|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pęknięcie obudowy silnika |
Autor |
Wiadomość |
Adamo169
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016 Pęknięcie obudowy silnika
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Na zewnątrz coraz cieplej więc sezon się rozpędza po sezonie zimowym przyszła pora na wyciągnięcie roweru i naładowanie akumulatora. Rower przygotowany do jazdy a więc zaczynamy ruszam w drogę po przejechaniu około 20 Km przykra niespodzianka przednie koło zaczyna trzepotać szybki zeskok z roweru i przymusowy postój . Po oględzinach okazało się że nie wiem jak do końca to nazwać obudowa silnika ,(czy piasta ) jest pęknięta po całym obwodzie. Nie wiem co do końca robić silnik sprawny w 100% ale jeździć się nie da bo koło nie ma osi i lata luźno czy dało by się gdzieś dokupić taki bęben do silnika czy ewentualnie udało by się to gdzieś nadlać zaspawać ?? Proszę o porady czy ewentualnie ktoś z was miał podobna stację. Silnik na 3 przewody hamulec rolkowy INTER-M BR-IM50 SHIMANO
20160413_171130.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 742 raz(y) 1,74 MB |
20160413_171110.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 672 raz(y) 1,95 MB |
20160413_173514.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 521 raz(y) 1,6 MB |
20160413_173510.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 599 raz(y) 1,86 MB |
20160413_173457.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 676 raz(y) 2,59 MB |
20160413_172410.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 718 raz(y) 1,9 MB |
20160413_173530.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 636 raz(y) 1,64 MB |
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016
|
|
|
Ciężko bedzie. Najlepiej poszukać uszkodzonego elektrycznie dawcy by przełożyć to co masz jeszcze sprawne. Albo spróbować wytoczyć u tokarza stalowe dekle i jakos poskładać to do kupy. Jeszcze jedna opcja to kupić sprawny slinik-bo to będzie chyba najlepsza, najprostsza i najszybsza opcja. Jeszcze szybszą opcją będzie zakup silnika nowego u Tasa-jego silniki mają w razie czego części zamienne i iaki pękniety dekiel w silniku np.9c jest elementem dostępnym. Poza tym nie słyszałem o przypadkach uszkodzeń dekli w/w przeze mnie silnikach(przynajmniej ja nie słyszałem lub nie doczytałem jeszcze o takim przypadku).
Ps. Co to jest za silnik, jakiś przekładniowy czy co? Wygląda na jakieś 250-350W - jeśli tak jest to nie zastanawiałbym się tylko szukał drugiego.
Edit: znalazłem silnik dla Ciebie jeśli chcesz i chyba taki jak Twój http://forum.arbiter.pl/v...p?p=76672#76672 choć osobiście wolałbym troszkę dołożyć i kupić nowy silnik 9c 10x6 lub 7x9 i cieszyć się jazdą.
Należało by dodać że przy wymianie silnika na inny (czytaj mocniejszy )- zmienić pewnie aku, sterownik, dorzucić jakiś bms,przewody - ogólnie prawie wszystko - więc zależy od Ciebie co dalej zrobisz z tym fantem.
Piszesz że silnik ma tylko trzy przewody. Czy to jest silnik trójfazowy bezczujnikowy? To musisz wiedzieć przy zakupie ponieważ jeśli masz sterownik trójfazowy to nie zadziała z silnikiem prądu stałego jak równiez odwrotnie |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Adamo169
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Dziękuje za odpowiedź. Powiem szczerze że tam nie ma dekla to był cały korpus dekiel jest tylko z jednej strony z tego co zauważyłem to poluzowała się jedna śruba w silniku i musiała trzeć o korpus i osłabiło to na tyle materiał że się urwało. Mam wyjątkową zagwozdkę nie znam się totalnie na silnikach więc nie wiem co to za silnik oznaczenie jakie są na nim nabite to Outrider Brushless High speed Motor 250W 36V 175rpm CE NO. TC08106015 IC0R0742
W jaki sposób sprawdzić czy to silnik trójfazowy bezczujnikowy. Nie chcę zbytnio wchodzić w duże koszta więc jedyne co wchodzi w grę to sam silnik nie chcę robić całej nowej instalacji. Możecie podać jakieś linki odnośnie silników jakie mógł bym zamocować ?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Jeśli z silnika wychodzą tylko 3 przewody, to będzie bezczujnikowy.
