 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy istnieje Tesla tuning ?:) |
Autor |
Wiadomość |
hungalabunga
młodzik

Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016 Czy istnieje Tesla tuning ?:)
|
|
|
No właśnie ... widziałem filmiki z jazdą Teslą p100d, robi piorunujące wrażenie, żeby spalinówkę wysilić poniżej 4sek do setki trzeba mocno się nagłówkować (a Tesla to taki sobie tatuśkowóz na pierwszy rzut oka).
Od razu naszło mnie pytanie - czy ktoś już na świecie to cudo tuningował? i nie chodzi mi o tuning wizualny Jak powszechnie wiadomo... wyniki zawsze można poprawiać
A tutaj wydaje się, że może to być prostsze niż w spalinowcach - może trochę więcej ogniwek szeregowo, równolegle, może grubsze przewody ? Silniki elektryczne i układy mechaniczne mają pewnie bezpieczny zapas wiec ... to nie musi po tuningu jezdzic 100tys mil, wystarczy, że pokaże że MOŻNA.
Stąd pytanie - czy nie słyszeliście na necie o takich próbach podkręcenia Tesli ? (kolejny tryb w komputerze ponad Ludicrous, np. 'God mode' ) |
|
|
|
 |
Mechano
szef młody elektronik

Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Moim zdaniem to będzie podobny poziom trudności niż w spalinowcu bo tu i tu trzeba zmienić "mapę" silnika. Z tym, że w spalinowcach dużo osób już to robi a w Tesli chyb a nikt. Swoją drogą jakiś czas temu była afera, że jakiś praktykant w Tesli wykradł jakieś oprogramowanie i zbudował fizyczny klucz do zmiany ustawień (coś jak pendrive), wpina się to do komputera samochodu i można zmieniać ustawienia. Co z tego wynikło-nie wiem. |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
W spalinowych samochodach możesz zyskać nawet 20-30% a tutaj już tyle nie zyskasz.
Parametry Tesli p100d z ludicrous są już tak wyśrubowane, że wątpię abyś dostał przyrost mocy taki który uzasadnił by wysiłek jaki byłby potrzebny do reverse engineering'u. Tesla ma wszystko zrobione przez siebie - nie siedzi tam odokumentowany kontroler jak w innych pojazdach.
A ogniwa i tak dostają nieźle przy przyspieszeniu plus silniki po kilku drag race'ach mają taką temperaturę, że moc jest mocno ograniczana.
W takie rzeczy to można się bawić w renault twizzy który ma zwykłego sevcon'a którego możesz sobie przeprogramować jak sabvotona. (jednak trzeba mieć dość kosztowny adapter) |
|
|
|
 |
tas
szef tas

Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Wieść gminna niesie, że z NCR18650PF ssają po 18A/ogniwo
Tu się już nic nie uda wytuningować
A zresztą czy to potrzebne, inne auta muszą tuningować, aby w ogóle dało się je obok tesli postawić hehe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
 |
sirgregs
prezes

Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
atomek1000 napisał/a: |
W takie rzeczy to można się bawić w renault twizzy który ma zwykłego sevcon'a którego możesz sobie przeprogramować jak sabvotona. (jednak trzeba mieć dość kosztowny adapter) |
Wciąż Ci Twizzy chodzi po głowie jak widzę |
|
|
|
 |
atomek1000
szef


Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
W tesli siedzą troche inne ogniwa od NCR18650PF, bliżej im do Sanyo GA. Ale wciąż prądy są bardzo wysokie i wszystko działa tylko dzięki temu, że prądy są chwilowe i ogniwa mają dobre chłodzenie.
sirgregs napisał/a: |
atomek1000 napisał/a:
W takie rzeczy to można się bawić w renault twizzy który ma zwykłego sevcon'a którego możesz sobie przeprogramować jak sabvotona. (jednak trzeba mieć dość kosztowny adapter)
Wciąż Ci Twizzy chodzi po głowie jak widzę |
Oh tak Wizja miasta wypełnionego samymi takimi 1/2osobowymi małymi pojazdami jest bardzo fajna, szkoda, że tak słabo się twizzy przyjęło i nie da się tanio go kupić |
|
|
|
 |
maniekrox
prezes maniekrox

Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016
|
|
|
Tesla po ostatnim modzie że sprintem w 2.4s grzmoci nawet laferrari i 911;p może za parę lat jak będą nowe ogniwa. Ale.. po co? Na zlocie jechałem "zwykłą" p85, a wrażenia jak na rollercoasterze;) |
|
|
|
 |
hungalabunga
młodzik

Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 68
|
|
|
|
 |
kszysiu
początkujący Master of Disaster

Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 15 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: Czw 17 Sie, 2017
|
|
|
Polecam "tesla racing channel" na youtube. Gość wybebeszył p100d i założył lekkie koła i rozwala wszystkich i wszystko na łopatki...
Jeśli chodzi o przyspiesznie w tesli to myślę, że tak do 120-140km/h już tam bardziej wyśrubować się nic nie da bo to już jest na granicy uślizgu koła, ale niestety przy tych prędkościach tesla się już powoli "kończy" i dalej nie przyspiesza już tak gwałtownie i względnie szybko "kończy" (chyba 250km/h max)
Żeby leciała dalej tak sprawnie to obstawiam, że przydałby się jej drugi bieg |
_________________ A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk I have a workstation... |
|
|
|
 |
xlineage [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
oczywiscie ze są,
tutaj jest fajny filmik i wyglad odchudzonej tesli i "chyba jakis odblok mocy"
filmiku calego nie ogladalem, przewijalem tylko wyscigi .
Filmik wyskoczyl mi kiedys na facebook'u
https://www.youtube.com/watch?v=ARzujfRiQ3c |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|