|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ogranicznik Predkosci i zmiana kierunku |
Autor |
Wiadomość |
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016 Ogranicznik Predkosci i zmiana kierunku
|
|
|
Witam,
Przerobilem Quada mini dla syna no alem mam dwa problemy, jest jeszcze dla niego za szybki
i tu prosba do was forumowicze jak to zrobic? najlepiej jak by to bylo na potencjometrze bym mogl regulowac np jakas plytka na przewody od manetki gazu?
I jak najprosciej zmiana kierunku przod-tyl?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
Manetka hallotronowa?
Ja do takiej wstawiam szeregowo diody prostownicze na wyjście w odpowiedniej ilości. Ograniczają napięcie i prędkość. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
Najprościej to wstaw potencjometr 10k-oma na przewodzie manetki - masa i sygnal z manetki do wejscia potencjometru, a wyjście do sygnalu na sterownik. Potencjometrem wyregulujesz ograniczenie.
Przód tył to jak nie ma opcji na sterowniki to zamiana dwóch przewodów fazowych |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Po pierwsze, to jaki masz silnik? DC, czy BLDC?
Przy DC, tylko zamiana przewodów na silniku. Ja to robiłem przełącznikiem tablicowym w swoim quadziku.
Jeśli BLDC, to nie tylko dwa fazowe, jak pisze kolega, ale i dwa od hallotronów.
Ja tu zastosowałem 4 przekaźniki samochodowe 30A sterowane napięciem 12V (cewki równolegle), 24V (cewki szeregowo-równolegle), lub 48V (cewki szeregowo).
Bez napięcia jazda do przodu, podanie napięcia - wsteczny.
Należy dobrać, które pary przewodów należy zmienić, żeby silnik pracował prawidłowo w drugą stronę. Zmieniamy jedną parę na stałe, a drugą parę musimy dobrać metodą prób i błędów |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Na szczescie to tylko DC wiec nie bedzie to az tak zakrecona robota
A przelacznik tablicowy masz na mysli taki trzy pozycyjny 1 0 2? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 18 Maj, 2016
|
|
|
Dokładnie taki miałem w swoim quadzie
Jazda przód - neutral - jazda tył |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|