Ponownie mój Tranzx DD |
Autor |
Wiadomość |
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016 Ponownie mój Tranzx DD
|
|
|
Rozebrałem silnik (nominalnie opisany 250W) z postu:
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#55496
Ponieważ nie moge zdobyć informacji o wykorzystaniu wewnętrznego sterownika, myślę o użyciu pozostałej cześci silnika - teraz jednak z zewnętrznym sterownikiem.
Jak ten silnik się ma do np. Nine Continent RH2809 D (7x9) ?
Czy może lepiej zaopatrzyć się w ten ostatni i uniknąć rozczarowań i straconego czasu ?
sterow-wewn1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 691 raz(y) 860,2 KB |
silnik-dd-1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 877 raz(y) 507,61 KB |
silnik-dd-2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 891 raz(y) 595,73 KB |
|
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
Nie znam się, ale jak dla mnie wygląda OK. Magnesy na całym obwodzie, drutu też nie żałowali - wygląda na więcej zwojów, niż NC 10x6 - jedyny silnik do roweru, jaki widziałem rozebrany na żywo
Ja bym powalczył |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016
|
|
|
Rzeczywiście, wygląda nieźle. To nie jest dużo roboty. W zasadzie tylko wyprowadzić kable. Zapomnij o tych watach w opisie i do dzieła. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Obelrzałem bliżej uzwojenia silnika.
Są nawinięte wszędzie jednocześnie 4 drutami 0.8mm.
Ilość zwojów na pojedynczym elemencie (biegun) szacuję na ok. 10.
Ciekawi mnie jak to się ma do silnika NC np. 10x6 (tego średniego).
Nie chciałbym zaplatać w koło słabego silnika i tracić czas .... |
|
|
|
|
buby22
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 28 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Witam. Z ciekawością śledzę ten temat i aż się musiałem zarejestrować żeby móc pisać posty.... Posiadam identyczny silnik i ciekawi mnie czy uda Ci się z niego coś wykrzesać..... Na oryginalnym sterowniku idzie dość fajnie, w sumie to wczoraj robiłem pierwsze testy po kupieniu.... |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Do buby22:
Czyli rozumiem,że masz takiego Tranzx-a jak ja ?
A jak on chodzi na oryginalnym sterowniku ? Czy masz może manetke ?
Jaką prędkość maksymalną osiągasz ? |
|
|
|
|
buby22
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 28 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016
|
|
|
Kupiłem komplet taili z roweru tranzX. Manetki niestety brak, jest tylko kontroler z wyświetlaczem i klawiszami do sterowania którymi przełącza sie tryby pracy. Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli.... rozpędzić da się szybciej tylko przez kółko z magnesami które jak dobrze myślę jest przymocowane do korby i podczas pedałowania silnik wspomaga jazdę.... chcę zamontować to całe ustrojstwo w swoim rowerze, ale nie wiem czy bawić się z tym co jest fabryczne czy wybebeszyć tak jak ty i dać zewnętrzny sterownik z manetką...... |
|
|
|
|
buby22
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 28 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
Wybebeszyłem silnik i czekam na sterownik. W przyszłym tygodniu dam znać jak efekty mojej pracy...... W silniku kable są fajnie oznaczone kolorami więc nie będzie trzeba kombinować nad podłączeniem.... |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2016
|
|
|
Czekam na efekty, bo silnik wygląda bardzo zachęcająco |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016
|
|
|
buby22 napisał/a: | ... Po przytrzymaniu przycisku na środku silnik kręci się ale powoli..... |
Niektóre sterowniki mają taką funkcję, która wspomaga rower podczas jego pchania, gdy idziesz obok roweru. Rzadka sprawa, ale tak niektóre panele mają. |
|
|
|
|
buby22
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 28 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Nie 10 Kwi, 2016
|
|
|
Może to i była ta funkcja... Ja niestety z niej nie skorzystam.... Teraz leży mi całe ustrojstwo do sterowania tym silnikiem... Może ktoś z forum jest chętny na pozostałe taile?? Mam wyświetlacz, panel z przyciskami, całe okablowanie, pojemnik na baterię i sterownik z tranzystorami wyjęty z silnika..... |
|
|
|
|
buby22
początkujący
Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 28 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Silnik dostał nowe przewody fazowe i hall.... Sterownik podpięty dual 36-48V 450W. Na sucho bez obciążenia silnik kręci od 38V do 55V. W przyszłym tygodniu idzie do magika od zaplatania. Myślę że do końca miesiąca będzie w rowerze..... |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Odkopie. Jakies rezultaty tych prac u kolegów? |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Też mnie ciekawość zżera |
|
|
|
|
|