ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dual Drive - jaki silnik?
Autor Wiadomość
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   Dual Drive - jaki silnik?

Wertując endlessa i wieczne przepychanki hub vs mid natknąłem się na wątki stosowania podwójnego napędu dla tylnego koła. W skrócie chodzi o to aby poprzez wzajemne uzupełnienie wyeliminować wady każdego rodzaju napędu występujące osobno. Jeśli hub grzeje się, nie jedzie przy małych prędkościach doładowujemy go midem. Jedna batka, dwa silniki, dwa sterowniki, dwie manety. Rozwiązanie rzadkie ale sumowane samymi ochami i echami.
Mniej więcej chodzi o to:
dual drive

Ponieważ ja mam dość mocnego mida 1680W dodając silnik DD w kole chciałbym wyeliminować wady czyli słabą wydajność powyżej 30km/h i duży halas przy większych prędkościach oraz wieczne wajchowanie biegami. Czyli do ruszania, do przyspieszania do technicznej jazdy mid (0-30km/h), do przelotów na prędkościach hub (30-60km/h). A jak ma być ogień to dwa na raz.
I teraz ma pytanie jaki silnik czy najszybszy NC12x5 czy np. Bionx od kolegi z forum. Czy może jeszcze coś innego.
Tylko proszę bez wujków dobra rada, że to bez sensu, bo ciężkie, bo siakie i owakie. Ma to być zestaw nowatorski i eksperymentalny. :mrgreen:
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

Kup cichszego mida... Z takiego kombo raczej nie bedziesz zadowolony... Mocny cichy bafang będzie dobrą opcją obecnie.
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

toft napisał/a:
Kup cichszego mida... Z takiego kombo raczej nie bedziesz zadowolony... Mocny cichy bafang będzie dobrą opcją obecnie.

W życiu! Ja jestem zadowolony z tego mida a po tym jak wyciszyłem matą butylową to łoooohohoho... Bardziej mi chodzi o jeden bieg, bez pier... z przerzutkami itd. A że kombo to dobry pomysł jestem pewien. Nie bez kozery Luna Cycles ostatnio puściło fat biki z nowym midem od cyclona 3000w + 500W 8fun w piaście.
Fat
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

To jest chyba ślepa uliczka rozwoju napędów :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

tas napisał/a:
To jest chyba ślepa uliczka rozwoju napędów :P

Nooo, o hybrydach też tak mówiono a w luksusowych autach to teraz standard. :mrgreen:
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   Re: Dual Drive - jaki silnik?

sannis napisał/a:
... że to bez sensu, bo ciężkie, bo siakie i owakie ...

Żeby nie było za ciężkie to hub musi być jak najlżejszy ;-) Nie żebym glebora reklamował ale śmiać mi się chciało z mojego braciaka jak po testowej jeździe na bionxie stwierdził że nic mu takiej radochy dawno nie dało. A w garażu ma wyczynowego KTMa ćwiartkę w czterosuwie ...
Ale tak na serio to ta hybryda ciężka będzie ;-P
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

Jak by mi zależało na ultralekkim ebike'u to bym kupił bafanga jak sugeruje kolega Toft i miałbym rower poniżej 18kg, ze wspomaganiem.... Mój obecnie bez batek waży coś koło 22kg więc jakbym mu dołożył 5-6kg, to Paanyyyy żadna różnica. Bionx waży koło 5kg + sterownik z 1kg. To jest myśl.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

Jak by zastosować mxusa 7x9 w rowerze jak na filmiku to pewnie by tak samo szedł jak ten dual drive
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2016   

sietaz napisał/a:
Jak by zastosować mxusa 7x9 w rowerze jak na filmiku to pewnie by tak samo szedł jak ten dual drive

Nie no, co Ty, naprawdę? Przecież wiesz, że nie o to chodzi tylko o uzupełnienie MOJEGO mida. Na filmikach linkowanego Johna Bozi jest jeszcze kilka porównań z innymi bike'mi z dość mocnymi hubami ale nie wiem czy jest mxus.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2016   

Trzeba zrobić silnik, który zamiast magnesów ma elektromagnes (tak jak alternator), potrzebujemy duży moment-duże wzbudzanie, duża prędkość-małe wzbudzanie. Silnik tzw. Sep-Ex, po naszemu obcowzbudny.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 12 Kwi, 2016   

sannis, a jaką maksymalną prędkość możesz teraz uzyskać na swoim midzie na najszybszym przełożeniu? Jakie masz napięcie pakietu aktualnie?
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2016   

sirgregs napisał/a:
sannis, a jaką maksymalną prędkość możesz teraz uzyskać na swoim midzie na najszybszym przełożeniu? Jakie masz napięcie pakietu aktualnie?


