ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
9C 9x7 zwarcie do masy
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   9C 9x7 zwarcie do masy

Przed podłączeniem silnika do sterownika sprawdziłem (za radą tasa na jego blogu; tas jest mega gość :!: ) wszystkie kabelki z silnika pod kątem zwarcia między sobą oraz masą silnika. I na hallach wszystko OK.
Natomiast przewody fazowe mam zwarte z masą silnika :roll: Oczywiście, są też zwarte między sobą, ale tu chyba gorzej, jakby było inaczej :wink: ? Czujnik pokazuje zwarcie dla każdego przewodu z obudową silnika.

Sprawdzałem wpierw "czujnikiem ciągłosci obwodu" pomiędzy końcami przewodów, a śrubką mocującą dekiel, potem omomierzem. Rezystancja między przewodem a śrubką jest pirazyoko 2x mniejsza jak między końcami dwóch przewodów (wskazanie na mierniku pływało między 2-6 Ohm dla pary przewodów, i między 0 a 3-4 dla przewodu a śrubki).

Czy tak ma być??

Dodam jeszcze, że kołem można zakręcić i nawet chwilę się obraca pod wpływem bezwładności. Jest pewien lekki opór - tzn. nie kręci się swobodnie, tak jak zwykłe koło od roweru. Jest to bardzo mały opór - nie jest to zwarcie końców przewodów ze sobą, jak przy hamowaniu silnikiem.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Przycięty jest przewód jeden prawdopodobnie przez krawędź otworu w osi.
Wyjmij, popraw, włóż i będzie działać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Uszkodzona izolacja była na przewodach dwóch różnych faz; zwarcie robiło się przy jakimś szczególnym ułożeniu przewodów...
Gorzej, że już trzecią godzinę męczę się z tymi kablami :evil: Rozebrałem ten silnik po raz pierwszy, wyciągnąłem przewody do środka, zaobliłem krawędzie otworów w ośce. I bez skutecznie usiłuję przepchnąć przewody z powrotem. Zdjęcia poprawionych krawędzi pod tym linkiem i tutaj


Dwie fazy uciąłem i wpycham od zewnątrz. Trzecia faza + 5 hali + 2 termika przełożyłem od wewnątrz + 2 dodatkowe (z kabla domofonowego YTDY). Przewody fazowe są oryginalne, puszczone podwójnie. Zawsze zostaje mi 1szt. fazowego, który ledwie wciska się do ośki a potem nic! W międzyczasie uszkodziła się izolacja na 2 kablach od hali :evil: W kable i otwór od ośki lałem obficie olej silikonowy dla poślizgu.

Jeszcze mi pomysł przychodzi do głowy, wydłużyć (powiększyć wzdłuż osi ośki) otwór w ośce od strony wewnętrznej, będzie kablom luźniej. :roll:

Jaki smar stosujecie dla poślizgu?

Myślałem o zastosowaniu cieńszych przewodów "sygnałowych": znalazłem stary kabel od joystika, 10 żyłowy. Kabelki cieniutkie. Te oraz podwójne fazowe udało się zmieścić. Zastawiam się jednak, czy to lutować? Czy te kabelki nie będą za cienkie? Czy ich izolacja musi się charakteryzować jakąś odpornością temperaturową..? :roll:

Zdjęcie z wciągniętymi przewodami od joysticka:
https://goo.gl/photos/rsJ3Q7J8MqEQbbtq8

Drugie pytanie mam, skąd wziąć nowe przewody fazowe, aby były odpowiednie, gdybym pokaleczył za nadto te, które mam?
Ostatnio zmieniony przez Szwagier Pon 21 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   



:roll:
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Ten temat na blogu tasa przeczytałem kilka razy. Intryguje mnie szczególnie ten obrazek:
http://ebike.nexun.pl/wp-...er5-150x100.jpg
jak tam oprócz przewodów udało się zmieścić koszulkę termokurczliwą :?: Termokurczka jako zabezpieczenie przed ponownym zwarciem do masy w razie przetarcia to był mój pierwszy pomysł.
...chyba, że koszulka dochodzi tylko do otworu "wewnętrznego" - sama przezeń nie przechodząc..?
Ja próbowałem przeciągnąć całą koszulkę przez ośkę - załamywała się na wyjściu z otworu "wewnętrznego" i nic nie szło przecisnąć :roll:

Z kolejnych odkryć: wazelina techniczna jest znacznie lepszym środkiem smarnym, niż silikon!
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

W zasadzie koszulka nie musi przejść do wewnątrz silnika.
Przewody w środku raczej nie będą się ruszały (do tego dążymy odpowiednio je mocując) a ewentualny nacisk na nie występuje właśnie przy wyjściu przewodów z ośki, tam też się zaginają itp. Wystarczy więc żebyś wcisnął termokurcza na te 2-3cm do środka.

Swoją drogą jeśli nie podwajasz przewodów to bez problemu możesz zapakować więcej niż 1 warstwę koszulki. U siebie bez problemu wcisnąłem 3 koszulki jedna na drugą i mam pewność że nic ich nie ruszy. Może po prostu nie oczyściłeś otworu z kleju.
_________________
some random strrrr
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1315
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015   

Jeżeli którykolwiek z przewodów fazowych się przetrze i będzie dotykał do masy; pomiędzy każdą fazą jest pewna rezystancja więc analogicznie będzie rezystancja pomiędzy przewodami a obudową. pomiędzy przetartym przewodem najmniejsza, a pomiędzy 2 sprawnymi przewodami a masą 2x większa.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group