ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 9C?
Autor Wiadomość
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pią 28 Sie, 2015   Silnik 9C?

Zastanawiam się nad wyborem silnika, ma być nie za szybki, ale do sterownika 45A.
Dostanie napięcie 60V.
Rower będzie służył także do jazdy w terenie i w górach (niezbyt wysokich), zastanawiam się czy lepszy będzie 7x9, czy 10x6.

Jeśli będzie to nowy silnik, to wolałbym go nie rozbierać w celu dokonania zabezpieczeń, wydaje mi się jednak że w opisanych wyżej zastosowaniach nie będzie to zbyt rozsądne?

Koło 26 cali.

Czy warto wchodzić w droższy model 9C na kasetę, czy nie ma istotnej różnicy pomiędzy nimi?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   

45A to dużo za dużo na 7x9. Niestety będziesz musiał wybrać silnik szybszy i mimo wszystko zainstalować czujnik temperatury z jakimś zabezpieczeniem termicznym. Ja swój silnik 7x9 spaliłem na sterowniku 20A więc nigdy nie przewidzisz jaki prąd może być bezpieczny.
Silnik kaseta ma 10% większy moment bo ma o tyle szersze magnesy.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 30 Sie, 2015   Re: Silnik 9C?

Silnik BLDC jest niezniszczalny. Poważnie, praktycznie nie da się go uszkodzić... za wyjątkiem przegrzania. Dlatego paradoksalnie, w interesie wymagającego użytkownika jest rozkręcić silnik i zabezpieczyć go :wink: Wtedy odpada jedyny użytkowy powód uszkodzeń :mrgreen:
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

Tak czy inaczej zdecyduję się na 10x6.
Trochę szkoda mi rozkręcać nowego silnika, żeby poinstalować czujki, bo gwarancję stracę.
Z drugiej strony jak silnik będzie spalony przegrzaniem to pewnie gwarancji i tak nie będzie.
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

qaz33 napisał/a:
45A to dużo za dużo na 7x9.


Już cały sezon jeżdżę kasetowcem 7x9 ze sterownikiem 45A przy instalacji 14s i wszystko z nim ok, co prawda szosa i leciutki teren ale nie szczędzę mu gwałtownych przyspieszeń. Teraz dołożyłem mu kolejne eSki aż do 19s, i po pierwszych jazdach (~50-70km) nadal czuje się dobrze
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

Jeśli już robisz eketryka to naprawdę nie jest strasznie dużo pracy w montowaniu czujników. W silniku za bardzo nie ma się co zepsuć i uszkodzić go jest naprawdę ciężko. Jedyną rzeczą to są halle bez których i tak można jeździć. Przecież otwarcie silnika to tylko parę śrub a jak go wyjąć z obudowy jest pokazane na blogu tasa. Wystarczy kupić czujnik temp i do rozwarcia koło 150, 140st i przykleić klejem. Jak już ktoś nie chce przeciskać kabli to chociaż przy osi uciąć i dać już grubsze. Jak dla mnie nie ma sie czego bać tylko zrobić to i oszczędzić kupna nowego silnika. Sam kilka miesięcy temu bałem się tych czynności, gdyż robiłam to pierwsze raz. Nie powiem trochę czasu to zajęło, ale przynajmniej mam spokój i teraz już przy 2,3,4,5 konstrukcji szło jak po maśle.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

Ok, a gdzie jeszcze można kupić silnik?
Na nexun.pl z kasetowców najwolniejszy to 10x6.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pon 31 Sie, 2015   

10x6 daje radę na pagórkach, ale chwila jazdy i temperatura potrafi skoczyć na 130 zanim się rozkręcisz.
Czujnik temperatury i wyłącznik termiczny wydają się niezbędnikiem.
Bez aktualnych wskazań nigdy nie będziesz wiedział czy przypadkiem nie potrzeba odpuścić manetkę dopóki sam silnik nie stanie :twisted:
Z drugiej strony może się też okazać iż będziesz jechał zbyt łagodnie i marnował potencjał silnika.
Btw jak już montować czujki temperatury to polecam upchnąć obok zwykłego termistora 3 pinowy LM35 (zasilanie można pociągnąć z halli) - nigdy nie wiesz kiedy się może przydać.
_________________
some random strrrr
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   

bloodyopel napisał/a:
qaz33 napisał/a:
45A to dużo za dużo na 7x9.


Już cały sezon jeżdżę kasetowcem 7x9 ze sterownikiem 45A przy instalacji 14s i wszystko z nim ok, co prawda szosa i leciutki teren ale nie szczędzę mu gwałtownych przyspieszeń. Teraz dołożyłem mu kolejne eSki aż do 19s, i po pierwszych jazdach (~50-70km) nadal czuje się dobrze


Ja o prądzie a ty o napięciu. Przecież to zupełnie co innego. Oczywiście że 7x9 nadaje się a nawet należy zasilać dużym napięciem aby osiągnąć dużą moc. Nawet 120V wytrzyma ale weź zapodaj mu 45A na dłużej niż 5-10min to go poprostu spalisz

wookie napisał/a:

Ok, a gdzie jeszcze można kupić silnik?
Na nexun.pl z kasetowców najwolniejszy to 10x6.


http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3701
Mam jeszcze kilka sztuk ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group