Watomierz z pomiarem cel V03 |
Autor |
Wiadomość |
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Czy ktoś z was wie, jak jest rozwiązane ograniczenie napięcia manetki np. w Cycle Analyst?
Jeszcze nie testowałem, ale najprawdopodobniej użyję potencjometru cyfrowego. Ciekawi minie jak to jest u konkurencji. Może ma ktoś schemat albo chociaż zdjęcie płytki głównej CA? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
W jakim sensie ograniczenie napięcia? Regulator? Czy część odpowiedzialna za zadawanie napięcia na wejście sterujące sterownika? |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Chodzi mi o element odpowiedzialny za zadawanie/zmienianie sygnału z manetki do sterownika.
Rozumiem to tak, że sygnał ze złącza CA to ten sam sygnał który pochodzi z manetki.
Tak to sobie wyobrażam, że zrobili jakiś układ który ogranicza sygnał z manetki.
Sygnał z manetki zmienia się np. od 0.5V do 4.5V i oczywiście kręcąc manetką zmieniamy tę wartość.
Włączamy ograniczenie prędkości do wartości 20km/h. Nadal kręcąc manetką zmieniamy wartość napięcia na wyjściu sygnałowym, ale gdy prędkość przekracza wartość 20km/h, jakiś układ musi ograniczyć sygnał z manetki. W skutek tego rower zacznie zwalniać. Dodatkowo układ musi cały czas pozwalać na sterowanie manetką od 0.5 do np 2V.
A może to działa zupełnie inaczej? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Może odczytuje sygnał z manetki i generuje inny ( emuluje manetkę ).
Potencjometr cyfrowy jest uważam dobrym rozwiązaniem. Można by też dać przywieranie tranzystorem do masy.
edyta
tu coś jest
https://www.electricbike.com/cycle-analyst-v3/ |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
Emulowanie manetki dawało by nieograniczone możliwości, ale zwróć uwagę, że sygnał manetki nie jest nigdzie odłączony (przerwany) od sterownika.
Złącze CA tylko podaje go do watomierza. Dodatkowo emulowanie manetki mogło by być niebezpieczne w przypadku błędu programowego. Watomierz przez pomyłkę mógłby podać pełny sygnał na koło w najmniej odpowiedniej chwili.
Układ obcinający napięcie np. sterowana dioda zenera byłby bezpieczniejszy.
Dzięki za link. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 06 Sty, 2016
|
|
|
CA tylko podszywa się pod manetkę a do CA jest podpięta właściwa manetka. Ja bym to zrobił na bazie PWM i filtru dolnoprzepustowego. Muszę to przetestować. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
Wejscie do CA na manetke i wyjscie emulowanego sygnalu manetki z CA do sterownika to dwie osobne rzeczy dlatego wlasnie CA jest taki fajny. U mnie od dawna juz jest taka konfiguracja:
Manetka (zwykla) do regulacji momentu silnika
potencjometr 1 do regulacji maksymalnego momentu sterowanego menetka
potencjometr 2 do regulacji maksymalnego momentu dla wspomagania PAS
(do tego wszystkiego sterownik wektorowy)
I takie rozwiazanie uwazam za idealne. Kazdy kto tym jechal od razu chcial miec taki sam uklad (dopoki nie uslyszal ceny za to wszystko ) |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Testuję opcję obliczania zasięgu. W tej chwili wygląda to u mnie tak, że obliczam ze wzoru:
Zasięg = ((Pojemność aku w Wh)-(Zużyte Wh w trakcie jazdy)) / (Wh/km obliczone w czasie jazdy)
Niby wszystko działa dobrze, ale zasięg jest obliczany na postawie Wh/km z całego przejechanego dystansu od ostatniego zerowania. Gdy np. 40km jedziemy spokojnie, a potem 2km na maksa, średnie zużycie Wh/km tylko lekko wzrośnie. Jeżeli będziemy kontynuować jazdę w takim stylu obliczenia zasięgu wg powyższego wzoru będą niemiarodajne.
A może zasięg powinien być obliczany na podstawie zużycia Wh/km np. z ostatniej minuty?
-Jak to jest w innych miernikach np. CA?
-Czy prognozowany zasięg jest widoczny od razu po włączeniu urządzenia czy po przejechaniu np. 2km jak urządzenie zbierze dane? |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Ja słyszałem o takim, który z ostatnich kilkuset metrów (czy tam kilometra) robił średnią. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
W pikaczu to jest chyba średnia z ostatnich 50m. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Testowałem wszystkie opcje i jednak najlepiej wychodziła średnia z 50-200m, nie więcej i nie mniej |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 30 Sty, 2016
|
|
|
Wg mnie jak jest liczona średnia z dużego lub pełnego dystansu to wynik jest mocno przekłamany.
Jak średnio da się przejechać około 100 km a na początku przyciśniemy to pokaże np. 20km. Podczas dalszej jazdy pokazywany dystans wzrasta albo i nie. Czasem wynik nie wzrasta tak szybko jakby się chciało. Efekt jest taki, że jadący jest przekonany o słabym zasięgu.
Dużo lepszy jest pomiar taki jaki dał tas w pikaczu. Słyszałem opinię, że cyferki migają co chwilę przed oczami. Wystarczy jednak przez chwilę przytrzymać manetkę w określonym położeniu i po paru sekundach mamy miarodajny winik. |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Tak jak Tas napisał zrobię średnią z ostatnich 200m.
Jeszcze pytanie czy jak uruchamiamy licznik to od razu wskazuje zasięg czy dopiero po przejechaniu tych paru metrów? |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Nie 31 Sty, 2016
|
|
|
Pikacz pokazuje po przejechaniu paru metrów, po włączeniu wskazuje 0. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
michal214
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 144 Skąd: radom
|
Wysłany: Śro 10 Lut, 2016
|
|
|
Kolejna sprawa. Podłączenie watomierza i sterownika Sabvoton.
W jednym z wątków o Sabvoton jest napisane, że sterownik wysyła dane o parametrach jazdy. Jaki to interfejs RS232 RS485?
Czy ktoś z Was wie jak wygląda ramka z parametrami? Czy ramka zmienia się w zależności od wersji softu w sterowniku?
Można by podłączać watomierz do sterownika za pomocą rs 232 i użyć danych do wszystkich obliczeń bez potrzeby podłączania bocznika itd.
Myślę, że zrobiłbym to w ciągu tygodnia i mógłbym wysłać komuś kto ma Sabvotona do testów. |
|
|
|
|
|