ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Powered by BIONX
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   Silnik Powered by BIONX

Czy ktoś wie jakie funkcje spełniają piny w złączce wychodzącej z silnika (cieńka,okrągła złączka,wewnątrz 6 pinów z których jeden to ekran kabla a drugi czarny to zapewne masa,pozostałe 4 to czerwony (5V?),zielony,brązowy i biały (data?) oraz dwa grube zakończone zespoloną wtyczką-złączką z gołym bolcem i zasłoniętym gniazdem co widać na poniższych zdjęciach.
Jak teki silnik rozebrać gdy żadnych śrubek nie ma,jest skręcony?,chyba nie bo muszą być ustawione otwory pod szprychy co przy skręcaniu raczej nie udawało by się precyzyjnie ustawić?

tn_DSCI0069.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 691 raz(y) 25,25 KB

tn_DSCI0068.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 580 raz(y) 24,81 KB

tn_DSCI0067.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 492 raz(y) 26,48 KB

tn_DSCI0066.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 501 raz(y) 28,18 KB

tn_DSCI0065.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 517 raz(y) 27,25 KB

tn_DSCI0064.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 503 raz(y) 31,49 KB

 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Wiem, że połowę silnika trzeba na pewno rozpleść. Więcej o rozbiórce nie wiem, ale ktoś na pewno to robił.
To wersja na wolnobieg czy na kasetę? Jak długa jest oś? Może ty mi powiesz czy będzie pasować do widełek 150mm?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

@Mechano
To jest wersja jak widzisz na zdjęciach z kasetą (i wolnobiegiem), długość osi to 180 mm a część wchodząca między widelec ma długość 140 mm, tak, że do widełek 150 mm powinno bez problemowo pasować gdy dodatkowo użyjesz podkładki. Średnica osi to 10 mm i tyle musi mieć wycięcie w widelcu aby wszedł "ząb" blokady który jest od strony wyprowadzenia kabli.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   

Praktycznie na zadane wyżej pytania znalazłem już odpowiedzi pod linkiem http://www.northerndtool.com/bionx który polecam wszystkim zainteresowanym. Znalazłem też różne programy do hakowania kontrolera i inne które zamieszczę na chomiku (chomikuj.pl/wibi) ale nie są one przeze mnie sprawdzone więc żadnych gwarancji za ich skuteczność nie daję,podobno?? działają.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Niestety,nadal nie udało mi się rozpołowić silnika a nie chcę używać zbyt drastycznych metod typu młotek.Aktualnie silnik jest w stanie jak na zdjęciach czyli rozszprychowany i wszystkie nakrętki z osi odkręcone. Na osi został tylko korpus kasety ale nie wiem jak go zdjąć? pod tym korpusem widać (chyba?) osłonę łożyska lub to jakaś nakrętka w samej kasecie bo można odczytać napis "patent USA........Taiwan" ale brak jakichś zaczepów do odkręcenia.Poza tym nie wiem czy sama kaseta nie jest połączona z korpusem (pokrywą) i ew.próba ściągnięcia tego korpusu kasety czegoś nie uszkodzi (wew, średnica korpusu kasety to 22 mm) chociaż nie widać połączenia osi z tym korpusem,widać tylko bieżnię łożyska.Od strony kabli opora na osi wydaje się być osadzona na stożku? i obawiam się użyć ściągacza do jej ściągnięcia z powodu bardzo delikatnej osi?Prosił bym o poradę kogoś kto wie jak dalej działać

tn_DSCI0094.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 528 raz(y) 32,33 KB

tn_DSCI0095.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 534 raz(y) 31,81 KB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Niestety nikt nie odpowiedział muszę więc sam wszystko po kolei opisać gdyż może komuś się przydać. A więc po pierwsze silnik BionX jest zbudowany z cieńkościennych odlewów aluminiowych dlatego chcąc go rozebrać należy zapomnieć o młotku,przecinakach i tym podobnych narzędziach do rozbiórki (rozpołowienia) silnika a korzystać ze ściągacza (y). Rozbiórkę zaczynamy od rozszprychowania (jeśli silnik zapleciony w koło) strony z której wychodzą kable i jest miejsce na tarczę hamulca tarczowego, następnie usuwamy taśmę klejącą uszczelniającą obie połówki znajdującą się pomiędzy szprychami na zewnętrznej stronie silnika. Kolejną czynnością jest ściągnięcie blokady momentu obrotowego silnika która wciśnięta jest na stożek osi. Jest to dość trudne bez dobrego ściągacza gdyż siedzi ona bardzo mocno (być może montowana na gorąco?).Sam ściągając ją zastanawiałem się co puści pierwsze,blokada czy też ściągacz ale to były płonne obawy,blokada zeszła.Po jej ściągnięciu samo rozdzielenie nie jest już problemem gdy ma się odpowiedni (dużyyyy) ściągacz lub (jak znalazłem na endless) śrubami M8 z nakrętkami

rozpołowienie1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 636 raz(y) 109,21 KB

rozpołowienie 2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 869 raz(y) 105,82 KB

blokada-momentu.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 560 raz(y) 100,31 KB

 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

glebor mógłby coś więcej na ten temat powiedzieć - ale ja tylko dodam, że ośka musi być czysta, bez rdzy. Osa jest cienka, delikatna - bardzo łątwo ją pogiąć przy zdejmowaniu. Jeśli ktoś chce kupić taki silnik sobie do przeróbki, niech go lepiej wcześniej dobrze obejrzy. A i tak to pewnie spore ryzyko, że silnik pójdzie na złom.

P.S. jakby ktoś potrzebował taki silnik z krzywymi ośkami, to mam na zbyciu :wink:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Szwagier napisał/a:
glebor mógłby coś więcej na ten temat powiedzieć - ale ja tylko dodam, że ośka musi być czysta, bez rdzy. Osa jest cienka, delikatna - bardzo łątwo ją pogiąć przy zdejmowaniu. Jeśli ktoś chce kupić taki silnik sobie do przeróbki, niech go lepiej wcześniej dobrze obejrzy. A i tak to pewnie spore ryzyko, że silnik pójdzie na złom.....:


Chciałbym tutaj dodać,że miałem pomoc przy rozbiórce kol.z tego forum,jest to kol.tomson który udzielił mi wielu cennych rad dot.rozbiórki a nawet oferował pożyczenie ściągacza własnego pomysłu do rozpołowienia (bardzo sprytnego) ale okazało się to w moim przypadku niepotrzebne.Za tą pomoc gorąco mu dziękuję. Co do ośki to rzeczywiście jest bardzo delikatna i na dodatek wydrążona, zapewne w celu zmniejszenia wagi jak i możliwości innego montażu (szybkozłączem-nie znam innej nazwy?). Być może taką oś dało by się dorobić ale musiał by to być dobry "warsztat" mający w swoich możliwościach również obróbkę termiczną (hartowanie,nawęglanie itp.) a to już wyższa "szkoła jazdy" no i użyć stali odpowiedniego gatunku i twardości. Rdza w przypadku stali z jakiej jest wykonana ośka nie jest zbyt groźna gdyż zapewne jest tylko powierzchowna jako, że stal jest dobrej jakości i nie ulega łatwo procesowi rdzewienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group