ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower REX
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Maj, 2016   Rower REX







Najczęściej trafiają do Polski z Niemiec.
Zasilanie: 3x12V12Ah żele
Szybkość: ograniczona elektronicznie do około 24 km/h.
Zasięg: około 25 - 35 km bez wspomagania.
W oryginale silnik działa tylko na wspomaganiu. Po dorobieniu impulsatora symulującego pedałowanie można ruszać używając manetki.
Posiada 3 hamulce: dwa na kierownicy (przód - tył typu V) i jeden torpedo w pedałach na tylno koło.
Przerzutki: najczęściej 3 biegi w piaście. Spotkałem też przerzutkę 7 biegową.
Koła: najczęściej 24 cale, choć widziałem model na kołach 26 cali.
Na manetce mamy ledowy wskaźnik napięcia akumulatora (3 diody LED) i dodatkowy wyłącznik działający jak tempomat i rower jedzie wtedy sam z szybkością około 15 km/h. Takie niby ECO ;)
Nie wiem dlaczego, ale oświetlenie roweru jest zasilane z prądnicy na tylnym kole.
Ogólne wrażenie z jazdy: bardzo zrywny. Silnik w przednim kole, co prawda 250W, ale z wolnobiegiem i dobrze dobraną przekładnią planetarną. Jeździ się bardzo wygodnie. Trzeba tylko pamiętać o ustawianiu pedałów tak, by nie trzymać ich w pozycji do tyłu, ze względu na torpedo. Nie czuje się tego, a rower potrafi wtedy hamować hamulcem w piaście.
Ceny używanych (najczęściej trzeba się liczyć z wymianą akumulatorów) rzędu 300 - 700 zł.
Moja ocena: tani i fajny rowerek dla każdego jeżdżącego na wycieczki i po zakupy.
 
 
bonik102 
początkujący


Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 07 Maj, 2016   

Cześć!
Kupiłem właśnie ten sam szary rower, który jest na zdjęciach, niestety ale firma kurierska poprzez rzucanie go uszkodziła, palgo z polamanymi plastikami, ale najgorszym, zostala naruszona manetka gazu.



Po przekreceniu stacyjki silnik w kole zaczął altomatycznie krecic, wyjalem kluczyki i chcialem sam sprobowac naprawic manetke, lecz po pol godzinach niestety ale zauwazylem ze naderwalem kabelki i faktycznie po przekreceniu stacyjki kolo juz samo nie rusza, zlutowalem kabelki lecz kolo juz sie samoistnie nie kreci, manetki w dalszym ciagu nie mam pojecia jak zamontowac wiec konieczna jest jej wymiana, juz ją odkręciłem i tak wygląda jej końcówka



od manetki odchodzi 5 kabelkow, natomiast podlączając ją do sterownika sterownik ma 6 kabelkow, wychodzi na to, że 1 kabelek nie łączy się z manetką.

Czy ktoś mógłby mi pomóc znależć odpowiadnią manetke na allegro lub podac link do innego serwisu gdzie kupie manetke dzięki której rower będzie funkcjonował?
 
 
Dlugas 
dyrektor
Bob budowniczy :)



Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 439
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 07 Maj, 2016   

Znajdź kabelkologię na necie - myślę że będzie. Manetkę spokojnie dopasujesz - np. na str. - http://nexun.pl/sklep/

Cytat:
Na manetce mamy ledowy wskaźnik napięcia akumulatora (3 diody LED)

Jeśli na manetce jest pomiar napięcia - musisz znaleźć które to przewody używając miernika - będziesz miał tam wtedy pełne napięcie aku oraz przewody 5V zasilające czujnik Halla który również jest w manetce i dostaje on właśnie 5V . Ostatni przewód to przewód sygnałowy który to jest sygnałem z Halla.
Prawdopodobnie będzie tak (patrząc na Twoje zdj.) :
Wtyczka od manetki-od lewej str:
niebieski - minus-pomiar aku
zielony plus-pomiar aku
czerwony-plus-Hall
czarny-minus-Hall
żółty-sygnał
...ale sprawdź bo mogę się mylić ;)
_________________
Spark Super Hadron 654
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Maj, 2016   

Ta manetka ma 3 funkcje.
Czerwona dioda pokazuje że wykryła pedałowanie i zasila silnik.
Zielona i żółta pokazuje stan baterii. Kolejność świecenia: zielona, zielona i żółta, żółta i migająca żółta.
Wyłącznik poniżej ledów włącza silnik w tryb, jakby tempomatu i rower jedzie z szybkością około 13 km/h na stałe.
No i manetka.
Do prawidłowej pracy wystarczą trzy przewody tylko do samej manetki, reszta jet tylko sygnalizacją i nie ma wpływy na pracę silnika.
 
 
bonik102 
początkujący


Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 10 Maj, 2016   

Dlugas napisał/a:
Znajdź kabelkologię na necie - myślę że będzie. Manetkę spokojnie dopasujesz - np. na str. - http://nexun.pl/sklep/

Manetki na tej stronie są uniwersalne czyli mają grubą wiekszą końcówke i pasują do tego typu sterowników http://1.allegroimg.pl/or...4/08/6072740833

zeeltom napisał/a:
Wyłącznik poniżej ledów włącza silnik w tryb, jakby tempomatu i rower jedzie z szybkością około 13 km/h na stałe.

Moja manetka tego nie posiada.

