ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Wto 08 Lip, 2014
Silnik
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Ciśnienie w oponach? Opory toczenia kół? Łożyska w kołach? Hamulce?
Przyczyn może być wiele, o ile silnik jest OK.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Zle działający ogranicznik prędkości w sterowniku ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
dadro76 
początkujący
Darek


Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 3
Skąd: Zakroczym
Wysłany: Pon 05 Sty, 2015   

Jak działa taki ogranicznik i jak się do niego dobrać. Prędkość Vmax25km/h jest wystarczająca ale dobrze bylo samemu o tym decydować o ile się da to zrobć. Jeżeli doszło do jego dysfunkcji to fizyczne objawy mogłyby pasować.
Zastanawiam się jeszcze nad tymi aku, że może coś z nimi jest nie tak. Ale pomiary prądu i napięcia wydają się być ok przecież.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 11 Sty, 2015   

Szybka piłka - jeden z czujników daję 4.86v niezmiennie przy kręceniu kołem - wysunął się ze slotu. Prawda czy fałsz?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

W jakim sensie prawda, czy fałsz? jak się wysunął, to go wsuń i powinno być dobrze.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Chodziło o szybką diagnostykę, ale mniejsza o większość. Jak zwykle musi być nietypowo. Silnik szczelny, kable nie przerwane na całej długości, A jeden czujnik uszkodzony, wygląda na wadę fabryczną. Zmienię chyba nazwę pojazdu na "Awaria"
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Jeśli się wysunął, to może nie zmieniać stanu. Już tak miałem.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 12 Sty, 2015   

Też tak myślałem, ale zonk bo jest na swoim miejscu. Zonk nr. 2 to popsuł mi się komputer dokładnie po rozebraniu silnika i nie mogę zamówić czujników :cry:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
wesmar 
stażysta
wesmar


Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 114
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 23 Paź, 2015   

zeeltom napisał/a:
..Ważny jest też kierunek osadzenia hallotronu. Niektóre osadza się jednakowo, a w niektórych silnikach środkowy jest włożony odwrotnie. Widać to pod lupą z boku po frezach na obudowie. To jest chyba zależne od kąta rozstawu. Inaczej jest dla 120 stopni i inaczej dla 60 stopni, ale nie twierdzę tego na 100%. Może ktoś to potwierdzić?


Polaryzacja magnetyczna takiego halla jest zgodna z biegunami magnesu (naprzemienność). Więc ta odwrotność jest tylko pozorna. Sporo ludzi montuje nie pamiętając o tym jednakowo. Tymczasem różnica wynosi nawet 7 st. elektrycznych. Tak mogę napisać na bazie dośw odwrotnego montażu w maszynach (czujniki położenia wału).
Inaczej, jeżeli ktoś zamontował jednakowo, należy środkowy czujnik odwrócić, gdyż magnes nad nim ma zmienioną polaryzację w stosunku do obu skrajnych. Co do kątów silników, zawsze trzeba się wzorować biegunami magnetycznymi.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

Tester
Ma ktoś schemat , układ 6-cio pinowego złącza ?
Chodzi o podłączenie silnika który obecnie nie ma takiego złącza i trzeba odtworzyć schemat połączeń.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

Patrząc na złącze męskie od strony pinów zatrzask na górze, to góra lewa +, przerwa, -.
Na dole fazy.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać. Jedno 6-cio pinowe łącze / męskie, zapewne służy do pomiaru hali silnika, żeńskie do pomiaru sterownika, gdzie czerwony to +, czarny to -, trzy pozostałe to wyjścia do halli.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

tkoko napisał/a:
Nie bardzo rozumiem co chcesz odtwarzać.

Mam obecnie silnik bez złącza. Chcę dodać takie 6 pinowe złącze, które przy okazji ma być
zgodne z standardem testera.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

Pod czerwonym masz żółty, pod czarnym niebieski, zielony pod pustym.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 26 Maj, 2016   

W załączniku masz schematy oraz film
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Tutaj wtyczki są odwrotnie!!

Ebike-teszter1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 974 raz(y) 3,78 MB

Ebike-teszter2.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 661 raz(y) 1,06 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group