ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8?
Autor Wiadomość
Ylgierd 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   Co to za silnik i czemu ma 9 kabelków zamiast 8?

Dzień dobry!

Nabyłem na znanym polskim portalu aukcyjnym silnik zamontowany na kole 29.
Następnie zidentyfikowałem go jako SyncDrive R Motor 250W
(pochodzi z Gianta, najprawdopodobniej Talona E 2014).
Po odcięciu wtyczki zauważyłem więcej kabli niż się spodziewałem...
Czy to możliwe, żeby było więcej czujników Halla niż 5?
Jeżeli tak to jakie będą tego dla mnie konskwencje? (Jestem przed zakupem sterownika:)

P1200037.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 561 raz(y) 2,73 MB

P1200031.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 592 raz(y) 2,44 MB

P1200028.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 531 raz(y) 3,05 MB

 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Czuniki halla są trzy. Biały to zapewne od czujnika temperatury albo jakieś cudo co nie jest wymagane do jazdy. Otwórz silnik pokaż do czego prowadzi a prawdy się dowiesz :wink:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Ylgierd 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Nie bardzo wiem, jak go otworzyć... Wydaje mi się, że szprychy trzeba odplatać, a to mi się nie uśmiecha :)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

No rzeczywiście nie zwróciłem uwagi, że nie ma klasycznych śrub. Wygląda jak by dekiel był na gwint. Ja to bym podłączył pod sterownik i sprawdził czy działa jak nie to wtedy trzeba będzie kombinować
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Lepiej no podłączać do zwykłego sterownika, przewody są tych samych kolorów. Ja bym zaryzykował i otworzył. Może sterownik jest w środku.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Wychodzący wszystkie trzy fazowe i halle - twierdzisz, że sterownik może być w środku?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

3 fazowe w dwóch kolorach? Dziwnie wygląda, ja bym otworzył.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Zielony, niebieski, żółty - jak to odbiega od normy?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Ylgierd 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Mają trzy standardowe kolory, na jednym ze zdjęć flesz prześwietlił... na innych powinno być widać.

dodatkowe zdjęcia:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/021114428-.html#I1
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Faktycznie trzy kolory. Sory ale myślałem,że są dwa niebieskie i żółty. W takim razie podłączaj.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Zwykły silnik, kable lekko cienkie ale do sterownika około 20A spokojnie dadzą radę.

Tak z ciekawosci, za ile go kupiles?
 
 
Ylgierd 
początkujący


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015   

Zgodnie z poradą Tasa - postanowiłem sprawdzić, czy rzeczywiście biały kabelek (zgodnie z informacją od niego zaczerpniętą - zazwyczaj stosowany do czujnika temperatury) jest takowym - chciałem zmierzyć jego oporność. Niestety przy próbie zdjęcia izolacji - kabelek dosłownie wyszedł mi z izolacji - i na końcu wcale nie wyglądał na urwany - ani nawet lutowany. Więc w efekcie zostaję z silnikiem, który ma standardową ilość kabli... :) ,
Czekam więc na sterownik - i będę podłączał.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015   

Przedziwne. Kable mają kolory i grubości jak w normalnym silniku (fazy, halle i ten biały - jedyny "nadprogramowy), a mocowanie szprych jak w niektórych tranz-x lub bionx. A tamte to mają wbudowany w środku sterownik. Jednak nie ulega wątpliwości, że ten sterownika nie ma a podłączenie (oprócz białego) jest typowe: fazy i odpowiadające im halle.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015   

A co ma mocowanie szprych wspolnego z tym co silnik ma w srodku? :shock:
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015   

Teoretycznie nic, ale taki układ mocowania szprych najczęściej widziałem właśnie w tranz-x, a on mają sterownik w środku. Sparty, bionxy -to samo.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group