|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Złącza w Elektrowerach |
Autor |
Wiadomość |
mosfet [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009 Złącza w Elektrowerach
|
|
|
Witajcie.
Jakich złączy używacie w swoich rowerach elektrycznych? Głównie chodzi zapewnienie jako takiej szczelności (wiadomo, rower to nie auto i czasami może się polać albo chlapnąć błoto). Oferowane razem z gotowymi falownikami kostki 'samochodowe' są raczej niedopuszczalne, bo nie gwarantują nawet pozorów szczelności. Pytam, ponieważ najsłabszym punktem mojej konstrukcji okazały się właśnie złącza. Złącze do silnika, złożone z trzech badziewi w stylu mini-bananków się przetopiło i spowodowało zwarcie. Jestem uziemiony awarią falownika do poniedziałku (zakup tranzystorów) . |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
Najpewniejsze jest lutowanie
Tyle, że się nie da prosto odłączyć sterownika. Pozostają cęgi. Ale robi się to raz i jak działa, to masz pewność styków. |
|
|
|
|
mosfet [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
Pewnie, że można, ale wtedy głupia wymiana dętki albo oddanie koła do centrowania zamienia się w Procedurę Unijną.
Jak to załatwiają chłopaki od Crystalyt'e? Czy ktoś ma jakieś fotki?
Nadal nie udało mi się znaleźć złącza idealnego (3 piny wysokoprądowe + 5 sygnałowych) najlepiej z pretensjami na IP67 lub choć IP65. Jutro idę do 'słonia' i może coś wyszperam w demobilu wojskowym/automatycznym. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
CRYSTALYTE i EKONAPĘDY - to jedno (dealer). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 05 Maj, 2009
|
|
|
Witam,
tu masz sterownik Crystalyte z końcówkami (mam prawie dokładnie taki):
Te dwie większe wtyczki 3-bolcowe to od akumów i do silnika, z dwóch mniejszych jedna pięciostykowa do czujników Halla w silniku, druga mniejsza do przyspiesznika. Ja mam jeszcze jeden przewód do manetek hamulców, odcinający napęd przy hamowaniu.
Dla lepszej odporności na wilgoć nasunąłem na wszystkie złącza rurkę termokurczliwą i obkurczyłem ją a niektóre jeszcze uszczelniłem taśmą izolacyjną - trochę problemów przy demontażu ale nic mi nie zwiera nawet w czasie potężnej ulewy
Jacek |
Ostatnio zmieniony przez Wto 05 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mosfet [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Maj, 2009
|
|
|
Dzięki za fotki. Zdecydowałem się zastosować złącze wojskowe 2RM24KPN19G1W1. Złącze jest zakręcane i spodziewam się uzyskać sporą hermetycznosć. Złącze posiada 19 pinów (dam po 5 równolegle dla 2 faz, dla jednej fazy 4 równolegle, pozostałe 5 to zasilanie czujników (2) i sygnały z czujników (3). Z 'wiejskiego' pomiaru rezystancji przejścia (puściłem 1,2A ze zwartego zasilacza na LM317 i woltomierzem mierzyłem napięcie na szpilkach) wychodzi 0,0022ohm na szpilkę. Nie jest źle. Jutro zrobię dokładne pomiary, w pracy mam dostęp do mikroomierza czterozaciskowego z prawdziwego zdarzenia (MMR 600 firmy Sonel - zabawka ta pozwala wykonać test pod prądem do 10A . |
|
|
|
|
mosfet [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 06 Maj, 2009
|
|
|
Złącze obmierzone. 2,27mohm na szpilkę. Po zrównolegleniu 4-rech, na każdej z nich będą się wydzielały jakieś śmieszne mW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|