ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzanie silnika - Przyczyny
Autor Wiadomość
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   Grzanie silnika - Przyczyny

Jakie mogą być przyczyny zbyt szybkiego / nadmiernego grzania się silnika :?: (nie licząc przeamperowania, przewoltowania i wjazdów na "pionowe" wzniesienia).
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Zwarcie faz :cool:
_________________
some random strrrr
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Motor idzie bardzo elegancko, chodzi bardzo cicho, więc nie sądzę, żeby to były zwarte fazy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Ale to jest teoretyzowanie czy faktycznie jakaś rozkmina awarii?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

tas napisał/a:
Ale to jest teoretyzowanie czy faktycznie jakaś rozkmina awarii?


Jedno i drugie.
Na podstawie opinii innych użytkowników stwierdzam że mój się grzeje szybciej / bardziej niż inne. Szukam przyczyny w teorii i praktyce.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Może idąc po najmniejszej linii oporu i...


:)

Dokonywanie pomiarów w oparciu o "opinię" to kiepski pomysł.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

... jeśli 30km/h na prostym asfalcie można nazwać zap.......
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Jeśli silnik działa płynnie, cicho, nie szarpie, nie buczy, startuje równo i go nie przeciążasz to nie ma żadnych powodów, dla których miałby się bardziej grzać.

Co to za silnik?
Do jakiej temp się nagrzewa?
Po jakim czasie i dystansie?
Jakie parametry instalacji, jakie prądy?
Nagraj filmik z obracającym się kołem celem weryfikacji płynności działania?
Rower rusza sam od 0 czy trzeba mu pomóc?

A nie "silnik się grzeje, czemu?" ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Kilka dni temu wyskoczyliśmy na chwilę bajkami w lasek, dość płaski. Byłem akurat na ebiku dziewczyny tj. 500W, tyle że silnik 1500W rated;p Tomas jechał za mną. Po ~10 minutach śmigania między drzewami mój silnik był zimny jak lód, jego był ciepły.
Ta sytuacja może być trochę niemiarodajna, bo jak mówiłem u mnie było puszczone mało mocy, w spory silnik. Może być też tak, że mój silnik ma kiepskie odprowadzanie ciepła na zwenątrz a nowe 9c lepsze, dlatego obudowa po pewnym czasie robi się ciepła.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Oprócz tego co mówi maniekrox moje inne jazdy testowe po asfalcie pokazują że przy 30-35km/h ze wspomaganiem pedałowaniem i około 8km przejechanych prawie jednym ciągiem silnik również był ciepły (obudowa ~40 stopni). 3 SPEED ustawiony na 50%. Instalacja 16S3P, Sterownik 45A, silnik kaseta 10x6, nierozbierany.
Kilka osób przy takiej instalacji i jeździe pisało że silnik jest zimny. Stąd moje zapytanie.
Zrobię oczywiście zabezpieczenie termiczne i termistor pomiarowy to podam więcej danych żeby można to było porównać z doświadczeniami większej liczby użytkowników. Na chwilę obecną oszczędzam silnik jak tylko mogę.
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Wiesz to, że silnik jest ciepły na obudowie nie znaczy, że jest źle. Obudowa odprowadza ciepło. Ciężko tak stwierdzić jakbyś miał czujnik temperatury to byś widział dokładnie kiedy masz puścić manetkę i czy silnik rzeczywiście się grzeje. U mnie martwię się dopiero jak silnik ma koło 120st, wtedy wiem, że muszę odpuścić. Tylko to jest temp w środku nie na obudowie.
_________________
Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

No niestety - brak jakichkolwiek danych do porównania, brak podobnej konstrukcji do porównania, tak się nic nie dowiemy :)

Mam przeczucie, że to ciepło, które Ty uznajesz za nietypowe (40st? jakby było 70 i obudowa parzyła to by było dziwne, anie 40st) - jest typowe. A szybsze nagrzewane silnika świadczy korzystnie o lepszym przekazywaniu ciepła na obudowę.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wookie 
brygadzista
wookie


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 247
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Tomas napisał/a:
Oprócz tego co mówi maniekrox moje inne jazdy testowe po asfalcie pokazują że przy 30-35km/h ze wspomaganiem pedałowaniem i około 8km przejechanych prawie jednym ciągiem silnik również był ciepły (obudowa ~40 stopni). 3 SPEED ustawiony na 50%. Instalacja 16S3P, Sterownik 45A, silnik kaseta 10x6, nierozbierany.
Kilka osób przy takiej instalacji i jeździe pisało że silnik jest zimny. Stąd moje zapytanie.
Zrobię oczywiście zabezpieczenie termiczne i termistor pomiarowy to podam więcej danych żeby można to było porównać z doświadczeniami większej liczby użytkowników. Na chwilę obecną oszczędzam silnik jak tylko mogę.

Mam dokładnie takie same parametry jak Ty, ten sam silnik, takie samo napięcie, nie wiem jakie masz koło, ja mam 26 cali, mam taki sam sterownik, też jeszcze nie mam zabezpieczeń.
Przy takiej jeździe jak mówisz nie zauważam problemu z grzaniem silnika, tzn. może się zdarzyć że silnik jest lekko ciepły, ale nie uważam tego za problem. Porównuję z temperaturą sterownika, który zawsze dużo cieplejszy niż silnik. Zamknięty jest na razie w niewentylowanej skrzyneczce, więc może dlatego.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

wookie ja mam też dokładnie ten sam zestaw i na pewno dlatego się grzeje Twój sterownik, ja mam gówniane chińskie tranzystory nie IRF'y, sterownik w tylnym trójkącie ramy i raz był ledwo cieplejszy od ramy jak zrobiłem 24km w 28minut, a silnik miał na obudowie 43st ale wtedy było 35st na dworze. Dzisiaj jak zjechałem 39% aku lipo 15Ah z pedałowaniem na 24km to ledwo czuć było że "było jeżdżone" prędkość 42-46 i pod wiatr, średnio dzisiaj doiło 450-600W.

Przy okazji Tas czy w pikaczu v1.5 gdzieś jest pokazywany prąd chwilowy jak moc chwilowa? to jest ten drugi ekran środkowa kolumna górny wiersz?

Edyta: miałem na uwadze że silnik dzisiaj był ledwo letniejszy od ramy, nie kontroler, on jest ciągle zimny...
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
Ostatnio zmieniony przez raymaxxx Pon 21 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015   

Ja sterownik też mam u siebie zimny ale tez jest na zewnątrz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group