ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozwój infrastruktury ładowania.
Autor Wiadomość
IMPULS 
początkujący


Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 47
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   Rozwój infrastruktury ładowania.

Dzień dobry. :)
Pierwszy mój post na tym forum więc zacznę informacją.

http://wrc.net.pl/spotkanie-gigantow-elekt

Rowerów pewnie nie będą ladować, choć kto wie.... :)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Gru, 2016   





 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Wto 24 Sty, 2017   

Co to za karkołomna konstrukcja??
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017   

http://moto.wp.pl/renault...26754445670017a | 26.05.2017
Renault: bezprzewodowe ładowanie rozwiąże problem zasięgu aut elektrycznych
Jak tłumaczą pomysłodawcy tego rozwiązania, dynamiczne ładowanie pozwala doładować baterie samochodowe dzięki instalacjom wbudowanym w nawierzchnię dróg. Dzięki nim samochody będą uzupełniać zapasy prądu podczas jazdy. W przypadku rozpowszechnienia tego rozwiązania stanie się ono przełomem w motoryzacji - uważają twórcy.

Zrealizowany przez Renault pomysł nie jest nowy. Bezprzewodowe ładowanie telefonów jest doskonale znane. Pomysł trafił już nawet do motoryzacji. Są na świecie firmy, które oferują systemy bezprzewodowego ładowania do najpopularniejszych samochodów o napędzie elektrycznym z Nissanem Leafem na czele.

Swoje plany ma również Mercedes. Niemiecki producent zapowiedział model S500 z opcją bezprzewodowego ładowania. Miejsce postojowe będzie musiało być wyposażone w infrastrukturę wytwarzającą pole elektromagnetyczne, a cewka będąca na wyposażeniu samochodu zamieni je na energię elektryczną, która trafi do akumulatorów.

Pewne jest, że wszystkie większe firmy motoryzacyjne mają swój program opracowania bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych czy hybryd typu plug-in. Na przykład BMW chce zaproponować takie rozwiązanie w serii 5. Wiadomo też, że nad swoimi projektami pracuje Volvo i Honda.

Jak przekonują specjaliści, do zapewnienia bezproblemowej jazdy w miastach i terenach podmiejskich wystarczy wyposażenie 25 proc. ich długości w infrastrukturę ładowania. Gorzej będzie na autostradach. Podczas szybkiej jazdy konieczność łamania oporu powietrza sprawia, że samochód ma większe zapotrzebowanie na energię. W efekcie trzeba byłoby umieścić infrastrukturę ładującą na 50 proc. długości autostrad czy dróg ekspresowych.

Według mediów minie co najmniej 10 lat, zanim ta technologia zostanie upowszechniona. Z badania przeprowadzonego w 2015 roku przez brytyjski zarząd autostrad wynika, że będzie to też drogie przedsięwzięcie - zamontowanie instalacji dynamicznego ładowania na kilometrze drogi może kosztować od 450 tys. dolarów do 550 tys. dolarów.
Źródło: PAP, "Automotive Newsw Europe"
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 05 Sty, 2021   

https://www.auto-swiat.pl...mochody/59xyv7c | 12 maja 2016
Ładowanie indukcyjne aut elektrycznych - droga, która ładuje samochody
Ładowanie indukcyjne akumulatorów podczas jazdy poprzez umieszczone w drodze cewki może zmienić elektryczną motoryzację na dobre. Czy ta technika ma szansę na powszechne stosowanie?

Droga przyszłości biegnie w hali miasteczka Lathen w północnych Niemczech, niedaleko granicy z Holandią. Ma mniej więcej 25 m długości. Namalowana na jej środku linia powoduje, że przypomina trochę zwykłą pozamiejską drogę. Jednak to, co najciekawsze, znajduje się pod podłogą hali.
Ładowanie indukcyjne - bez kabla i wtyczek

Dwóch mężczyzn przesuwa nad linię szeroką na 4 metry aluminiową konstrukcję na kołach. Poza oponami nie ma ona żadnego kontaktu z podłożem. Chwilę później znajdujące się z przodu wózka 15 reflektorów zaczyna świecić, mimo że na pokładzie nie ma żadnych baterii. Potrzebny do tego prąd jest dostarczany przez płytę odbiorczą (tzw. pick-up), znajdującą się pod platformą, a energię zapewniają cewki umieszczone w podłożu. Bez kabli i gniazdek, po prostu przez powietrze czyli ładowanie indukcyjne.

