ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS - kontrola działania
Autor Wiadomość
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Ależ kolego, ja nie chciałem ani przez chwilę epatować posiadaniem tej ładowarki, bo ludzie kupują nie takie zabawki. Oczywiście, że zależy mi na optymalizowaniu kosztów. Właśnie na stronach, które podałem wcześniej pojawiła się zapowiedź, że:
- Można mieć programowalną, jedną ładowarkę do ładowania wszystkich akumulatorów (ograniczenie napięcia 24-60V i natężenia do 8A)
- Jest ona bez wentylatorów, można ją montować bezpośrednio na pojeździe, jest zabezpieczona przed deszczem, wilgocią, ma odpowiednie atesty na Amerykę
- w razie pojawienia się innych akumulatorów w przyszłości, będzie ją można przeprogramować.

Więc grzecznie pytam ludzi bardziej znających się na rzeczy - między innymi Ciebie, czy jest w tej konstrukcji potencjał?

Pakiet lipoli złożyłem według Twojego projektu, jestem mega zadowolony. Walę energię do aku i wiatr w uszach.
Zabieranie pulsara i zasilacza w teren, a jeżdżę turystycznie jest kłopotliwe. Szukam dobrego rozwiązania i nieustannie napotykam opinie u forumnowiczów, że BeeMeSy są jednak zawodne.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 17 Wrz, 2015   

Takie urządzenia mają potencjał, ale to jest tylko taki zasilacz regulowany na sterydach, nic więcej. Ma opcje, wyświetlacz, jakieś lanserskie wykresiki, profile na różne aku, amperomierz, woltomierz, budzik, stoper, parzy kawę, podłączenie do komputera ale po drugiej stronie wymaga OBOWIĄZKOWO BMSa... (nawet to piszą w instrukcji, że nie wolno ładować bez niego, a dodatkowo nie rekomendują ładowania do 80% poza tym, że opcja jest jako jeden z iluś tam profili).

Wymyślili by aktywny BMS, to by było coś :)

W tym miesiącu miałem 2 ludków, którzy zrobili ponad 100 cykli ładując aku do 4.1V i co? Aku z 15Ah miał 10Ah i podejrzenie, że Turnigy felerne. Przecież to nie są takie oczywiste rzeczy jak to działa i dlaczego to potrafi być szkodliwe.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

No to już są konkrety. Ja eksperymentuję i od dwóch tygodni ładuję do 4.05V. Ciekawe co z tego wyniknie. Biorę to na klatę. Później się podzielę tym co z tego wyniknie. W końcu pakiet za 1K to nie koniec świata. Już na nim w tym roku przejechałem 5K km. Według mnie na razie nic się złego nie dzieje (12S3P) Wszystko równiutkie. Pragnę zauważyć że paliwo do samochodu do przejechania 4 tys. km też kosztuje ok. tysiąca a nawet trochę ponad.

Ładuję pulsarem z zasilaczem 1500W 0,6C wychodzi ok. 10A (mogę przywalić więcej, ale po co?). Jeżdżę wolniutko (w porównaniu z Wami) - 35-28km/h. Przy prędkości średniej 20 km/h przejechałem 90 km. Mam tylko alarmy (ustawione na 3,5V). Nigdy jeszcze się nie załączyły. Silnik Magic Pie 3 20" w przednim kole. Jeżeli uda mi się zainstalować inteligentny watomierz pokazujący spadki napięć na celach to z BeeMeSa w ogóle zrezygnuję.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Test testem, ale masz z tego co mówisz aktywny (?) balancer, więc nie gra roli do jakiego napięcia ładujesz bo różnic nie będzie. :)
Ale pamiętaj, wystarczy 1 raz kiedy zapomnisz alarmu albo wypadnie z gniazdka i po ptokach :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

kiedy będzie Twój watomierz?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Szczygiel napisał/a:
Panowie, pragnę zwrócić uwagę, że te porady są rażąco sprzeczne z .

Te porady NIE są rażąco sprzeczne bo cztery elementy muszą byc do siebie dostosowane :
1. Typ aku
2. BMS / balanser - oczekiwany próg naladowania i balansowania
3. Zasilacz
4. Przyjety sposób ladowania max/oszczędny np nizszym napięciem.

To o czym piszemy to założenie ze ze względu na typ BMS i założenie ze celem jest max naladowanie aku, nalezy to robić do-lekko powyzej 4.2V, mając ładowarkę ktora to zapewni.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby mając uniwersalna ładowarkę ustawiac na niej ladowanie i balansowanie na nizszym poziomie np 4,10 czy 4,15. Wtedy ogniwa będą wyrównane i zapewne dluzej pozyja ale tylko dlatego ze urządzenie ładujace np. Twoj Pulsar obniza i zrownuje pkt 2,3,4 .

