ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS jako wyłącznik
Autor Wiadomość
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   BMS jako wyłącznik

Ostatnio naczytałem się o nieprzewidywanych zachowaniach e -bajków zalanych wodą czy z przetartymi kablami i jako, że są szanse aby i mnie to spotkało postanowiłem dodatkowo oprócz hamulca, stacyjki i wyłącznika zrobić odłączanie całego zasilania sterownika dodatkowym wyłącznikiem sterującym np. BMS.

Mam BMS 16S z NEXUNA :

[img=http://s33.postimg.o...S24_zlacze.jpg]

http://s33.postimg.org/84gnx48fj/BMS24_zlacze.jpg

Ma on na płytce dodatkowe wejście ( oznaczone na czerwono na foto).

Mój niedawno sklejałem klejem termo i nie chce znów go rozbierać aby oblookać co i jak.

W schematach do podobnych BMSów na necie czasami podane jest , że jest to wejście np termistora. Czy ktoś obadał do czego służy to wejście w BMSach z NEXUNA? Czy ktoś go używał jakoś do sterowania BMS?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

W BMSach bez zamontowanego wyłącznika termicznego to te wyjścia są zwarte elementem SMD. W tym BMSie ten element jest chyba po drugiej stronie. Musisz go usunąć. Teraz lutujesz go gniazda wyłącznik termiczny NC (taki sam jak do zabezpieczenia termicznego silnika).
Możesz zamontować szeregowo:
- 50 NC i podkleić na akumulator - zabezpiecza przed jego przeciążeniem - przegrzaniem
- 75-80 NC i podkleić na BMSa na stronę obsługującą ładowanie i rozładowanie - zabezpiecza przed przegrzaniem BMSa
- stacyjkę - wyłączy bajka
itp itd
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 06 Cze, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Dziś rozebrałem BMS aby usunąć zworę SMD oznaczoną 000 . W złącza dodatkowego sterowania wlutowałem przewody i rozłączenie awaryjne pięknie działa. Został mi do kupienia jakiś rozłącznik NC lub mini grzybek bezpieczeństwa.

Problem jest , że po ponownym zwarciu złącza sterującego BMS nie załącza się z powrotem. Ja na szczęście mam opisany gdzieś na forum reset BMS - zamiast ładowarką to poprzez zwarcie na chwilę opornikiem B- z C- .

Reset opornikiem ( dałem 50 om ) u mnie nie działa gdy BMS jest nawet trochę obciążony poborem prądu np przez podłączoną przetwornicę 12V.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Nie będzie działać reset, trzeba całkowicie zlikwidować wszelkie obciążenia, lub hardcorowo zrobić reset bez rezystora, ale nie polecam :P
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Szymon645 
stażysta


Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 157
Skąd: Pabianice
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016   

Czyli gdy przegrzeje bms zapezpieczony termicznie to po ostygnieciu sam sie nie zalaczy?
 
 
Mobwar 
młodzik
Mobwar


Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto 31 Maj, 2016   

Ten model wygląda na to, że nie.
Dla normalnego użytkownika przegrzanie to oznaka awarii. Więc może dlatego nie dali samo-załączenia.
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

tas napisał/a:
W BMSach bez zamontowanego wyłącznika termicznego to te wyjścia są zwarte elementem SMD. W tym BMSie ten element jest chyba po drugiej stronie. Musisz go usunąć. Teraz lutujesz go gniazda wyłącznik termiczny NC (taki sam jak do zabezpieczenia termicznego silnika).
Możesz zamontować równolegle:
- 50 NC i podkleić na akumulator - zabezpiecza przed jego przeciążeniem - przegrzaniem
- 75-80 NC i podkleić na BMSa na stronę obsługującą ładowanie i rozładowanie - zabezpiecza przed przegrzaniem BMSa
- stacyjkę - wyłączy bajka
itp itd


Wydaje mi się, że gdy połączymy 2 termistory normalnie zamknięte (NC) równolegle, to aby rozłączyć obwód będą musiały załączyć się oba jednocześnie. Dlatego chyba lepiej połączyć je szeregowo i wtedy wystarczy, że zadziała jeden i obwód zostanie rozłączony.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016   

Już mi ap0f1s zwrócił uwagę na pomyłkę, ale zapomniałem poprawić hehe
Dzięki za drugie przypomnienie :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group