|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dlaczego taki głośny? |
Autor |
Wiadomość |
krzysiudmak
początkujący krzychu
Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016
|
|
|
Przepraszam, że nie piszę ale jestem zarobiony po uszy - ścigam się z czasem i zmęczeniem. Postaram się napisać wieczorem przy sobie mam tylko smartfona. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | zeeltom napisał/a: | I jak efekty? |
Daj mu szansę, ma dużo kombinacji przewodów. |
Raptem 36 kombinacji, 6x6
ABC
ACB
BAC
BCA
CAB
CBA |
|
|
|
|
krzysiudmak
początkujący krzychu
Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 24 Lip, 2016
|
|
|
Mam w moim mieście serwis rowerów elektrycznym i pojechałem tam aby na żywo skonsultować dźwięki pochodzące z mojego silnika (to było w piątek). Okazało się że mają tam zmontowany na rowerze prawie identyczny silnik. Po jeździe próbnej razem z serwisantem stwierdziliśmy, że nasze rowery chodzą na podobnym poziomie głośności. Taka uroda konstrukcji silnika. Zdaje się że, to przekładnie tak hałasują (przełożenie 13:2).
Przypuszczam, że drugim powodem głośności zestawu jest rezonowanie ramy. Rama jest z jakiegoś stopu aluminium i do tego silnika musiałem ją zwężać żeby w ogóle śruby załapały a po dokręceniu rama jest znacząco naprężona (trochę jak łuk).
Sprawę z zamianą kabli zgodnie z powyższym sobie odpuściłem, przynajmniej na razie. Jutro jadę na tydzień w Bieszczady i moim priorytetem jest aby ten rower po prostu jeździł i wciągał mnie na górki bo niestety moje nogi nie dają rady (choroba).
Dzięki za podpowiedzi - kilka rzeczy rozjaśniliście laikowi. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016
|
|
|
Trzeba było wrzucić filmik z pracy silnika, to by wiele znawcom wyjaśniło.
Określenie "głośna praca", dla nas, oznacza ewidentną usterkę.
Wiele silników przekładniowych pracuje dość głośno, szczególnie przy ruszaniu.
Jedne głośniej, inne ciszej, ale to jest ich normalna praca. Szczególnie, gdy różne elementy roweru wpadają przy tym w rezonans. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016
|
|
|
Dokładnie, niektóre przy starcie nawet trzeszczą i wyją. Po rozpędzeniu jednak powinno być dosyć cicho.
Zazwyczaj wyprzedzani rowerzyści nie orientują się, że to elektryk. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 25 Lip, 2016
|
|
|
I tym optymistycznym akcentem kończymy poszukiwanie awarii. |
|
|
|
|
munio451
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2016
|
|
|
Witam
Mam podobny problem; Zmieniłem sterownik z S06P na S06SC. Na tym pierwszym silnik jeździł bez halli i był w miarę cichy (lekkie mruczenie). Teraz na S06SC i podłączonymi hallami mruczenie zwiększyło się gdzieś około 5 razy. Będę zmieniał kolejność halli.
Czy zmiana kolejności faz silnika nie powoduje przypadkiem zmiany kierunku wirowania silnika ?Jeśli TAK (mogę się mylić ) to wystarczy zmieniać kolejność faz czujników halla. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|