Aby to zrobić w sytuacji gdy gdy ma się zasilacz/ładowarkę nieregulowana ktorej Umax wynosi 4,1V na ognio, trzeba dobrac BMS który ma niższy próg lub regulowany a to jest rzadziej spotykane
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Bede na dniach zamawiac teraz BMSa od chinczykow na 16S LiPo balansujacego do 4.1V / cele (200mA) i odcinajacego pakiet przy 3V na cele plus z odpowiednia ladowarka czyli 65.6V 5A. Czy ktos Chcialby sie dolaczyc do takiego zamowienia?
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Ok. rozumiem. Jest tak ze względu na BeeMeSy którymi dysponujecie. Niemniej ja zwróciłem uwagę z powodu ładowarki i nowej teorii nt. ładowania, która chyba odnosi się do powszechnie występujących BMS.
Cały czas jestem konsekwentny w zapytaniu, na ile ta ich propozycja jest sensowna. Waszych BMS teoretycznie to nie dotyczy?
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 268
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Byłem przekonany że bms balansuje po zakończeniu ładowania, bez względu na napięcie końcowe i dosyć dawno nie ładowałem do pełna baterii. Na szczęście ogniwa prawie się nie rozjechały.
Myślę że warto częściej zamieszczać taką informację aby uświadamiać użytkowników.

Czy ktoś z Was kupował już "aktywne bmsy?
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

Ważnym czynnikiem powodującym szybsze rozjazdy w pewnych instalacjach jest takie umiejscowienie pakietów i sterownika, że ten nagrzewając się podczas wymagającej i dynamicznej pracy nagrzewa też przylegające do niego pakiety. Jeśli dajemy szansę BMSowi to on to wyrówna i nie zaobserwujemy kłopotów z tego tytułu. Jeśli jednak będzie mieć mało szans na pracę to może być kłopot.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1116
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 18 Wrz, 2015   

kolego qaz33 byłbym zainteresowany takim BMSem do 4.1V najlepiej gdyby to była wersja 20s ;) . Wysłałem Ci PW.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Odpisalem. To bedzie wersja na 100A a nie na 60, przynajmniej ta dla mnie
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

to podpowiedzcie proszę co może być powodem że mój pakiet 16s ładuje się od nowości równo do 66,3V po balansowaniu i odpięciu ładowarki po ok 8 godzinach (raz ładowałem krócej, nie wiem może ze 4-5 godzin kilka razy dłużej przez noc po 10h i napięcie aku zawsze jest takie samo 66,3V). Zasilacz bez obciążenia daje 67,2V, ładowanie @5A trwa 3h pustego potem zapalają się diody w BMSie więc chyba zaczyna balansować, podczas ładowania mierzyłem tylko prąd. W trakcie ładowania po kolei mniej więcej w tym samym czasie w BMS'ie na wszystkich kanałach zapalają się niebieskie diody, potem dość długo się palą nie wiem ile ale na pewno ponad godzinę (może nawet ponad 2), podejrzewam że wtedy się balansują. finalnie jak za którymś razem sprawdzam to już się nic nie świeci i wentyl w ładowarce nie pracuje, napięcie na aku 66,3V ładowarka świeci drugą diodą na zielono, że ładowanie zakończone. Pomiar wszystkich sekcji wykazuje jednakowe napięcia na wszystkich ogniwach z dokładnością 0,01V, więc zbalansowane... BMS niby na 16s 60A/10A (sprawdzony do 49A, odcina przy ok 51V) taki na kwadratowej płytce z Ali w cenie 35$ (teraz chyba nawet są po 32$)...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Wygląda, że Chińczyk w Twoim bmsie ustawił balans na 4.14. Masz dodatkowe wyjścia z cel aby zobaczyć przy jakim napięciu na celę uruchamia sie balanser?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

raczej 4,15V. Tak mam wyjścia kontrolne, powinienem to sprawdzić jak na danym kanale zapala się niebieska dioda czy jak gaśnie?

to ustawienie 4,14 czy 4,15V na celę można jakoś zmienić w BMS'ie?

Edyta: tylko nie wiem czy warto bo wszystkie ogniwa bez względu na chemię zdaje się mają w charakterystykach większą ilość cykli przy coraz niższym napięciu końcowym ładowania, jak myślisz?

Inna kwestia że w takim razie ładowarka chyba nie powinna się przełączyć w tryb CV z CC jeśli nie osiąga progowego napięcia 67,2V nie mówiąc już o tym że nie powinna się wyłączyć chyba (zapalić zielona dioda), a BMS jedyne co może zrobić to odciąć ładowanie jak stwierdzi przeładowanie na którymś szeregu powyżej tego 4,15V więc cały aku powinien się mocno nie doładowywać bez drugiego etapu CV, a ja wyjeżdżam z niego 13,9Ah z deklarowanych 15Ah (turnigy) zanim BMS odetnie... to tak jakby faktycznie ładowanie odbywało się do napięcia 4,15V na celę ale w pełnym cyklu CC/CV...

Ładowarka

BMS
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group