Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015 Grzanie silnika - Przyczyny
Jakie mogą być przyczyny zbyt szybkiego / nadmiernego grzania się silnika (nie licząc przeamperowania, przewoltowania i wjazdów na "pionowe" wzniesienia).
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015
tas napisał/a:
Ale to jest teoretyzowanie czy faktycznie jakaś rozkmina awarii?
Jedno i drugie.
Na podstawie opinii innych użytkowników stwierdzam że mój się grzeje szybciej / bardziej niż inne. Szukam przyczyny w teorii i praktyce.
Jeśli silnik działa płynnie, cicho, nie szarpie, nie buczy, startuje równo i go nie przeciążasz to nie ma żadnych powodów, dla których miałby się bardziej grzać.
Co to za silnik?
Do jakiej temp się nagrzewa?
Po jakim czasie i dystansie?
Jakie parametry instalacji, jakie prądy?
Nagraj filmik z obracającym się kołem celem weryfikacji płynności działania?
Rower rusza sam od 0 czy trzeba mu pomóc?
A nie "silnik się grzeje, czemu?"
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015
Kilka dni temu wyskoczyliśmy na chwilę bajkami w lasek, dość płaski. Byłem akurat na ebiku dziewczyny tj. 500W, tyle że silnik 1500W rated;p Tomas jechał za mną. Po ~10 minutach śmigania między drzewami mój silnik był zimny jak lód, jego był ciepły.
Ta sytuacja może być trochę niemiarodajna, bo jak mówiłem u mnie było puszczone mało mocy, w spory silnik. Może być też tak, że mój silnik ma kiepskie odprowadzanie ciepła na zwenątrz a nowe 9c lepsze, dlatego obudowa po pewnym czasie robi się ciepła.
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015
Oprócz tego co mówi maniekrox moje inne jazdy testowe po asfalcie pokazują że przy 30-35km/h ze wspomaganiem pedałowaniem i około 8km przejechanych prawie jednym ciągiem silnik również był ciepły (obudowa ~40 stopni). 3 SPEED ustawiony na 50%. Instalacja 16S3P, Sterownik 45A, silnik kaseta 10x6, nierozbierany.
Kilka osób przy takiej instalacji i jeździe pisało że silnik jest zimny. Stąd moje zapytanie.
Zrobię oczywiście zabezpieczenie termiczne i termistor pomiarowy to podam więcej danych żeby można to było porównać z doświadczeniami większej liczby użytkowników. Na chwilę obecną oszczędzam silnik jak tylko mogę.
Wiesz to, że silnik jest ciepły na obudowie nie znaczy, że jest źle. Obudowa odprowadza ciepło. Ciężko tak stwierdzić jakbyś miał czujnik temperatury to byś widział dokładnie kiedy masz puścić manetkę i czy silnik rzeczywiście się grzeje. U mnie martwię się dopiero jak silnik ma koło 120st, wtedy wiem, że muszę odpuścić. Tylko to jest temp w środku nie na obudowie.
No niestety - brak jakichkolwiek danych do porównania, brak podobnej konstrukcji do porównania, tak się nic nie dowiemy
Mam przeczucie, że to ciepło, które Ty uznajesz za nietypowe (40st? jakby było 70 i obudowa parzyła to by było dziwne, anie 40st) - jest typowe. A szybsze nagrzewane silnika świadczy korzystnie o lepszym przekazywaniu ciepła na obudowę.
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2015
Tomas napisał/a:
Oprócz tego co mówi maniekrox moje inne jazdy testowe po asfalcie pokazują że przy 30-35km/h ze wspomaganiem pedałowaniem i około 8km przejechanych prawie jednym ciągiem silnik również był ciepły (obudowa ~40 stopni). 3 SPEED ustawiony na 50%. Instalacja 16S3P, Sterownik 45A, silnik kaseta 10x6, nierozbierany.
Kilka osób przy takiej instalacji i jeździe pisało że silnik jest zimny. Stąd moje zapytanie.
Zrobię oczywiście zabezpieczenie termiczne i termistor pomiarowy to podam więcej danych żeby można to było porównać z doświadczeniami większej liczby użytkowników. Na chwilę obecną oszczędzam silnik jak tylko mogę.
Mam dokładnie takie same parametry jak Ty, ten sam silnik, takie samo napięcie, nie wiem jakie masz koło, ja mam 26 cali, mam taki sam sterownik, też jeszcze nie mam zabezpieczeń.
Przy takiej jeździe jak mówisz nie zauważam problemu z grzaniem silnika, tzn. może się zdarzyć że silnik jest lekko ciepły, ale nie uważam tego za problem. Porównuję z temperaturą sterownika, który zawsze dużo cieplejszy niż silnik. Zamknięty jest na razie w niewentylowanej skrzyneczce, więc może dlatego.
wookie ja mam też dokładnie ten sam zestaw i na pewno dlatego się grzeje Twój sterownik, ja mam gówniane chińskie tranzystory nie IRF'y, sterownik w tylnym trójkącie ramy i raz był ledwo cieplejszy od ramy jak zrobiłem 24km w 28minut, a silnik miał na obudowie 43st ale wtedy było 35st na dworze. Dzisiaj jak zjechałem 39% aku lipo 15Ah z pedałowaniem na 24km to ledwo czuć było że "było jeżdżone" prędkość 42-46 i pod wiatr, średnio dzisiaj doiło 450-600W.
Przy okazji Tas czy w pikaczu v1.5 gdzieś jest pokazywany prąd chwilowy jak moc chwilowa? to jest ten drugi ekran środkowa kolumna górny wiersz?
Edyta: miałem na uwadze że silnik dzisiaj był ledwo letniejszy od ramy, nie kontroler, on jest ciągle zimny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum