ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z silnikiem po cofaniu "na gazie"
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   problem z silnikiem po cofaniu "na gazie"

mam manetke reczna i cofajac kilka metrow rowerem musialem nieswiadomie lekko odkrecic manetke tak ze silnik stawial opor ale nie na tyle zeby przeciwstawic sie mojej sile dopiero gdy. reka mi sie omsknela koło zaboksowalo i rower wyrwal do przodu


po tym incydencie silnik wariowal
- szarpal podczas jazdy
- przy skrecie kola na postoju sam sie wlanczal i jechal na pelnej predkosci nie reagowal na ruch manetka dopiero hamulce odlaczyly jego prace
- podczas wolnej jazdy najbardziej szarpal
sprawdzilem polaczenie halltron9w i przewodow fazowych
odlaczylem i podlaczylem zasilanie nie pomoglo potem przewody halltronowe a na koncu przewody fazowe

mozna powiedziec ze wtedy sie nieco uspokoil ale nadal jego praca nie byla rowna i co jakis czas szarpal

pokilku km takiego szarpania teraz jest troche lepiej,
pozostal problem taki ze jadac z duza predkoscia gdy puszcze manetke gazu to silnik szarpie
kilka krotnie i potem sie uspokaja
jak dodaje gazu to przyspiesza ladnie ale gdy puszczam gaz to znowu kilka razy szarpnie

moglby ktos wykasnic co on takiego robi ?
jak to naprawic
nie mam przewodow od samonauki :(
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

A sprawdzałeś, czy nie poluzowała się ośka w widelcu?
Takie zachowanie silnika miałem, gdy były poluzowane nakrętki i ośka się lekko kręciła w widełkach.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

bartek24m napisał/a:
- przy skrecie kola na postoju sam sie wlanczal i jechal na pelnej predkosci nie reagowal na ruch manetka dopiero hamulce odlaczyly jego prace

Wydaje mi sie, że to zdanie jest kluczowe. Wygląda na uszkodzony (przerwany) kabel manetki. Czasem styka czasem nie. Miałem 2 takie przypadki. W jednym był urwany kabel i jak sie skręcało w 1 strone to się silnik wyłączał. W drugim ułamała się nóżka halla i czasem stykała. Możesz mieć przerwaną żyłę masową manetki.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Też racja. Brak masy w manetce = maksymalna szybkość bez względu na położenie manetki.
A wyrwane przewody z manetki, to ich częsta usterka przy napiętych kablach na kierownicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group