ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogranicznik Predkosci i zmiana kierunku
Autor Wiadomość
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   Ogranicznik Predkosci i zmiana kierunku

Witam,
Przerobilem Quada mini dla syna no alem mam dwa problemy, jest jeszcze dla niego za szybki
i tu prosba do was forumowicze jak to zrobic? najlepiej jak by to bylo na potencjometrze bym mogl regulowac np jakas plytka na przewody od manetki gazu?

I jak najprosciej zmiana kierunku przod-tyl? :neutral:
Pozdrawiam
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Manetka hallotronowa?
Ja do takiej wstawiam szeregowo diody prostownicze na wyjście w odpowiedniej ilości. Ograniczają napięcie i prędkość.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016   

Najprościej to wstaw potencjometr 10k-oma na przewodzie manetki - masa i sygnal z manetki do wejscia potencjometru, a wyjście do sygnalu na sterownik. Potencjometrem wyregulujesz ograniczenie.

Przód tył to jak nie ma opcji na sterowniki to zamiana dwóch przewodów fazowych
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Maj, 2016   

Po pierwsze, to jaki masz silnik? DC, czy BLDC?
Przy DC, tylko zamiana przewodów na silniku. Ja to robiłem przełącznikiem tablicowym w swoim quadziku.
Jeśli BLDC, to nie tylko dwa fazowe, jak pisze kolega, ale i dwa od hallotronów.
Ja tu zastosowałem 4 przekaźniki samochodowe 30A sterowane napięciem 12V (cewki równolegle), 24V (cewki szeregowo-równolegle), lub 48V (cewki szeregowo).
Bez napięcia jazda do przodu, podanie napięcia - wsteczny.
Należy dobrać, które pary przewodów należy zmienić, żeby silnik pracował prawidłowo w drugą stronę. Zmieniamy jedną parę na stałe, a drugą parę musimy dobrać metodą prób i błędów ;)
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016   

Na szczescie to tylko DC wiec nie bedzie to az tak zakrecona robota :lol:

A przelacznik tablicowy masz na mysli taki trzy pozycyjny 1 0 2?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 18 Maj, 2016   

Dokładnie taki miałem w swoim quadzie :)
Jazda przód - neutral - jazda tył ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group