Samochód i testowa ścieżka z pętlą indukcyjną należą do firmy technologicznej Intis. Jej wizja to ładowanie akumulatorów bez gniazdek, kabli i... kolejki pod stacją ładowania. Do tego pojazdy i droga komunikują się z sobą – prąd płynie tylko tam, gdzie akurat znajduje się samochód.


https://www.auto-swiat.pl...mochody/59xyv7c | 12 maja 16 10:01
Ładowanie indukcyjne akumulatorów podczas jazdy poprzez umieszczone w drodze cewki może zmienić elektryczną motoryzację na dobre.

Droga przyszłości biegnie w hali miasteczka Lathen w północnych Niemczech, niedaleko granicy z Holandią. Ma mniej więcej 25 m długości. Namalowana na jej środku linia powoduje, że przypomina trochę zwykłą pozamiejską drogę. Jednak to, co najciekawsze, znajduje się pod podłogą hali.
Ładowanie indukcyjne - bez kabla i wtyczek

Dwóch mężczyzn przesuwa nad linię szeroką na 4 metry aluminiową konstrukcję na kołach. Poza oponami nie ma ona żadnego kontaktu z podłożem. Chwilę później znajdujące się z przodu wózka 15 reflektorów zaczyna świecić, mimo że na pokładzie nie ma żadnych baterii. Potrzebny do tego prąd jest dostarczany przez płytę odbiorczą (tzw. pick-up), znajdującą się pod platformą, a energię zapewniają cewki umieszczone w podłożu. Bez kabli i gniazdek, po prostu przez powietrze czyli ładowanie indukcyjne.

Samochód i testowa ścieżka z pętlą indukcyjną należą do firmy technologicznej Intis. Jej wizja to ładowanie akumulatorów bez gniazdek, kabli i... kolejki pod stacją ładowania. Do tego pojazdy i droga komunikują się z sobą – prąd płynie tylko tam, gdzie akurat znajduje się samochód.

Ładowanie aut elektrycznych podczas postoju czy małych baterii jest znane już od lat – tak przecież zasila się elektryczne szczoteczki do zębów. Ładowanie indukcyjne w uproszczeniu odbywa się następująco: cewka elektryczna w podłożu wytwarza pole magnetyczne. Gdy w to pole wprowadzi się cewkę odbiornika (np. auta), wytworzy ona napięcie, które w prostowniku zostanie zmienione na prąd stały, napędzający silnik pojazdu albo ładujący jego baterie. Obecnie działają już systemy, które ładują elektryczne auta statycznie (np. firm Dornier czy Qualcomm). Intisowi udało się opracować także dynamiczne ładowanie podczas jazdy.
Ładowanie indukcyjne - tylko statyczne to za mało...

Mężczyźni przesuwają wózek, lampy nadal równomiernie świecą. „Teraz możemy przesyłać do 60 kilowatów” – mówi Ralf Effenberger, szef Intisa. To co tu wygląda jak badanie laboratoryjne, pracownicy Intisa wypróbowali także z elektryczną, odpowiednio zmodyfikowaną Artegą. „Faza rozwoju i badań jest zakończona. Teraz chcielibyśmy zastosować nasze rozwiązanie w przestrzeni publicznej. Na przykład na pętlach autobusowych czy postojach taksówek”– dodaje Effenberger. Pojazdy mogłyby być tam ładowane zarówno podczas postoju, jak i wolnej jazdy.

Effenberger w indukcyjnym przekazywaniu energii widzi kluczowy etap na drodze do rozwoju elektrycznej mobilności. Przekazywanie mocy 60 kilowatów wystarcza, żeby samochód osobowy poruszał się ze stałą prędkością 120 km/h. Akumulator na pokładzie auta byłby wówczas potrzebny, żeby np. wjechać na trasę i zjechać z niej, resztę energii pojazd pobierałby z drogi.

Ładowanie indukcyjne na postoju
Samochód musi być ustawiony we właściwym miejscu (w czym pomaga wskaźnik we wnętrzu) i zaczyna się ładowanie bez użycia kabla, w pełni automatyczne. Systemy statycznego ładowania samochodów elektrycznych ma w ofercie kilka firm. Widoczny na zdjęciu Volkswagen T5 firmy Intis po godzinnym ładowaniu może przejechać 100 km. W Niemczech praktyczne próby z ładowaniem indukcyjnym elektrycznych autobusów odbywają się w Berlinie i Marburgu.


https://evblog.pl/bezprzewodowe-ladowanie-samochodow-elektrycznych/ |
Które samochody można dzisiaj ładować bezprzewodowo?
BMW twierdzi, że pod koniec tego roku rozpocznie sprzedaż bezprzewodowego padu ładowania dla swojej hybrydy iPerformance 530e. Pad łączy się ze zwykłym gniazdkiem w garażu i zasila samochód, gdy ten jest zaparkowana we właściwej pozycji (zgodnie z instrukcjami na Wyświetlacz systemu audio-nawigacyjnego). BMW twierdzi, że wystarczy 3,5 godziny, aby naładować akumulator do mocy 9,5 kW.

