|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
NEXIA EV |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 07 Mar, 2009 NEXIA EV
|
|
|
W najnowszej swojej konwersji na EV (NEXIA) zastosowałem akumulatory TROJAN T-1275 (12V/150Ah - 7 szt.) - razem 259 kg.
Przy zero st.C bez ogrzewania przejeżdżałem po 35 km (gdańskie góry i ruch miejski).
Ostatnio zrobiliśmy w tej NEXII ogrzewanie (2 kW). Ciepło i przyjemnie, ale dziś mnie zaskoczył zasięg. Po 28 km skończyła mi się energia i musiałem wrócić na sznurku.
Trochę inaczej trzeba liczyć zasięg niż z aku. T-105.
Inna sprawa, to skończyłem je ładować wczoraj wieczorem i miały czas się mocno wystudzić.
A inna sprawa to, że w TOYOCIE są aku. Li-Pol o bardzo dużo większej pojemności i odzwyczaiłem się już od takich ograniczeń, a do dobrego czlowiek się szybko przyzwyczaja. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
coś mały zasięg, to wina niskich temperatur?
to było pełne rozładowanie czy 70-80%? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
Maszyna waży ponad zasięg z wyliczeń przy zero st.C powinien wynosić ok. 35 km i tyle zrobiłem bez ogrzewania. Ogrzewanie w zasadzie rozgrzewa akumulatory pobieranym prądem i zasięg niby powinien być taki sam; tak mi wychodziło przy większych aku., jednak to auto jest cięższe i ma większe felgi, a te aku. mają dość mało energii, więc aku. trochę inaczej się zachowują. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
to jak liczyć zasięg z t-105 w takim razie? (przy bułgarze) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
Chyba są na moich stronach, a poza tym były w prywatnym liście (bardzo obszernym).
Przy kwasówkach zasięg jest (około) wprostproporcjonalny do kwadratu pojemności aku., a ta zależy od temperatury i oczywiście od prądu.
Na każde 9 st.C pojemność zmienia się o 10%.
Dla TROJANÓW klasycznych kwasowych nominalna pojemność jest przy 27 st.C i oczywiście iluśgodzinna. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2009
|
|
|
Ile waży nexia po przeróbce i o ile wzrósł zasięg w te wiosenne dni? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2009
|
|
|
DAEWOO NEXIA, HYUNDAI ACCENT, TOYOTA COROLLA ważą identycznie po 1200 kg.
Każdy ma inny zasięg, bo są różne akumulatory.
O zależności zasięgów od temperatury i od pojemności pisałem wwcześniej, reszta zależy od "wagi nogi". |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|