ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o silnik Nine Continental RH2809
Autor Wiadomość
kic 
początkujący
:)


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: pruszków
Wysłany: Pią 04 Mar, 2016   Pytanie o silnik Nine Continental RH2809

Szanowni Forumowicze,

Obserwuje Was od roku, i dojrzała we mnie myśl o elektryfikacji swojego roweru. jestem po wstępnych konsultacjach z naszym specem od zasilania (dziekuje Panie Tomaszu za rady i jeszcze do Pana wrócę).

Wybór padł na silnik http://nexun.pl/sklep/sil...09-7x9-tyl.html
Zapewne będzie najlepszy do moich 28 calowych kółek w Cross Evado 5.0
http://www.kross.pl/pl/cross/evado-5-0

I teraz pytanie do Was. Czy majac taki rower a w szczególności taki scisk na tylnym kole:
Kaseta / Wolnobieg Shimano Alivio CS-HG400-9 11-32T
Shimano Disc BR-M396 (hydrauliczne, tarcza 160mm)

- Moge mieć problemy lub brak możliwości zainstalowania tego silnika?
- czy jest sens zamieniać tylnie koło na 26"? co mi to da?
- czy da sie zamówić silnik napleciony juz na kolo? i czy wejdzie tam wtedy kaseta i hamulce o których pisałem wcześniej?

Bardzo dziękuje za ewentualną pomoc :)


Pozdrawiam
KIC (Jarek)
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Sob 05 Mar, 2016   

Cześć. Przede wszystkim do tego silnika nie założysz kasety, jedynie wolnobieg. A jak już będziesz zmieniał, to możesz włożyć coś mniejszego, ja założyłem "na chwilę" 7-rzędowy, i przejeździłem cały sezon bez realnej potrzeby zmieniania.

Wydaje mi się że mam z tyłu ten sam hamulec, i musiałem założyć dystans pod tarczę - możesz zrobić sam z 2-mm blachy lub zamówić np. TU. Te są 1-milimetrowe, wydaje mi się że jeden to za mało, zwróć na to uwagę przy zamawianiu.

A tak w ogóle to wydaje mi się że ilość biegów nie będzie miała wpływu na to czy hamulec wejdzie czy nie, co najwyżej na to że po stronie zębatki zabraknie gwintu na ośce dla nakrętki.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
kic 
początkujący
:)


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: pruszków
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Dziekuje bardzo.,
Czyli jesli dobrze rozumiem to musze wybrac silnik tył kaseta żeby moc zachować przerzutki?
W takim razie mam do wybory tylko dwa silniki na nexus w tym jeden z niepokojącym opisem "Montaż kasety:nstandardowy wpust dla kasety 7-9r". Jak poradzic sobie z tym niestandardowym wpustem i zachować kasetę 9r?
Ten z niestandardowym wpustem to 14/4 wiec pewnie trzeba tez isc w mniejsze koła czyli 26 cali?

Pozdrawiam
Kic
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Myślę, że autor miał na myśli coś w stylu "na standardowy" ale przyszedł jakiś gnom i mu zjadł 2 znaki :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Gdybym miał 48 zębów z przodu, 11 z tyłu i koła 28", to byłoby tak genialnie że nie zmieniałbym nic. Również, pomijając już przełożenia, nie wymieniałbym koła na 26". Wydasz kasę, zepsujesz wygląd roweru, a czy zyskasz jakieś wymierne przyspieszenia? Wątpię.

Silnik wziąłbym 7x9, daje sporego kopa i rozsądną prędkość maksymalną.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
kic 
początkujący
:)


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: pruszków
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

Problemem jest ze mam 32 szprychy a musze miec 36.
Ale moge zostac przy 28 cali
tak wiec bedzie 7x9 pewnie 45V i 30A no i aku od atomka,,,,,


W tej cenie mozna miec Junaka albo Romka 125 , ale jaram sie tym rowerem 
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

No to obręcze musisz zmienić, fakt. Warto przy tej okazji rozejrzeć się za jakimiś wzmocnionymi - e-bike to większy ciężar i większe prędkości niż normalny rower, to powoduje że pozornie "zwykła" dziura w jezdni może spowodować bardzo nimiłe konsekwencje.

30A? W ten silnik spokojnie możesz pchać więcej. Nie wiem jak chcesz jeździć, ale ja mam 67V i sterownik 45A i po mieście, mimo że dość pagórkowatym, nie udało mi się go jak dotąd rozgrzać bardziej niż do letniego.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
kic 
początkujący
:)


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: pruszków
Wysłany: Nie 06 Mar, 2016   

A jaki masz silnik, akumulator i jakie osiagi i zasięgi?
 
 
graziano 
stażysta


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 109
Skąd: Allenstein
Wysłany: Pon 07 Mar, 2016   

Silnik 7x9 wersja na wolnobieg, akumulator lipo 16s2p czyli 67,2V 10Ah. Prędkość maksymalna 49km/h, a zasięgu nigdy rzetelnie nie zmierzyłem. Na baterii 5Ah zrobiłem 32 kilometry trybem mieszanym, więc w teorii na 10Ah powinienem zrobić 64 :) A w praktyce w ciągu tygodnia robiłem 40-50km i podłączałem do łądowania.

Sterownik 45A, koła 26 cali.
_________________
a w dziury niewierzdzam i sie ich nieobawiam bo poprostu mam dobry wzrok
 
 
kic 
początkujący
:)


Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: pruszków
Wysłany: Pon 07 Mar, 2016   

Bardzo dziękuje za odzew, tu i na priva.
Jak bede mial juz ebika to się pochwalę
Kic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group