ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeciążanie silnika bldc
Autor Wiadomość
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   Przeciążanie silnika bldc

Mam do was koledzy pytanie.

Czy przeciążany silnik traci na sprawności? Ile?

Zamierzam mocno przeciążyć Mxusa 3T i zastanawiam się co mu będzie się działo po puszczeniu 350A w fazy? Nie chodzi mi o samą termikę (planuję chłodzenie) - wiem, że cieplnie będzie bardzo obciążony. Chodzi mi właśnie o samą sprawność - jak ona maleje wraz ze wzrastającym prądem fazowym? Ma ktoś jakieś informacje/doświadczenia na ten temat?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Ja pierniczę...
Co za potwory budujecie?
Toż to nie są już rowery :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Moc strat to I²×R, gdzie R-rezystancja uzwojeń i jest w miarę stała. Straty idą z kwadratem prądu, a moc P=U×I (U-napięcie silnika, które zależy od prędkości w sposób liniowy). Przy małych prędkościach sprawność jest bardzo mała.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

350A w standardzik dla tego mxusa w Rosji albo USA :D
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Tylko wydaje mi się, że sama moc tracona na cewkach I^2*R to zbytnie generalizowanie. W temacie o chłodzeniu olejem ktoś pisał, że przeciążał znanego 9c 7x9 prądem 70A z baterii (cholera wie ile w fazy szło), a kolejne podbicia prądu nie wiedzieć czemu nie dawały już takiego zysku. Stąd się zastanawiam, czy przy takich prądach mxus też osiągnie maksumum (?) swojego przeciążenia. Na razie zbieram info, żeby to dobrze opracować;p

Zeeltom, a kto mówi, że rower? Motocykl z funkcją pedałowania i od czasu do czasu spokojnego przejechania przez park (rozwaga!).

@edit
atomek1000 napisał/a:
350A w standardzik dla tego mxusa w Rosji albo USA :D


Mówisz?:D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Między max ustawianym dla potrzeb 30sek filmiku z bączkowania na piasku, a realnym codziennym komfortowym i bezpiecznym prądem jest spora różnica :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

tas napisał/a:
Między max ustawianym dla potrzeb 30sek filmiku z bączkowania na piasku, a realnym codziennym komfortowym i bezpiecznym prądem jest spora różnica :)


Chyba że ktoś przystosuje silnik na wysokie prądy :P
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Rezystancja uzwojeń to jedno. Druga sprawa to wytrzymałość obwodu magnetycznego.
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale wydaje mi się, że przy "przewaleniu" z prądem wielokrotnie, straty z tego tytułu rosną lawinowo.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

A nie dochodzi do czegoś takiego jak wpływ pola cewek na pole magnesow? W pewnym momencie magnesy nie są w stanie "zebrać" pola indukowanego przez cewki i moc idzie w powietrze.

Rzucam temat jak ktoś chce to niech mnie poprawi bądź wyprowadzi z błędu.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Tak, jest takie zjawisko, tzw "odmagnesowanie", ale ono ma wpływ na moment. Straty są w miedzi, a w żelazie pojawiają się przy większych prędkościach. Odmagnesowanie, jak i zmiana magnesów w silniku na tzw mocniejsze nie ma wpływu na sprawność, przesuwa punkt pracy silnika.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1315
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Ja doświadczyłem teog co prawda na niezbyt mocnych silnikach, ale jednak:
do pewnego momentu straty są niewielkie. A temperatura silnika rośnie sobie w granicach normy. Podejrzewam, że magnesy w silniku mają pewną moc namagnesowania i jeżeli nawet na wirniku wytworzymy większą siłę elektromotoryczną, to magnesy nie odepchną jej z określoną siłą. Podnosząc napięcie przy danej rezystancji wewnętrznej zbyt mocno powodujemy że silnik działa jak grzałka, a moc jest już niewiele wyższa. Pytanie tylko gdzie jest ta granica. Z tego co zauważyłem jak silnik jest zasilany tak, ze jego pobór zaczyna być 3x większy od nominalnego zaczyna juz ponad 50% iść w ciepło a nie w napęd...
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

Wzrost prądu da przyrost mocy tylko do momentu tzw. nasycenia rdzenia (stojana). Kolejne przyrosty prądu nie będą zwiększały mocy, momentu na wale, pójdą w grzanie uzwojenia.To tak w uproszczeniu.
_________________
warsztatmotocykli.pl
Ostatnio zmieniony przez bloodyopel Nie 07 Lut, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016   

O wlasnie, w punkt. Ciekawe tylko dla jakich A fazowych (czy moze zaleznosc od mocy) przekracza sie ta bariere dla takiego mxusa 3t. Oby 12 kW jej nie przekroczylo;)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016   

Jakby miało przekraczać to dajesz mniejsze koło i nadrabiasz obrotami. Napięcie można bardziej zwiększać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group