Gniazdo XLR |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015 Gniazdo XLR
|
|
|
Gniazdo XLR na skrzynkę zapewne dajecie męskie, a żeński jest wtyk z prądem z zasilacza?
A może jednak z jakichś powodów na odwrót jest lepiej? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Na skrzynce musi być żeńskie
Na ładowarce męskie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
A ja mam wszędzie odwrotnie
Na akumulatorze męskie (często osłonięte zaślepką) a wtyczka od zasilacza żeńska |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Tak mi się właśnie zdawało, że jak jest żeńskie od zasilacza, to trudniej zewrzeć przypadkowo i zrobić zwarcie. Ale jak widać i tak i tak się sprawdza. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Chodzi o to, że na bolcach wystających ze skrzynki będzie pełne napięcie z baterii.
A to jest już ryzykowne, a po wystąpieniu wody momentalnie elektroliza zeżre całe to gniazdo |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Skoro tak, to rzeczywiście żeńskie gniazdo w skrzynce jest bezpieczniejsze, tak też zrobię. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Ja mam na sklepie wszystkie z męskimi - fabrycznie montowanymi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Skoro jest bezpieczniej, to dlaczego większość ładowarek ma wtyki żeńskie w zasilaczach? |
Mam odwrotne doswiadczenie. Akumulatory w rowerach mają czesciej gniazda typu zenskiego aby woda oraz czynnik ludzki nie mógł niechcący zewrzec. A zasilacze mają wtyk typu męskiego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Oj tam, oj tam
Pierwszy lepszy akumulator, który mam od ręką
W pozostałych rowerach w domu, też tak mam |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
zeeltom, akurat przy złączach IEC raczej jest to podyktowane ekonomicznością. C14 (męski) dużo częściej występuje w wersji do obudowy, a C13 (żeński) na kablu. Odwrotnie dużo rzadziej więc i pewnie drożej |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015
|
|
|
Bloody opel ma rację. IEC są odwrotnie jak xlr zazwyczaj natomiast xlr przeważnie
żenskie-bateria
Meskie-ladowarka
Duzo bezpieczniej tak jest, nikt palucha nie wlozy jak sie zostawi gdzies rower. |
|
|
|
|
RobertsWalters
początkujący
Wiek: 55 Dołączył: 06 Lis 2017 Posty: 22 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Odkopałem stary post ,ale interesuje mnie na jakich pinach jaki potencjał czyli 1,2,3 dziękuję za podpowiedz. |
_________________ E-Bike KTM Macina Bosch Performace CX,Yamaha XPC 26 w budowie. |
|
|
|
|
piwko7
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 16 Gru 2016 Posty: 107 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Najczęściej:
- pin 1 +
- pin 2 -
Ale zawsze lepiej dla pewności sprawdzić miernikiem, jeżeli masz jakąś nieznaną baterie. |
_________________ Wykonam baterie Li-ion w dowolnej konfiguracji.
Szczegóły na PW. |
|
|
|
|
|