ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
hallotrony, rodzaje zastosowanie.
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Lut, 2016   

Można niczego nie wyprowadzać, tylko dać termik NC i wpiąć go w szereg z zasilaniem 5V hallotronów. Po przegrzaniu odetnie napięcie na hallotrony i wyłączy silnik. Chyba, że kontroler ma pracę bez hallotronów, to wtedy wyprowadzamy jeden przewód od termika do hamulców a drugi koniec termika podpinamy do masy hallotronów. Tylko, że wtedy termik musi być NO. Po zadziałaniu zewrze hamulce i wyłączy silnik. Albo ten przewodzik można wykorzystać wtedy do jakiegoś buzzera, czy LED-a sygnalizującego przegrzanie.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

dzięki zeeltom.

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Ja jednak jak coś zaczynam, to drążę do końca...

a więc wracając jeszcze na chwilę do hallotronów.

Mają tzw. zakres pomiarowy w wartości mili Tesla (mT)

otóż w moim silniku znalazłem hall bipolarny z zatrzaskiem o zakresie 2,6mT.

W PL najmniejszy jaki znalazłem to 4mT i potem 0,1mT a reszta od 10 mT w górę.

teraz się zastanawiam czy ten zakres nie ma nic wspólnego z odległością od magnesów przypadkiem :D myślę, że skoro najbliżej są te 4mT to chyba je wezmę - dość drogie, ale raczej pewne i zbliżone do oryginalnych w tym silniku.

katalogowo Uz = 3,8-24V więc chodzić na pewno będą, temperatura 150st.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

Ja kupowałem jakieś po 3 zł i działały w każdym silniku. Poszukaj w tematach naprawy silników.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 20 Lut, 2016   

zamówiłem te z zatrzaskiem ;) bipolarne. Trochę drożej, bo po 9,5zł, ale pare sztuk, to i tak nie majątek. Marametralnie bardzo zbliżone do oryginału, znalazłem na forum.andless że te z zatrzaskiem podobno lepiej reagują na wysokie prędkości obrotowe silnika.

Ja już taki jestem, że albo dobrze, albo wcale :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group