PAS ala PAS wita nas :) |
Autor |
Wiadomość |
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016 PAS ala PAS wita nas :)
|
|
|
Witam wpadłem na pomysł zrobienia pasa ala pasa pomyślałem sobie że użyje do tego silniczka z drukarki. Pierwsze próby już poczyniłam silniczek szczotkowy z drukarki podpiąłem równolegle do dwóch przewodów manetki zabijcie mnie nie wiem do czego te przewody ale silniczek zakręcony bez przekręconej manetki nie uruchamia koła natomiast jak przekręcę manetką i zakręcę silniczkiem koło rusza reaguje też na manetkę szybciej wolniej. wyobrażam sobie to tak że na korbie będzie jakieś niewielkie kółko i na wirniku silniczka. Mechanicznie połączone to oryngiem np jak w magnetofonach. Obroty tego silniczka nie musza być duże żeby koło ruszyło i manetka zadziałała.I tak mieli byśmy pojazd uruchomiany naciskiem na pedały. co o tym sądzicie? Jak by co oczywiście nikt nie zabroni mieć nam ukrytego kontaktrona i magnesika który rozłączał by to ustrojstwo i pozwalał normalnie na manetce jechać:) Zasada działania tego jest jak mniemam że silniczek zakręcony dostarcza prądu do działania manetki inaczej mówiąc halotronu który tam siedzi nie wiem jak ale to chyba działa zapomniałem dodać ze jeden przewód od sterownika jest przecięty a silniczek podłączony pod dwa które zostały teraz może ktoś mi wytłumaczy teoretycznie czy dobrze myślę że tak to działa |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
Taki pas to niegłupi pomysł. Myślałem nad podobnym rozwiązaniem. Daj raczej przełącznik pas-manetka bo możesz uszkodzić halla w manetce jak mu podajesz na wyjście napięcie. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
A możesz opisac jak co i dlaczego bo ja elektronicznie mało kumaty jestem. Wydaje mi się że tym silniczkiem zasilam hala czyli robię to co sterownik tylko silniczkiem. A jeden przewód mam wolny. Czyli jak dobrze myślę chodzi o to żeby manetka była całkowicie odłączona a sterowanie odbywało sie tylko przez kręcenie? Bo wiesz zrobiłem to coś i działa ale nie bardzo wiem dlaczego. Zrobiłem już prawie wszystko od strony mechanicznej jutro tylko mocowanie silniczka ale już mam to obmyślone jak zrobić tak że myślę że jutro będzie próba. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016
|
|
|
Olej. Załóż normalną manetkę i sobie głowy nie zawracaj takimi wynalazkami
Liczysz na złoty medal w dziedzinie obronności przed durnymi przepisami? |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
Ale dwa obroty to duzo do startu, Zwlaszcza jak pod gore, po drugie konieczna jest tam dioda zenera na wyjsciu aby nie spalic wkoncu sterownika. A co do przydatnosci to jakie to moze miec zalety w porownaniu do zwyklego PAS za 15zl? Moze dac jakis enkoder od starej myszki kulkowej to by chociaz reakcja przyspieszyla i moznaby dwa kierunki czytac |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
Dioda zenera ma być na wyjściu z silniczka w kierunku przewodzenia? Ma zabezpieczyć sterownik przed zbyt dużym napięciem jak będę kręcił? Wynalazek startował by od razu tylko większe kółko musiało by być z przodu macie jakieś pomysły to rozrysujcie co i jak np z tym enkonderem. |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
Tomek, diodę zenera włącza się w kierunku zaporowym. Tylko wtedy stabilizuje napięcie. W kierunku przewodzenia to w zasadzie zwykła dioda. Daj diodę na 5,1V albo 5,6V |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
tomek701 napisał/a: | Myślałem że mnie pochwalicie A tak ps to fajnie się na tym jeździ |
Pomysłowe, pochwalam
qaz33 napisał/a: | Ale dwa obroty to duzo do startu, Zwlaszcza jak pod gore |
Ale to ma swoje dobre strony - mniej A poleci z aku na start bo więcej damy z mięśni. Choć z tego co miałem okazje jeździć na zlocie z pas to też bardziej podobały mi się te bardziej responsywne. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
Wikipedia: "Responsywność (od (ang.) response - odpowiedź) - jeden z wyznaczników atrakcyjności interpersonalnej."
Nadal nic nie rozumiem |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
response - to po ang. odpowiedź ale nie tylko w charakterze interpersonalnym.
W tym przypadku chodzi o szybkosc reakcji na pedalowanie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|