ZIMA - JAK PRZECHOWYWAĆ BATERIE LI-ION I POCHODNE ? |
Autor |
Wiadomość |
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Do dłuższego przechowywania zaleca się rozładowanie do 60% pojemności. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Zalecane napięcie do dłuższego przechowania li-ion to ok 3,7 V |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
kaneclan
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
I zalecane jest przechowywanie w chłodnym miejscu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Zalecane jest użytkowanie ebajka cały rok |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
BMS pobiera go tak mało że można powiedzieć że nic przy 50% baterii może stać latami z wpiętym BMSem |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
4x4Offroad
początkujący
Wiek: 49 Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie tematem, sądzę że z tym problemem spotyka się każdy posiadacz elektrycznego wehikułu nie tylko rowerka. Jako ciekawostka dodam tylko iż w nowoczesnych dronach typu DJ Phantom IV bateria Li-Po ma wbudowany taki układ z odczytem w postaci diod który jeśli ona długo leży samoczynnie rozładowuje chyba do połowy ale nie jestem pewien. Latam trochę z kolegą i on ma właśnie Phantoma więc o tym mi mówił. Pewnie za jakiś czas takie układy znajdą się i w bateriach rowerowych żeby nie trzeba było pamiętać o tym. Zostawiasz naładowaną do pełna , przychodzisz za dwa tygodnie a po naciśnięciu przycisku nie palą się już wszystkie diody tylko połowa na pasku. Ciekawe rozwiązanie |
_________________ w posiadaniu A2B Hybride 26, A2B Metro USA 1Kw
Często brykam na Pogorii |
|
|
|
|
LAZY
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 10 Paź, 2016
|
|
|
W moim Fischerku, po roku nieładowania w sumie niewiele się musiał rozładować bo wskaźnik na akumulatorze pokazywał cały czas full. Czytając temat teraz nie wiem czy mam go nieco wyjeździć czy się tym nie przejmować i na zimę chować go tylko w domu. |
|
|
|
|
mario78
początkujący
Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łaszczów
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2016
|
|
|
kaneclan napisał/a: | I zalecane jest przechowywanie w chłodnym miejscu. | Czyli przechowywanie zima w nieogrzewanym garażu byłoby lepsze niż przechowywanie w domu ?! |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | BMS pobiera go tak mało że można powiedzieć że nic przy 50% baterii może stać latami z wpiętym BMSem |
Pewny jesteś? Miałem kilka akumulatorów, gdzie sekcje były w części rozładowane przez BMS a nie stały latami. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Tak, BMSy zużywają jakieś tam nano ampery.
Rozjazdy na celach są spowodowane tym, że ludziom się wydaje, że rower elektryczny się ładuje raz na 2 tyg jak już się wyczerpie do 0, a na zimowe leżakowanie koniecznie dobić do pełna.
Ja mam nagminnie taki przypadki "bo mnie się wydawało, że tak trzeba" no to mają i trzeba naprawiać po pół roku albo roku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Ja bym zalecił tak:
Ładowanie do pełna ( odpowiednio długie żeby bms miał jak wyrównać cele)
Odczekać kilka godzin ( bms może jeszcze wyrównywać w tym czasie )
Rozładowanie do poziomu 3,8V na celę.
Aku do " piwnicy" ( tam gdzie jest obniżona temp, nie 20 st. ale i nie na minusie)
Na wiosnę ładowanie do pełna ( odpowiednio długie żeby bms miał jak wyrównać cele)
W zimie sprawdzać co jakiś czas czy nie spada napięcie |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Rowerem jade cały rok, a jak juz zdarza mi sie przerwa to robie tak jak napisal Adam.
Przy instalacji 16s staram sie po prostu naładować akus(sprawdzam czy cele są równe) i rozładować akus kolo 60-61v i niech sobie stoi. Wiadomo coś sterownik bierze prądu, ale nie jest to dużo. Zresztą można go odłączyć. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Tak, BMSy zużywają jakieś tam nano ampery.
Rozjazdy na celach są spowodowane tym, że ludziom się wydaje, że rower elektryczny się ładuje raz na 2 tyg jak już się wyczerpie do 0, a na zimowe leżakowanie koniecznie dobić do pełna.
Ja mam nagminnie taki przypadki "bo mnie się wydawało, że tak trzeba" no to mają i trzeba naprawiać po pół roku albo roku. |
mi się wydaje że li-ion lepiej ładować rzadziej niż częściej
jeżeli po każdej jeździe aku będzie ładowany do pełna to większość czasu on przejedzie ze swoim napięciem 4,2 na cele (zakładam że jeździmy co drugi dzień) i połowe czasu będzie stał naładowany.
Jak się to ma do tej zasady że najlepiej przechowywać baterie naładowane do 3,7 V
nawet w laptopach jest opcja wydłuż żywotność baterii i nie ładuj do pełna tylko do 80% |
|
|
|
|
|