy został jej jeden minus, brak napinacza, i tutaj trzeba już we własnym zakresie dospawać sobie uchwyt, po tym zabiegu rama będzie chyba idealna.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

To jaką w końcu masz wersję silnika? Coś mnie chyba ominęło. Nie uważasz, że najwolniejszy silnik (najmniejszy przekrój uzwojenia) i tak duży prąd to nie za dużo? Obyś nie spalił tego cuda.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

Też wydaje mi się, że w wersję 6t prądu pchać tyle nie powinieneś. Mówisz o amperach z baterii czy na fazę?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

Jak się ma zabezpieczenie termiczne (czy to pomiar z odcięciem mocy, czy to wyłącznik termiczny) to się silnik nie spali, po prostu będzie 10 min jazdy, 10 min czekania aż ostygnie przy jakiejś bardziej wymagającej jeździe. :)

Tu jest temat dyskutowany odnośnie prądów:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=63142

A podsumowanie:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 16 Sie, 2015   

Podłączę CA3 pod sterownik więc w momencie zbliżania się zaprogramowanej temperatury będzie mi dławił moc.
U mnie tereny wybitnie płaskie więc będę miał problem żeby go przegrzać.
Przyśpieszenie na maxa będzie trwało pewnie z 2 sekundy więc nawet nie złapie temperatury.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Aktualnie przygotowuje się do zmiany sterownika, sabvoton jest bardzo duży i miałem spore obawy że go nie upcham ale po wsadzeniu w ramę jak widać pozostaję jeszcze sporo miejsca na aku. Czekam na kilka gratów z chin bo obecna instalacja jest trochę przy słaba, jak dojdą i znajdę czas ruszam z montażem :D


Jako że stary sterownik już mi jest nie potrzebny, jest na sprzedaż. Gdyby ktoś chciał sobie kupić sterownik potwora o mocy do 10kW zapraszam poniżej. Sterownik programowalny o zakresie pracy napięć 50-100V.
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=64327#64327
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

A próbowałeś wstawić ten sterownik na sam dół ramy? Miałbyś wtedy sporo krótsze przewody.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

Przewody były by krótsze o 10 cm ale musiał bym bawić się z zabudową pakietu, tak mam pakiet w jednym miejscu i środek ciężkości najniżej jak się da. Coś za coś.
U mnie nie ma górek więc duże prądu będą tylko przez 2-3s szły przez przewody więc nie powinny się robić gorące.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

To jest 96150 taki jak u Pykacza? Jeżeli mógłbyś podać jego wymiary bo nie widzę ich w wątku tsunami
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 21 Sie, 2015   

To jest 72150 a wymiary to 186x165x70mm.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Sie, 2015   

Takie ciekawe info dotyczace sabvotona i tych kontrolerów kwadratowych.
Cytat:
Sabvoton now stopped to producing SSC 150A controllers, because this controller is not so stable, there was a lot of problem with this controller so they stopped producing it...

Daj znać czy zaobserwujesz jakieś problemy czy anomalie podczas użytkowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

sietaz napisał/a:
To jest 96150 taki jak u Pykacza? Jeżeli mógłbyś podać jego wymiary bo nie widzę ich w wątku tsunami

To jest wersja 72150
Product Size: 186x165x70mm
Net Weight:2kgs

Chociaż przyznam się że wydaje się dużo lżejszy, może dlatego że jest taki duży i wydaje się że powinien być cięższy.

tas napisał/a:
Takie ciekawe info dotyczace sabvotona i tych kontrolerów kwadratowych.
Cytat:
Sabvoton now stopped to producing SSC 150A controllers, because this controller is not so stable, there was a lot of problem with this controller so they stopped producing it...

Daj znać czy zaobserwujesz jakieś problemy czy anomalie podczas użytkowania.


Gdzie takie info dorwałeś :?: Bo na stronie producenta nie widzę.
Ich inżynierowie twierdzili że ten powinien być bardziej niezawodny i dużo mniej awaryjny. Ciekawe o co dokładnie chodzi :roll:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Sie, 2015   

Też jestem ciekawy, bo narazie na alibabie i innych stronach produkt jest caly czas dostepny.

A jak wpłynie to na zamówienie grupowe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group