ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Prezentacja wszystkich moich nowopowstających konstrukcji.
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
  Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   Prezentacja wszystkich moich nowopowstających konstrukcji.

Witajcie. Chciałbym zaprezentować swój nowy pojazd, który zbudowałem:
Jest na bazie ramy x-crash z nienajgorszym osprzętem sram X9, hamulce tył magura hydraulika, na przodzie shimano br-m675, amorek z tyłu rockshox dmuchany z regulacją tłumienia, przód - czeka na fundusze, wrzuciłem, co miałem w garażu :D

Pod względem elektrycznym nine continent 9x7 1km/1V zasilania, sterownik 30A na 48V - dla mnie wystarczający, z tempomatem, regenem, 3speed, automatyczną identyfikacją halli, kąta... Akumulator własnej roboty na 130 ogniwach panasonic NCR18650A, BMS 300mA prądu balansowania, maksymalne jego obciążenie nie przekracza 1C, więc na pewno styknie na kilka sezonów :)

zasięg na który wystarcza to około 100km na jednym ładowaniu przy jeździe około 40km/h.

Vmax realnie 53-56km/h na pełnym naładowaniu, generalnie mimo konstrukcji nie będzie eksploatowany w terenie, uważam, że jest to taki fajny i wygodny rower do miasta, gdyż nie czuć krawężników i nierówności na ścieżce przez amortyzację, co przy 50km/h daję ogromny komfort. Maszyna docelowo zostaje u mnie na dłużej, jestem z niej szalenie zadowolony.

W planach - dokończenie obklejania skrzynki i wymiana przedniego amortyzatora na bardziej miękki i lepszej firmy - pewnie również pneumatyczny rockshox zawita w przyszłym sezonie...

A co do skrzynki z akumulatorami jest to temat rzeka :roll:
Jak dla mnie to rozwiązanie się sprawdza, skrzynka jest bardzo solidna, a drewno pracuje zamiast pękać. Cóż umieszczenie jej z tyłu dla mnie ma duży plus, bo gdy mocniej chcę zahamować nie wylecę przez kierownicę, co przy umieszczonej skrzynce między nogami jest nietrudne. Ponadto wdaje mi się bezpieczniejsza, w razie zwarcia będzie dym i ogień za mną a nie bezpośrednio między nogami. Teraz składam BMXa ze skrzynką właśnie w "trójkącie" będzie koło 36V przeplecione z 28" na 20" i zasilane napięciem 60V + sterownik 22A. Myślę, że momentu raczej do szaleństw nie zabraknie ;)



Niedługo wstawię kolejne maszyny, które powstaną z naszym udziałem.










20160710_223155.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 89 raz(y) 125,94 KB

20160710_223143.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 78 raz(y) 115,22 KB

20160710_223129.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 88 raz(y) 114,57 KB

20160710_223107.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 85 raz(y) 175,17 KB

20160710_223101.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 75 raz(y) 171,84 KB

20160710_223035.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 72 raz(y) 166,28 KB

20160710_223030.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 71 raz(y) 137,31 KB

20160710_223015.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 70 raz(y) 108,99 KB

20160710_222959.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 106 raz(y) 128,56 KB

Ostatnio zmieniony przez glebor Nie 17 Lip, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Spora masa nieresorowana na tylnym kole: silnik + akumulator :roll: Mówisz, że dobrze to jeździ? Planuję na kolejny sezon składać fulla (mam już ramę), a wiadomo, ile miejsca jest w trójkącie - dodatkowo na ramie 18"
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Ja jestem z tego zadowolony, być może po prostu przyzwyczaiłem się do skrzynki. W każdym razie na pewno mi ona nie przeszkadza :)

Może troszkę czuć ją w zakrętach, aczkolwiek nieżadko kładę się do kąta 35-45 stopni. Znacznie większe znaczenie odgrywają porządne opony niż skrzynka przy ostrej jeździe.

Postanowiłem, że zbiorę wszystkie swoje konstrukcje w tym temacie.

Otóż powstają również 2 e-BMXy :)
jeden z myślą o odsprzedaży głównie w celach turystycznych, żeby wziąć sobie do bagażnika w kombiaku; bateria 36V 10S 12Ah li-ion silnik przekładniowy, sterownik 17A szacowany vmax w granicach 30km/h. Myślę, że jak na BMXa będzie przyzwoicie. Fotki poniżej:




Bateryjka będzie upchnięta w krzyżaku w ramie :)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 10 Lip, 2016   

Oraz drugi BMX firmy haro - przy nim będzie sporo roboty. Kupiony za niewielkie jak na tą firme pieniądze, bo raptem za 300zł. Z dużych plusów rzadko spotykane w BMXach piwoty pod zwyczajne vbrake, które bardzo lubię. Zaraz po zakupie zmieniłem miski, łożyska w główce ramy, zakupiłem hamulce vbrake shimano BR-m422, oddam jeszcze koła do centrowania i wypadałoby wymienić kuleczki w piastach.