Dziękuje za pomoc Panowie, lecz nie znam sie zaawansowanie w sprawach elektroniki.

Dlatego moja prośba jest następująca, czy ktoś mógłby dać link do manetki, która bedzie dzialac z moim rowerem?
Przeszukalem chyba polowe internetu i nie znalazlem odpowiedniej koncowki do mojego modelu, moze ktoś da rade?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Maj, 2016   

Tu jest pewien problem, bo każda manetka hallotronowa będzie działać. Najwyżej nie będziesz miał wskaźnika poziomu napięcia. Możesz go sobie zrobić osobno na woltomierzu cyfrowym za kilkanaście złotych.
Musisz poszukać jakiegoś elektronika, który znajdzie ci masę i +5V i kabelek sygnałowy. I to wystarczy dla dowolnej manetki rowerowej.
Jest tu kilku kolegów ze Szczecina i okolic, to pewnikiem ci pomogą ;)
Do mnie masz za daleko ;) To jest roboty na 10 minut :)
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Wto 10 Maj, 2016   

Cytat:

Dlatego moja prośba jest następująca, czy ktoś mógłby dać link do manetki, która bedzie dzialac z moim rowerem?
Przeszukalem chyba polowe internetu i nie znalazlem odpowiedniej koncowki do mojego modelu, moze ktoś da rade?


Podstawowe pytanie na ile v ma to byc manetka, 24, 36, 48 podejrzewam ze na 36 (jeśli sa 3 aku) wiec niech Kolega poszuka manetki na 36v z ledami kciukowa, polowkiwa albo cała. Jak nie dasz sobie z tym rady to smialo na PW pisz, pomoge jak tylko umiem.
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
bonik102 
początkujący


Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 18 Maj, 2016   

Szaczek napisał/a:
ile v ma to byc manetka, 24, 36, 48 podejrzewam ze na 36

Na silniku w przednim kole jest 36V, wiec pewnie ta :razz:

zeeltom napisał/a:
Jest tu kilku kolegów ze Szczecina i okolic, to pewnikiem ci pomogą
Do mnie masz za daleko To jest roboty na 10 minut

Dla mnie niestety czarna magia, a tak w zasadzie to mieszkam w Hannoverze, może znacie panowie kogoś kto tam mieszka z tego forum? Chociaż wątpie, bo trudno tu o Polaków.

Zastanawiam się co zrobić, będę w Polsce na 4 dni w Międzyzdrojach pod koniec czerwca, więc manetke mógłbym kupić na allegro za pobraniem, ale co mi z tego jak końcówka się nie zgadza do mojego roweru. Może ktoś mógłby kupić taką manetkę, przerobić i wysłać za pobraniem do mnie oczywiście dodając sobie do kieszeni pare groszy za robocizne, możemy to rozegrać przez allegro, wtedy będziecie pewni, że odbiorę paczke i sie nie rozmysle :wink:
 
 
bonik102 
początkujący


Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   Re: Rower REX

zeeltom napisał/a:

Moja ocena: tani i fajny rowerek dla każdego jeżdżącego na wycieczki i po zakupy.

a może mógłbym od pana odkupic Pańską manetke, jestem wstanie zaplacic 80-100zl, natomiast jesli dla pana nie jest problemem kupno i przerobienie manetki na pewno moglby pan kupic inna przerobic i jeszcze zostawic pare pieniazkow w kieszeni :mrgreen:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Maj, 2016   

6 kabelków w tym kontrolerze, to:
1. Czarny - wspólna masa
2. Czerwony + 5V
I teraz reszta, niestety nie mam tego rowerka pod ręką, to mogę się mylić, ale na pewno są takie podłączenia:
3. Napięcie + baterii 36V (doda zielona i żółta na wyświetlaczu - kolejność świecenia:bateria pełna > zielony, bateria w połowie > zielony i żółty, bateria na wykończeniu > żółty, koniec baterii żółty miga).
4. Silnik może pracować (układ PAS wykrywa ruch pedałów) zapala się czerwony na wyświetlaczu.
5. Wyjście sygnałowe manetki.
6. Włącznik trybu ECO, rower wtedy jedzie sam z połową szybkości.

Niestety, nie mam pod ręką tego typu roweru i nie podam prawidłowych kolorów.
Tym bardziej nie mam manetki na wymianę dla kolegi.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Lip, 2017   

 
 
konzo 
początkujący


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Żary
Wysłany: Śro 26 Lip, 2017   

Witam. Posiadam wręcz identyczny rower lecz oklejony logami firmy Kreidler model E-bike. Rózni sie tym że ma przerzutki firmy sram oraz sztywne zawieszenie. Po zakupie uważałem ze rower jest uszkodzony bo po przełączeniu guzika z pozycji E na M manetka nie działała. Jesli można prosić to chciałbym sie dowiedzieć jak wykonać impulsator do tego roweru. Z góry dziękuje i pozdrawiam
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1466&highlight=jak+oszuka%E6+pas
 
 
konzo 
początkujący


Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Żary
Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Czyli oryginalnie manetka wogole nie powinna chodzic? bo po ustawieniu na M i ruszeniu kontrolka od silnika zapala sie ale kolo sie nie kreci mimo tego ze ruszam manetka we wszystkie strony jakie sie da. Na automacie działa
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Lip, 2017   

Wspomniana manetka działa tylko, gdy się pedałuje.
W oryginalnej konfiguracji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group