ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż pokryw silnika RHR205-40
Autor Wiadomość
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   Demontaż pokryw silnika RHR205-40

Demontażu pokryw silnika RHR205-40 nie uda się zrobić za pomocą młotka i śrubokręta.
Potrzebny jest:
- ściągacz łożysk, najprostszy, tani np. z Castoramy
- uszka o symbolu C15 z otworem M8 sztuk 3; jest wystarczający luz dla śrub M5
- śruby M5 x 30 z łbem imbusowym sztuk 3
Wszystko widać na obrazkach. Ważne aby śruby wkręcić w gwinty do tarczy hamulcowej na całą dostępną długość.
Pokrywę od strony wolnobiegu 1R ściągamy zahaczając ściągacz o wieniec zębaty. Jak nie mamy w ogóle wolnobiegu to nie wiem jak :neutral:
Oczywiście śrubą ściągacza kręcimy powoli, wsłuchując się jak puszcza kołnierz zewnętrzny i łożysko; delikatne, równomierne trzeszczenie :grin:




000_1217.JPG
Ściągacz na pokrywie RHR205-40
Pobierz Plik ściągnięto 542 raz(y) 656,14 KB

000_1216.JPG
Ściągacz na pokrywie RHR205-40
Pobierz Plik ściągnięto 653 raz(y) 659,62 KB

_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Eeeee ja zdejmowałem normalnie ,standardowo czyli o glebę (deseczka pod oś) i schodziło za pierwszym "udarem" z 30cm .
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Tak
_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez radasss Śro 30 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

O czym Ty piszesz . Jeszcze nikomu z tego co wiem taka pokrywa w ten sposób zdejmowania nie pękła . Życie preferuje najprostsze i najłatwiejsze rozwiązania a Ty sobie i innym wmawiasz że to jedyny sposób otóż nie nie jedyny do zaakceptowania . Z jednym się zgadzam silnik nie jest najtańszy . A lekki udar w oś z 30cm celem zerwania połączenia łożysko oś i pokonania pola magnetycznego to żaden udar owszem działa pewnie i większa siła (dlatego schodzi łatwo) niż za pomocą ściągacza ale te pokrywy to nie nie wafle żeby się uszkadzały od czegoś takiego https://www.youtube.com/watch?v=_USywOkQueA nie sądzisz ? To samo jest z silnikiem 205-40 205-50 i innymi . Nie trzeba do tego na siłę stosować jakichś wyrafinowanych narzędzi. Osie i pokrywy nie są pasowane na jakoś bardzo ciasno a w zasadzie to dekle trzymają się za pomocą silikonu który wcześniej oczywiście trzeba zerwać np jak to tas pokazał na filmiku a potem lekko udarem i zdjęte . Oczywiście jak ktoś chce i akurat ma pod ręką to może i zciągaczem . To nie podwodna łódź atomowa . Żeby nie było rower mi się bardzo podoba i to jest to co bym chciał mieć a z wiadomych względów mieć nie będę . No może za masywnie wygląda przednie zawieszenie ale wolałbym takie niż rowerowe w tak ciężkim do wyhamowania rowerze zwłaszcza przy większej wadze pojazdu i zbliżonej np do 100kg wadze kierowcy niż zwykły rowerowy choć i one dużo potrafią .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Wto 29 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Temat napisałem w formie poradnika nie dyskusji :idea:
_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez radasss Śro 30 Gru, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

No i spoko . Ja dodałem może i za wiele swoich 3-ech groszy ale będzie z założonego przez Ciebie tematu pożytek będzie większy dla następnych szukających . :cool:
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Dobry poradnik. Czyżby w 9C kaseciaku też się dało tak zrobić :roll:
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Kasety nie miałem w ręku więc nie pomogę . Zdaje się tam jedno łożysko jest sporej średnicy (od strony kasety chyba) . I z tego co pamiętam z opisów chyba cieńsze kable wchodzą w oś w porównaniu ze zwykłym wolnobiegowym mocowaniem. :roll: Generalnie chyba zasada mocowania osi w łożyskach jest taka sama z tym że nie wiem czy nie ma jakiejś części osobno .
Edyta : Trzeba zwrócić uwagę co się chce z czego zdjąć i wybić bo jest tylko jedna pokrywa do zdejmowania http://ebike.nexun.pl/rh280x-c-vs-rh208x-d-kaseta/
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Patent fajny, warto wrzucać takie rzeczy a metodę każdy sobie dobierze.
Ściągacz do łożysk na warsztacie rowerowym warto mieć - jeśli wyrobimy gwint na korbie od ściągacza i ściągnięcie jej ściągaczem rowerowym będzie niemożliwe to własne ściągacz do łożysk pozwala na ściągnięcie korby.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

No jasna sprawa że lepiej mieć niż nie mieć . Sam mam ale wobec tego jak łatwo rozebrać silnik bez niego nie używam go bo zanim bym po niego poszedł do piwnicy i z nim wrócił to dawno w pokoju na podłodze bym go już gołymi rękami (i nogami :lol: rozebrał ) . Każdy robi jak uważa . Faktem jest że przy rozbiórce silnika bez ściągacza to wysoka kultura demontażu nie jest zachowana ale czy jest konieczna jeśli to jest takie proste ? Każdy robi jak chce i tyle .
Trudniej jest jeśli silnik nie jest zapleciony wtedy ściągacz ma przewagę .
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015   

Tak
_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez radasss Śro 30 Gru, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 30 Gru, 2015   

to nie lepiej było od drugiej strony wypychać wyciskaczem przez oś tą pokrywę tylko ryzykować wyrwanie któregoś z gwintów?
_________________
jeżdżę na: bananator v1 RWD :D , RH2806D 3,2kW 60V15Ah Lipo 24" 26kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group