|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike |
Autor |
Wiadomość |
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016 Re: Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Nic się nie luzuje a czujnik odcięcia zasilania jest naprawdę bardzo czuły. |
Kurka, dopiero doczytałem "ze zrozumieniem" , co ten kontaktron u Ciebie robi: przerywa zasilanie; rozumiem, że wpięty w obwód "stacyjki"? |
|
|
|
|
freederix
początkujący
Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 14 Skąd: irlandia
|
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016
|
|
|
Mam pytanie odnośnie tej przeróbki.
Mam hamulce Magura. Mam przełączniki od drukarki ktore mogłbym wykorzystać. w pozycji naturalnej są zwarte - po naciśnięciu klamki hamulca obwód będzie przerwany. W sterowniku jest kabelek do podłączenia klamek hamulcowych (http://forum.arbiter.pl/files/sterownik_opis_579.jpg ). Podejrzewam że działa on tak że jeśli kabelki są zwarte wyłącza on silnik (tak żeby domyślnie działał nawet jeśli odpowiednie klamki nie są podłączone).
Mam też w manetce wyłącznik - nie bardzo jednak wiem gdzie go podłączyc w sterowniku czy wykorzystać do klamek i tego wyłącznika podłączenie stacyjki? Jaki prąd idzie przez stacyjkę? przełączniki które mam są tylko sygnałowe, nie poradzą sobie z większymi prądami.
W tym przypadku mógłbym podłączyc obie klamki i wyłącznik w manetce szeregowo zamiast stacyjki której i tak nie będę używał. Wtedy rozłączenie któregokolwiek z przełączników spowoduje wyłączenie silnika. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016
|
|
|
Ale lepiej zrób to przez przekaźnik, odwracając "sygnał", i wykorzystaj wejście hamulca w silniku, a nie stacyjkę. Dlaczego lepiej - tak mi się wydaje, ja bym tak zrobił |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 31 Mar, 2016
|
|
|
Kombinujecie jak kon pod gore. Kupcie poprostu odpowiedni czujnik (NC lub NO) w zaleznoswci od potrzeb i zamontujcie go bezposrednio do wejscia hamulcow w sterowniku. Przeciez do tego one wlasnie sluza! Jak ktos koniecznie chce sie podlaczyc pod stacyjke (z wiadomych tylko sobie powodow) to pewnie ze tez mozna, dwa czujniki w szeregu odcinajace, tam nie ma zadnych pradow. Nie komplikujcie sobie zycia
Jak ktos chce to moze sobie podlaczyc grzyba na srodku kierownicy. Tekst o czujnikach z drukarki mnie poprostu rozlozyl. No jasne ze mozna ale.. Sposob ktory opisalem jest niesamowicie tani, pewny, sprawdzony, wygodny, wodoodporny i co najwazniejsze niewidoczny |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016
|
|
|
Nie trzeba już kombinować. Tektra ma w ofercie hamulce hydrauliczne dedykowane do e-rowerów z wbudowanym czujnikiem.
Tektro Auriga E-Comp Disc Brake
Fakt tanie nie są, ale nie dużo droższe niż np. Shimano slx-m675. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|