Grzanie silnika - Przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
Mój sterownik łapie temperaturę, bo nie ma żadnego chlodzenia, zamknięty jest niewentylowanej skrzynce. Ponawiercam otwory, żeby pęd powietrza chociaż wymieniał powietrze w skrzynce, to powinno być lepiej.
Na pewno gdybym miał sterownik na zewnątrz, to grzanie sterownika nie byłoby zauważalne. |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
Dokładnie to miałem na uwadze, jak ma poniżej 60st to nie wiem czy warto skrzynię dziurawić.... |
_________________ jeżdżę na: bananator v1 RWD , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg |
|
|
|
|
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 22 Wrz, 2015
|
|
|
Jednak podziurawię, to nie jest docelowa skrzynka, przez zimę dorobię się porządniejszej.
Ta co mam to zwykła skrzynka na narzędzia z marketu za 15 zł , więc nie szkoda wiercić.
Z drugiej strony jak na takie proste i tanie rozwiązanie, to ta skrzynka całkiem dobrze się sprawdza. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
Czy przyczyną zwiększonego grzania może być problem z halami ?
Jak piszę tas na blogu:
Cytat: | Jak rozpoznać pracę bezczujnikową sterownika?
Łatwo sprawdzić czy sterownik działa w trybie czujnikowym lub bez czujnikowym.
Podnieś tylne koło do góry
Daj delikatnie gazu aby koło lekko i powoli ruszyło z miejsca
Obserwuj zachowanie koła. Jeśli koło najpierw delikatnie się cofnie i dopiero potem zacznie obracać w dobrą stronę – oznacza to pracę bezczujnikową i prawdopodobną awarię. Silnik sterowany czujnikowo (ze sprawnymi czujnikami) zawsze startuje od razu kręcąc w dobrym kierunku. |
U mnie występuje delikatnie to zjawisko. Tzn silnik przy przekręceniu manetki cofa się w bardzo małym zakresie (ok 1 cm) i potem do przodu już normalnie. Co prawda podczas normalnej jazdy tego nie czuć i startuje od zera i dobrze przyspiesza.
Ale nie mam pojęcia gdzie może być problem czy z halami czy ze sterownikiem. Silnika nie rozkręcałem. Kabelki hali są ok. Co prawda uszkodziła mi się izolacja przy ściąganiu głównego pancerza (bez napięcia) ale zaizolowałem odrazu. Później przeprowadziłem tryb samonauki w sterowniku (bo koło kręciło wspak) i zacząłem normalnie jeździć a silnik dobrze ciągnie (tak mi się wydaje). |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
No to odłącz czujniki halla i sprawdź, czy cofanie się koła jest inne niż z nimi.
Jeśli nie - sterownik pracuje bez czujnikowo i to w pewnych warunkach może powodować szybsze nagrzewanie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
Odpiąłem złączkę halli i bez różnicy, czyli całość pracuje w trybie bezczujnikowym.
Czy sterownik przez użycie trybu samo-nauki mógł przestawić się w tryb bezczujnikowy
....czy odrazu skupić się na szukaniu uszkodzonego przewodu lub hala w silniku |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
No tak,
Padły halle więc przestał ogarniać ( z tego co napisałeś )
Nauczyłeś go pracować bez czujek i jakoś sobie radzi
Ja w swoim 9c obecnie także jeżdżę bez czujników mimo iż 3 krotnie podejmowałem próby wymiany i jakoś daje radę. Ale na dniach chyba podejdę do tematu ponownie ;] |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 24 Wrz, 2015
|
|
|
Sprawdz miernikiem czy wszystkie halle działają, zajmje ci to 5minut i sie dowiesz co trzeba zrobić |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Obleciałem halle i są ok.
Jak można sprawdzić drożność przewodów w drugą stronę tzn od złączki na przewodach halli do sterownika ? |
|
|
|
|
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Na początku zawsze możesz sprawdzić czy sterownik daje napięcie na halle.
Ciągłość przewodu możesz sprawdzić omomierzem ale to wymaga otwarcia sterownika. |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Cytat: | Na początku zawsze możesz sprawdzić czy sterownik daje napięcie na halle. |
Jaka procedura ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
czarny i czerwony zmierzyć czy jest ~5V na wtyczce od halli |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
Napięcie od sterownika ok.
Może samo-nauka sterownika (robione na początku) stwierdziła że bez halli tyż się da ?
Co można by jeszcze sprawdzić ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2015
|
|
|
włącz samonaukę jeszcze raz z włożonymi hallami |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|