Pod względem elektrycznym i tutaj szczególnie cenne będą wasze komentarze :)
planuję silnik BIONX drugiej generacji dość mocny i ekonomiczny, momentu powinno wystarczyć nawet do ostrej jazdy. Mieliśmy już bionxa w rowerku na zlocie w żyrardowie i całkiem nieźle sobie radził (na 36V 17A)

Akumulator li-ion na panasonikach NCR18650A 16S5P 15Ah z trudem wejdzie w ramę, natomiast przy ogarniętej jeździe na pewno zrobi ponad 60km. Sterownik planowałem dać 17A co da około 1000W mocy (na koło 20"). Celuję w vmax granicach 40km/h, myślę, że to taka rozsądna prędkość jak na 20" kółka...
Ewentualnie zostaje opcja 9 mosfet 22A ale nie wiem, czy nie będzie zbyt mocny...

Oczywiście 1 zębatka nakręcana na silnik, kamki z odcięciem zasilania i manetka kciukowa + niebieski wyświetlacz napięcia.

W przemyśleniach jest jeszcze amortyzator do przodu, ale trzeba dozbierać trochę funduszy.

Fotki na dniach konstrukcji; jutro decydujący dzień - będą próbował rozpołowić akumulator jak uda się nie zajechać ogniwa, podczas cięcia koszyków będzie świetna bateria :mrgreen:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
unix 
stażysta



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 151
Skąd: Mielec
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

A nie lepiej było dosunąć aku jak najbardziej do sztycy podsiodlowej ? nie było przy takiego przewieszenia ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Na dużych dołach może dobijać do sztycy.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 99
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Tyle miejsca nad ramą, pod nią no i w tójkącie a aku na bagażniku... :roll: Troche bez sensu :mrgreen:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Mobil napisał/a:
Troche bez sensu :mrgreen:

Jak masz zrobiony, gotowy pakiet, to taka decyzja wydaje się zrozumiała - jeśli nie chcesz się narobić.
Umieszczenie tego w/pod trójkątem ramy byłoby o niebo bardziej pracochłonnne - samo rozbicie pakietu na części. Nie wspominając w ogóle o obudowie i jej zamocowaniu do ramy... :roll: Ale może lepiej, żeby autor sam się "bronił" :oops: :wink:
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Ciężko byłoby mi upchnąć pakiet 30Ah w ramie. Patrzyłem to 15Ah może by wlazł... ale to mocno ogranicza zasięg.
Od roku przymierzam się do zakupu zgrzewarki...

Pakiety były gotowe zgrzane w 10s5p, rozdzielanie blaszek w 50% kończy się rozdarciem ogniw. Co prawda mam dostęp do nowych samsungów ICR, jak upoluję ramę z damperem od kona stinky, to tam poleci akumulator w krzyżak, w tym fulu jest duuużo miejsca.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 99
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Szwagier napisał/a:
Mobil napisał/a:
Troche bez sensu :mrgreen:

Jak masz zrobiony, gotowy pakiet, to taka decyzja wydaje się zrozumiała - jeśli nie chcesz się narobić.
Umieszczenie tego w/pod trójkątem ramy byłoby o niebo bardziej pracochłonnne - samo rozbicie pakietu na części. Nie wspominając w ogóle o obudowie i jej zamocowaniu do ramy... :roll: Ale może lepiej, żeby autor sam się "bronił" :oops: :wink:


Jestem zwolennikiem zrobienia raz a porządnie, czasem warto poświęcić kilka godzin i mieć spokój :wink:
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pon 11 Lip, 2016   

Zgadzam się, że rzeczy zrobione lepiej są po prostu zrobione lepiej :razz: Ale czy warto, to już każdy sam ocenia, jakie ma priorytety i jakie wagi różnym aspektom nadaje :wink:
Ja w każdym razie rozumiem kolegę glebora (co nie znaczy, że sam bym tak zrobił, ale też tego nie wykluczam :razz: )
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Tymczasem posuwają się prace nad moim BMXem :D

Tak wygląda baza:



A tutaj wykonaliśmy skrzynki z dość grubej sklejki. Będą mocowane na aluminiowe opaski profilowane do ramy, skrzynki standardowo będa obklejone folią czarną carbon.



