ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike
Autor Wiadomość
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Sob 27 Lut, 2016   Re: Przeróbka hamulca hydraulicznego do zastosowania w ebike

qaz33 napisał/a:
Nic się nie luzuje a czujnik odcięcia zasilania jest naprawdę bardzo czuły.

Kurka, dopiero doczytałem "ze zrozumieniem" :oops: , co ten kontaktron u Ciebie robi: przerywa zasilanie; rozumiem, że wpięty w obwód "stacyjki"?
 
 
freederix 
początkujący


Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: irlandia
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Mam pytanie odnośnie tej przeróbki.

Mam hamulce Magura. Mam przełączniki od drukarki ktore mogłbym wykorzystać. w pozycji naturalnej są zwarte - po naciśnięciu klamki hamulca obwód będzie przerwany. W sterowniku jest kabelek do podłączenia klamek hamulcowych (http://forum.arbiter.pl/files/sterownik_opis_579.jpg ). Podejrzewam że działa on tak że jeśli kabelki są zwarte wyłącza on silnik (tak żeby domyślnie działał nawet jeśli odpowiednie klamki nie są podłączone).

Mam też w manetce wyłącznik - nie bardzo jednak wiem gdzie go podłączyc w sterowniku czy wykorzystać do klamek i tego wyłącznika podłączenie stacyjki? Jaki prąd idzie przez stacyjkę? przełączniki które mam są tylko sygnałowe, nie poradzą sobie z większymi prądami.

W tym przypadku mógłbym podłączyc obie klamki i wyłącznik w manetce szeregowo zamiast stacyjki której i tak nie będę używał. Wtedy rozłączenie któregokolwiek z przełączników spowoduje wyłączenie silnika.
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 30 Mar, 2016   

Ale lepiej zrób to przez przekaźnik, odwracając "sygnał", i wykorzystaj wejście hamulca w silniku, a nie stacyjkę. Dlaczego lepiej - tak mi się wydaje, ja bym tak zrobił :wink:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 31 Mar, 2016   

Kombinujecie jak kon pod gore. Kupcie poprostu odpowiedni czujnik (NC lub NO) w zaleznoswci od potrzeb i zamontujcie go bezposrednio do wejscia hamulcow w sterowniku. Przeciez do tego one wlasnie sluza! Jak ktos koniecznie chce sie podlaczyc pod stacyjke (z wiadomych tylko sobie powodow) to pewnie ze tez mozna, dwa czujniki w szeregu odcinajace, tam nie ma zadnych pradow. Nie komplikujcie sobie zycia :wink:
Jak ktos chce to moze sobie podlaczyc grzyba na srodku kierownicy. Tekst o czujnikach z drukarki mnie poprostu rozlozyl. No jasne ze mozna ale.. Sposob ktory opisalem jest niesamowicie tani, pewny, sprawdzony, wygodny, wodoodporny i co najwazniejsze niewidoczny :P
 
 
kaneclan 
młodzik


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Nie trzeba już kombinować. Tektra ma w ofercie hamulce hydrauliczne dedykowane do e-rowerów z wbudowanym czujnikiem.
Tektro Auriga E-Comp Disc Brake

Fakt tanie nie są, ale nie dużo droższe niż np. Shimano slx-m675.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group