Amerykańska firma Plugless sprzedaje bezprzewodowe ładowarki do Tesli Model S, BMW i3, Nissana Leaf i pierwszej generacji Chevroleta Volta.

Ceny zaczynają się od 1 260 USD (ok. 4662 zł) za ładowarkę o Volta do ponad 3 000 USD (11400 zł) za ładowarkę do Tesli, która ładuje się na 7,2 kW i co przekłada się na 24 km zasięgu na godzinę.

Qualcomm Halo
Od 2012 roku Qualcomm pracuje nad własnym bezprzewodowym systemem ładowania samochodów, zwanym Halo. Jest on używany w serię wyścigów elektrycznych Formula E, aby utrzymać naładowane baterie samochodów medycznych (BMW i3) i samochód bezpieczeństwa (BMWi8) w każdym wyścigu.

Ponieważ samochody nie są podłączone, żadne cenne sekundy nie są marnowane, gdy są potrzebne w obwodzie, aby wziąć udział w nagłych wypadkach.

Qualcomm twierdzi, że jego system ładowania Halo posiada moc do 22 kW, czyli tak zwane „szybkie” publicznymi ładowarkami, które w godzinę mogą naładować samochód do zasięgu ok 130 km. Qualcomm twierdzi również, że jego system Halo przenosi energię elektryczną do samochodu z 90% wydajnością, co oznacza, że tylko 10% jest tracone podczas transferu energii.


https://tech.wp.pl/pierwsze-indukcyjne-drogi-6378425527347329a | 07-05-2019
Pierwsze indukcyjne drogi naładują elektryczne auta w trakcie jazdy
Budżet i realizacja pierwszych testów
Za realizację projektu odpowiedzialny będzie izraelski start-up – firma ElectReon, założona w 2013 roku. Będzie to kosztować 116 mln szwedzkich koron, czyli około 46,5 mln zł. Dużym plusem projektu firmy ElectReon jest to, że nie uwzględnia budowania nowych dróg, a jedynie modernizację istniejących, dzięki czemu całość nie jest tak kosztowna, ani długotrwała.

Wyobraźcie sobie system inteligentny na tyle, że rozpoczyna ładowanie waszego elektryka w godzinach, w których prąd jest najtańszy.
A jeśli, oprócz podłączenia do tradycyjnej sieci energetycznej, dysponujemy też panelami fotowoltaicznymi, Digital Charging Service potrafi korzystać tylko z darmowej energii słonecznej. O ile dokupimy do niego BMW Wallbox Connect. Oczywiście całym systemem zarządza się bezprzewodowo, za pośrednictwem dedykowanej aplikacji na smartfonie.

System WiTricity działa dwukierunkowo.
Oznacza to, że samochody kompatybilne z tą technologią są w stanie oddawać zmagazynowaną energię elektryczną z powrotem do sieci.


https://mlodytechnik.pl/technika/29652-uwolnic-elektryka-od-kabla-bezprzewodowe-ladowanie-samochodow
Pod koniec marca tego roku agencja Reuters podała, że stolica Norwegii stanie się pierwszym na świecie obszarem metropolitalnym, który zainstaluje bezprzewodowe, indukcyjne stacje ładowania taksówek elektrycznych - wszystko po to, by już do 2023 r. stworzyć system transportu miejskiego z zerową emisją.

Norwegia, która może się pochwalić największą liczbą "elektryków" na świecie, ma plan, aby wszystkie nowe samochody sprzedawane w kraju były w pełni elektryczne do roku 2025.

BMW planuje sprzedawać bezprzewodowe moduły ładujące dla wspomnianej hybrydowej jednostki 530e iPerformance. Pełne naładowanie tego samochodu zajmuje 3,5 godziny. Wystarczy matę umieszczoną w garażu podłączyć do domowego gniazdka elektrycznego, a potem pozostaje tylko parkować auto w garażu - samo się ładuje.

Nissan pracuje nad techniką bezprzewodowego ładowania dla najpopularniejszego modelu elektrycznego na świecie - Nissana LEAF.

Mercedes Benz oferuje od 2018 r. opcjonalnie bezprzewodowe ładowanie w niektórych modelach.

Koreańczycy z firm Hyundai i Kia zademonstrowali z kolei niedawno nowy bezprzewodowy system ładowania pojazdów elektrycznych, zintegrowany z autonomicznym parkowaniem, co nazwano Automated Valet Parking System (AVPS).



 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
  Wysłany: Śro 06 Sty, 2021   

Witaj Redaktor1966 po przerwie, chętnie przeczytam ten i Twoje następne wpisy!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group