50km/h - lipo 12s - koło24' -sterownik 35A. Tylko, że chodzi o co innego. Mid jest niesamowity ze startu do tych 30 km/h. Wystarczą w zasadzie 2 max 3 przełożenia. Później już jest gorzej i trzeba zrzucać manetką zbędne środkowe biegi 5 w dół. Później w górę to samo, bo na małej zębatce silnik się męczy. To jest irytujące jak się ma jakieś przeloty leśnym duktem. Mógłbym dać piastę 3 biegową ponoć wytrzymują duże Nm. Ponoć...
Po prostu marzy mi się funkcjonalność. Najlepsza była by przekładnia cvt jak w skuterku. No i niestety łańcuch w midzie wiecznie skacze, wyciąga się, upierdliwa jest ciągła regulacja przerzutki. W dual drivie dałbym singla z jednym biegiem na mida, który będzie dawał moment, zaś hub odpowiadał by za jazdę na stałych wyższych prędkościach. I nie musi być to jakiś mocny hub, bo tu się nic nie będzie grzało. W praktyce jadę sobie np 35km/h duktem (jeżdżę po G.Sowich) mam ostry podjazd to doładowuję huba midem. Techniczna, powolna jazda - jadę na samym midzie. Oczywiste jest, że jak ktoś buduje od zera to niech bierze mxusa czy co tam chce i sprawa z głowy. Mój system mid Cyclone 1680w ma po prostu duży potencjał, co ludki potwierdzają na endlesie. Nic się nie grzeje, ma powera, jest stosunkowo lekki, tylko kwestie mechaniczne przełożenia tego potencjału na koło wymagają samozaparcia.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2016   

Jeżdżąc na e-bmx zamiennie z fullem na silniku sparty przewoltowanym na tyle że max jaki osiągnąłem to 54km/h chyba czuję czego Ci brakuje i co przeszkadza.
Dzwięki przekładni silnika i łańcucha przy wyższych prędkościach stają się nieznośne. Hub o małej mocy nie startuje praktycznie wcale za to leci 40km/h kompletnie bezgłośnie.
Może jak miałbyś lekkiego huba i mida tego co masz to mógłbyś nawet kompletnie zrezygnować z przerzutek. A może i pedałów, korb i blatów. Pedałujesz kiedykolwiek? Czy tak po prostu pedały i korby zostały bo były?

Jakbym tak dał huba dodatkowo do e-bmx :-D Mógłbym tego nie przeżyć ;-)

A swoją drogą bionx to nie jest hub małej mocy ...
 
 
sannis
brygadzista


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 299
Skąd: z Parku
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2016   

sirgregs napisał/a:

Może jak miałbyś lekkiego huba i mida tego co masz to mógłbyś nawet kompletnie zrezygnować z przerzutek. A może i pedałów, korb i blatów. Pedałujesz kiedykolwiek? Czy tak po prostu pedały i korby zostały bo były?


Właśnie ja chce mieć jedynie single speeda - jeden bieg. Korby i pedały zostają jako napęd awaryjny i swego rodzaju "zasłona dymna".

sirgregs napisał/a:
A swoją drogą bionx to nie jest hub małej mocy ...


Ale nie jest to klocek typu Mxus czy inne, stąd w górach na pewno ma ograniczenia.

Ja doszedłem do tych wniosków wtenczas, gdy przejechałem się na rowerze kolegi, mieszczuchu z silnikiem Sanyo ca. 250W w przednim kole. W zasadzie cała moc przyspieszanie, ruszanie szła z moich nóg - mida, silniczek zas przepięknie utrzymywał stałą, przelotową prędkość w granicach 25 km/h. Teraz chcę mieć to samo tylko inne moce jak przy zwykłym wspomaganiu.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2016   

To wrzucaj huba i się nie zastanawiaj :-)
Najwyżej będziesz kolejnym co z mida zrezygnował.
Glebor ma różne fajne wynalazki w niezbyt zabójczych cenach.
Ostatnio wpadł mi u niego w oko szwajcarski silniczek. No i po tygodniu myślenia jest już u mnie. Producent to go-swissdrive. Moc nominalna 500W. Kompletne koło z oponą schwalbe smart sam 26x2,25 waży 6,5kg (bez tarczy i kasety bo nie zdążyłem założyć). Jedyne wyzwanie to brak halli i potrzeba dorobienia blokady obrotu osi bo oś jest okrągła bez spłaszczeń i ma średnicę 10mm.
Ale jak taki silniczek miałby jedynie trzymać prędkość przelotową to halle chyba raczej nie są niezbędne.
Z tego co dobrze kojarzę to jeszcze taki jeden silniczek leży u glebora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group