ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS Aktywny
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   BMS Aktywny

Slyszal z was ktos o tym? Mam juz jeden taki od roku ale dopiero teraz zaglebilem sie w temat jak to wogole dziala, wg mnie to rewelacja.
Chodzi o to ze wszystkie BMS jakie do tej pory mamy w polsce w sprzedazy to tzw. balancery pasywne czyli nadmiar energii oddaja w cieplo poprzez rezystory, proste i tanie rozwiazanie ale ma duze wady. Cala bateria dziala tak jak jej naslabsze ogniwo czyli bms odcina baterie wtedy gdy na jednym z ogniw napiecie spadnie ponizej minimum podczas gdy w pozostalych ogniwach moze byc jeszcze sporo pradu. Co wiecej podczas gdy zawsze to tylko jedno to samo ogniwo spada do minimalnego napiecia jego pojemnosc z czasem jeszcze bardziej spada wzgledem tych pozostalych i cala bateria szybciej z czasem traci na pojemnosci.
W balanserach aktywnych chodzi glownie o to ze ladunek z najmocniejszego ogniwa zawsze przekazywany jest do tego najslabszego dzieki czemu przy rozladowaniu zawsze wszystkie ogniwa sa puste i przejedziemy dluzszy dystans a podczas ladowania zadna energia nie jest tracona w cieplo. Dzieki temu juz nie trzeba dbac o to aby szeregowo laczyc ogniwa o wzglednie podobnej pojemnosci, mozna nawet poprostu podlaczac stare ogniwa z duzymi rozbierznosciami a pojemnosc baterii bedzie suma pojemnosci wszystkich ogniw a nie pojemnoscia tego najslabszego. Brzmi wspaniale tylko trzeba poczekac az to troche stanieje bo narazie ceny sa jeszcze dosc wysokie.
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Gdzie można kupić aktywne BMSy?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

W takim duzym kraju na wchodzie za rosja :P Ewentualnie mozna samemu zbudowac bo juz sa scalaki na to wiec trudne to nie jest tylko ta cena..
Najprosciej odroznic balancer aktywny (jak sie nie widzi PCB) po tym ze zaraz po podlaczeniu ladowarki BMS najpierw balansuje baterie (ladowarka sie wlacza i wylacza) a potem dopiero laduje do konca, przynajmniej tak jest u mnie chociaz nie wiem czy to regula
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Na Nexun pewnie już jest.:p
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

A skąd masz swój activ BMS?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
tas
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

tomeczekokok napisał/a:
Na Nexun pewnie już jest.:p

Jeszcze nie :P
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

A przydało by się :mrgreen: Im szybciej tym lepiej :cool:
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Ze zniżką dla forumowiczów. :mrgreen:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Ale ten producent od ktorego to kupilem robi te balancery tylko na LiFePO4, przynajmniej jak narazie. Nastawiaja sie na male samochody elektryczne a w chinach 99% elektrykow jezdzi na life lub na zelowkach.
Jakby ktos chcial wiecej poczytac o temacie to niech wygoogluje active balancing, niestety wszystkie ciekawe materialy po angielsku bo my jak zwykle jestesmy 20 lat za murzynami :neutral:
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Ciekawe ile zostaje energii w takim pakiecie jak np. 20s2p li-po... :grin: Może się okazać, że tonsą jakieś znikome ilości i nie ma sensu się paprać :mrgreen:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Mobil napisał/a:
.. i nie ma sensu się paprać :mrgreen:

Wartością dodaną jest fakt, że są to układy precyzyjnej pilnujące wyrównanych napięć, najczęsciej programowalne oraz wyposażone w diodowe wskażniki stanu każdego segmentu.
Natomiast jak się naprawdę w praktyce sprawują przy dużych różnicach do zbalansowania, wtedy gdy jest sens energetyczny czyli mocne ogniwo ładuje słabe, tego nie wiem.
Koszt, wymiary są znacznie większe i przy względnie małych pakietach rowerowych
pewnie się szybko nie upowszechni.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Ale jaki rząd wielkości dla ceny takiego bmsa - 800, 1200, 1800, 2300, czy 3000 tys. zł ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Kwestia ile S :) coś kiedyś mi się o wzrok obiło że taki 16s kosztował około 1500zł. Nie pamiętam już jakie miał parametry bo to też na cenę wpływa.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

[quote="WojtekErnest"]
Mobil napisał/a:
.. ...jak się naprawdę w praktyce sprawują przy dużych różnicach do zbalansowania, wtedy gdy jest sens energetyczny czyli mocne ogniwo ładuje słabe, tego nie wiem....

Te balansery pracują stale w całym zakresie napięć więc nie powinno być problemu rozjechanych baterii gdyż są one balansowane na bieżąco. Pisałem już o tym na forum.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015   

Tak, to balansowanie bylo tylko przy pierwszym podlaczeniu, teraz zawsze sa rowne mimo ze rozbieznosc miedzy najslabszym a najmocniejszym ogniwem to jakies 5Ah. Kiedys byla rowna ale tatko zostawil rower na miesiac z wlaczonym sterownikiem i pare segmentow troche napuchlo. Prad balanswania to 3A stale a w piku 6A. Koszt tego to okolo 500zl przy 16S. Niestety firma wszystko pozaklejala i zamknela w metalowym boxie wiec bez niszczenia nie da sie obejrzec jak to w srodku wyglada.
Jednak zasada dzialania nie jest jakas kosmiczna, ladujemy najmocniejsze ogniwo kondensatorem lub cewka a potem podlaczamy to pod najslabsze ogniwo przekazujac mu ten ladunek. I tak ze 100 000 razy na sekunde.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group