ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Złącza w Elektrowerach
Autor Wiadomość
mosfet
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   Złącza w Elektrowerach

Witajcie.

Jakich złączy używacie w swoich rowerach elektrycznych? Głównie chodzi zapewnienie jako takiej szczelności (wiadomo, rower to nie auto i czasami może się polać albo chlapnąć błoto). Oferowane razem z gotowymi falownikami kostki 'samochodowe' są raczej niedopuszczalne, bo nie gwarantują nawet pozorów szczelności. Pytam, ponieważ najsłabszym punktem mojej konstrukcji okazały się właśnie złącza. Złącze do silnika, złożone z trzech badziewi w stylu mini-bananków się przetopiło i spowodowało zwarcie. Jestem uziemiony awarią falownika do poniedziałku (zakup tranzystorów) .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

Najpewniejsze jest lutowanie ;)
Tyle, że się nie da prosto odłączyć sterownika. Pozostają cęgi. Ale robi się to raz i jak działa, to masz pewność styków.
 
 
mosfet
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Maj, 2009   

Pewnie, że można, ale wtedy głupia wymiana dętki albo oddanie koła do centrowania zamienia się w Procedurę Unijną.

Jak to załatwiają chłopaki od Crystalyt'e? Czy ktoś ma jakieś fotki?

Nadal nie udało mi się znaleźć złącza idealnego (3 piny wysokoprądowe + 5 sygnałowych) najlepiej z pretensjami na IP67 lub choć IP65. Jutro idę do 'słonia' i może coś wyszperam w demobilu wojskowym/automatycznym.
 
 
Zbyszek Kopeć
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Maj, 2009   

CRYSTALYTE i EKONAPĘDY - to jedno (dealer).
 
 
Przepioor
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Maj, 2009   

Witam,

tu masz sterownik Crystalyte z końcówkami (mam prawie dokładnie taki):



Te dwie większe wtyczki 3-bolcowe to od akumów i do silnika, z dwóch mniejszych jedna pięciostykowa do czujników Halla w silniku, druga mniejsza do przyspiesznika. Ja mam jeszcze jeden przewód do manetek hamulców, odcinający napęd przy hamowaniu.
Dla lepszej odporności na wilgoć nasunąłem na wszystkie złącza rurkę termokurczliwą i obkurczyłem ją a niektóre jeszcze uszczelniłem taśmą izolacyjną - trochę problemów przy demontażu ale nic mi nie zwiera nawet w czasie potężnej ulewy :wink:

Jacek
Ostatnio zmieniony przez Wto 05 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mosfet
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Maj, 2009   

Dzięki za fotki. Zdecydowałem się zastosować złącze wojskowe 2RM24KPN19G1W1. Złącze jest zakręcane i spodziewam się uzyskać sporą hermetycznosć. Złącze posiada 19 pinów (dam po 5 równolegle dla 2 faz, dla jednej fazy 4 równolegle, pozostałe 5 to zasilanie czujników (2) i sygnały z czujników (3). Z 'wiejskiego' pomiaru rezystancji przejścia (puściłem 1,2A ze zwartego zasilacza na LM317 i woltomierzem mierzyłem napięcie na szpilkach) wychodzi 0,0022ohm na szpilkę. Nie jest źle. Jutro zrobię dokładne pomiary, w pracy mam dostęp do mikroomierza czterozaciskowego z prawdziwego zdarzenia (MMR 600 firmy Sonel - zabawka ta pozwala wykonać test pod prądem do 10A :) .
 
 
mosfet
[Usunięty]

Wysłany: Śro 06 Maj, 2009   

Złącze obmierzone. 2,27mohm na szpilkę. Po zrównolegleniu 4-rech, na każdej z nich będą się wydzielały jakieś śmieszne mW :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group