Tutaj chciałbym zaprezentować proces robienia baterii, na poniższych zdjęciach jest opornica własnej konstrukcji liczona z prawa ohma, ładowarka i artystyczny bałagan :D




Akumulatory, które wykorzystałem do budowy to panasonic NCR18650 o dużej gęstości prądowej. W sumie będzie pakiet 16S 15Ah, co uważam że da odpowiednią prędkość (szacuję 40km/h) i dość spory zasięg, w końcu to ~800Wh




Wykorzystałem również sterownik kupiony na ebay.com za 54$ Ponieważ nie miałem nic na 60V, postanowiłem go odpowiednio przerobić, Po rozmowie z producentem ustaliłem, że ma 45A, po zdjęciu obudowy ukazało się 15 mosfetów i 3 boczniki tej samej grubości. Wycinając 2 zmniejszyłem amperaż do 15A, aczkolwiek zobaczymym jak będzie w realu. Sterownik chciałem koniecznie ten, gdyż posiada funkcję regen, posiada tempomat, posiada samonaukę, pracuje z hallami i bez, autommatycznie uczy fazy względem halli, ponadto rozkładając te 15A na 15mosfetów sterownika nie da się zakatować, a straty cieplne będą znikome :)






----------------------
Do budowy posłużył silnik BIONX jest obecnie na zaplataniu, prędkość na obręczy 26" to 0,9km/h na każdy volt. Zmniejszając obręcz do 20" i zwiększając napięcie liczę na wyższy moment i lepszy start; wkleiłem również czujnik temperatury NTC 10kOhm który będzie kompatybilny z samochodowym wyświetlaczem temperatury. Co prawda pokazuje tylko do 100 stopni, ale z doświadczenia mimo, że halle wytrzymują katalogowo do 170, przy stówce zaczynają topić się kable, więc skala do 100 stopni w zupełności wystarczy.

Fotki silnika niebawem, dorzucę także wykresy z rozładowywania moich aku. w tym poście.

Zastanawiam się jeszcze nad manetką czy kciukowa, czy obrotowa, BMS 16S już zamówiony. W mojej każdej konstrukcji BMS to podstawa, aczkolwiek będzie też opcja szybkiego ładowania moim ichargerem.
Ostatnio zmieniony przez glebor Pią 29 Lip, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Zapowiada się fajny rowerek. Ciekawie zrobiona skrzynka na elektrykę - bez skomplikowanych maszyn, warsztatu mechanicznego czy syfienia się w zywicach i szpachli...
Skąd masz takie fajne akumulatory?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Akumulatory są nowe ściągnięte z niemiec, z powodu wadliwej elektroniki, wyciągnięte z aparatów gastroskopowych, czy jakoś tak... Ja kupowałem je w 2014r. kiedy ceny tych panasoników sięgały 4 dych za sztukę, jak płąciłem po 15zł. to była wielka okazja, a teraz jest to raczej cena rynkowa...

Lubie te akumulatory, bo są wydajne, dość wysokoprądowe i mają niską masę (objętość). Do BMXa są bardziej niż zadowalające... W góralu z nine continentem przejechały 12 tys km i dalej śmigają dobrze.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1246
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 28 Lip, 2016   

Pojazd na obecną chwilę jest skończony. Będzie przełącznik 3speed na kierownicy i wyprowadzenie od tempomatu. Pewnie tez podłączę regena, jak czas pozwoli.

Nie mam licznika, ale sprawdzając na GPSie vmax na prostej 42km/h bez podłączenia trybu 120% i oczywiście bez pedałowania bo powyżej 20 brakuje przełożenia... Myślę że 45 spokojnie jest do osiągnięcia. Sterownik wyszedł na 21A sprawdzane amperomierzem. Temperatury jakie trzyma wnętrze silnika max co udało mi się zagrzać to 70 stopni. Myślę, że jest to normalna optymalna temperatura. Przyspieszenie na 60V 20A jest bardzo fajne. Praktycznie nie ma takiego terenu, gdzie by BMX nie wjechał. Jeżeli jest zbyt stromo można wylądować na plecach, ale o zaksztuszeniu się napędu nie ma mowy, ew. ślizga się opona jak się wychylę zbyt do przodu.

Generalnie wyszedł chyba fajny, co ważne leciutki (bateria 5,2KG, całe koło bezszczotkowe bezprzekładniowy 4,9Kg a cała masa nie przekracza 22kg) sprzęt. Można go wziąć jedną ręką z garażu, wnieść do znajomych po schodach. Zasięg jaki jest realny to nie mniej niż 30km przy 42km/h i dość agresywnym przyspieszeniu. Continent na kole 26" i na sterowniku 45A przyspiesza dokładnie tak samo, jak ten na 60V i przy 20A jednak małe koło robi swoje :)

Dzięki szerokiej kierownicy prowadzi się dość stabilnie przy znacznej prędkości. Bardzo polubiłem ten "mini bajk"

w planach będzie jescze drobny gadżet:



:D :D :D

Tak wyszedł:





















A jeszcze będą na dniach filmy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group