Ja bym spróbował to pospawać, ale u jakiegoś dobrego spawacza, co zna się na swojej robocie. |
|
|
|
|
Adamo169
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Dziękuje za radę mam u siebie firmę co spawa aluminium są spore braki w tej oberwanej części może coś że tak powiem dobry spawacz dopasuje żeby się trzymało. Ewentualnie jaki silnik polecacie do mojej baterii 36V czy podejdzie każdy silnik z 3 przewodami czy będzie ograniczał to sterownik ?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Jeśli masz kontroler do bezczujnikowych, to będzie pasował każdy silnik BLDC. Po prostu nie podłączasz wtedy hallotronów. |
|
|
|
|
Adamo169
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Zastanawiam się jak by było z silnikiem od roweru Gazelle lub Sparta z tego co wiem mają po 5 przewodów mogło by to zadziałać czy nie ma co kombinować i szukać na 3 przewody |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Cytat: | Zastanawiam się jak by było z silnikiem od roweru Gazelle lub Sparta z tego co wiem mają po 5 przewodów mogło by to zadziałać czy nie ma co kombinować i szukać na 3 przewody |
Jeśli to 5 przewodów to halle(takie cieniutkie przewody) ( oraz 3 grubsze) to się nada jak napisał Zeeltom.
Zwykle silniki czujnikowe tak mają- trzy cienkie są od halli - sygnał , kolejne dwa cienkie - od zasilania halli, i teraz grubsze - zasilanie silnika.
Na pewno nie szukaj takiego samego, może być spokojnie mocniejszy - w tym przypadku po prostu silnik nie bedzie wykorzystany maksymalnie, będzie się mniej grzał a spokojnie na tym portalu co go zwią alle drogo wyhaczysz gdzieś między 100 a 200zł
Druga sprawa - zanieś tego do spawacza i zobaczysz ile Ci powie za spawanie. Może się opłaci |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Według mnie spawanie zupełnie odpada, szkoda zachodu - czasu i pieniędzy.
Tam jest bardzo cienko (piszesz, że jakaś śruba "skroiła" materiał, nie wiem, może dochodzi wada wykonawcza czy projektowa?), a podstawowym problemem przy i po spawaniu będzie zachowanie geometrii; tutaj prostopadłość osi do płaszczyzny obrotu, a także osiowość powinny być idealne.
Pomijam już to, jak będzie po spawaniu wyglądać detal - spoina na aluminium jest hmm... bardzo widoczna , nieładna i "gruba". A i przetop do wewnątrz będzie całkowity.
Także wytrzymałość materiału spadnie, wysoka temperatura "zmiękczy" stop, i jakkolwiek po długim czasie może on stwardnieć, to nie jest to pewne - zależy od typu stopu, a tego nikt nie wie. Sama spoina pozostanie miękka, ponieważ popularne druty spawalnicze z reguły są dość czystym aluminium. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Klientowi popękał dekiel silnika, pospawał alu i jeździ do tej pory.
Dlatego napisałem, żeby pospawał to fachowiec. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Pavyan napisał/a: | Sama spoina pozostanie miękka, ponieważ popularne druty spawalnicze z reguły są dość czystym aluminium |
Pozwolę się z kolegą nie zgodzić, są różne druty do różnych celów.
Jakby mi się przydarzyła taka przykra sprawa to spawał bym i się nie oglądał na nic.
Tak jak zeeltom pisze, spawać i cieszyć się jazdą. |
|
|
|
|
Pavyan
kierownik
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 383 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
A ja się z Kolegą całkowicie zgadzam , dlatego użyłem słowa "popularne" druty - może niezbyt szczęśliwie.
Jeśli dekiel popękałby, ale nie odpadła cała "pokrywa" - to co innego.
Tu odpadła całkowicie, w dodatku podobno jakaś wystająca śruba "zgoliła" materiał - przewiduję duże problemy, choć rzeczywiście, nie neguję całkowicie możliwości spawania.
Sam czasem biorę się za rzeczy "niemożliwe" i niekiedy się udaje |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Bo to jest tak, jak w starym powiedzeniu, że przyjdzie ktoś, kto nie wie, że to niemożliwe i to zrobi |
|
|
|
|
Adamo169
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 9 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Panowie na Poniedziałek jestem umówiony na oględziny czy da się to pospawać czy nie. Powiem szczerze że nie zależy mi na efekcie wizualnym bardziej na sprawności silnika i tej całej prostopadłość osi do płaszczyzny obrotu, a także osiowość. Jeżeli się nie uda to na pewno będę szukał silnik tylko jak piszecie żebym szukał mocniejszy np: 350 W to czy mój sterownik obsłuży taki silnik?? Postaram się rozkręcić puszkę gdzie jest zamontowany ten sterownik i zrobić kilka zdjęć co tam jest schowane wtedy może ocenicie czy da radę czy nie. Jak rozumiem mój silnik ma 250W 175rpm. czy silnik mający większe rpm będzie jechał szybciej rower czy na to nie ma wpływu bo sterownik blokuje prędkość to samo ma się do mocy silnika 350 W?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Sterownik da ci tyle prądu, na ile jest ustawiony. Dasz większy mocowo silnik, to i tak pojedzie. Najwyżej będzie się mniej grzał |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|