ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla
Autor Wiadomość
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla

Piszę do was z 2 pytaniami:

Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ?
Pytam bo rozkręciłem silnik i zauważyłem że pojawiła się rdza na magnesach obudowy silnika.




Kolejny problem z silnikiem dotyczy czujników hala.

Chce je wymienić i zauważyłem że są one przyklejone/wtopione w magnesy na uzwojeniu silnika.
Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ?




z góry dziękuje za wszelką pomoc.
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

bartek24m napisał/a:
Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ?


Ja na swoim rowerze pomykam co dzień do roboty, deszcz, śnieg, mróz, błoto - mam dobrze wszystko uszczelnione i po 2 latach gdy wymieniałem łożyska i simeringi w środku nie było śladu korozji i nic mimo zmiennych warunków pogodowych się nie działo w środku, więc u Ciebie wdała się korozja przez brak odpowiedniego uszczelnienia, alba na kablach, osi lub deklu silnika. Trzeba rozebrać przeciścić wd40, psiknąć profilaktycznie smarem w spreju, wymienić simeringi jak są a dekle i kable uszczelnić silikonem. Skręcić i jeździć.

bartek24m napisał/a:
Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ?


Trzeba zabrać się doi tego po chamsku - wydłubać/wykruszyć stare halle a montując nowe trzeba je wkleić np. kropelką w takiej samej pozycji jak stare.
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Silnik jest szczelny a raczej powinien ;) jak coś to wymień uszczelniacze na osiach. Potem dekle na silikonie. Co do halli to trzeba je wydłubać sa wklejone. Ostry płaski śrubokręt i wybijaj. Resztę wydłubać trzeba. Ja u siebie nowe wkleiłem na kropelce.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Nowe silniki przeważnie są słabo uszczelnione . Powinno się otworzyć dekielki, poczyścić z resztek kleju, nasmarować silikonem i skręcić ponownie.
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Nie masz jeszcze źle. Tak wyglądał silnik u brata po ponad 10k km
https://photos.google.com/share/AF1QipN4IlPz_bVWcc_O75Oe3vXtRnvpanY63hL7kLNLILWL5gb9DrErW29w10eMtVGuYg?key=ZzlMV2tNd3hTT1U3Qy1qTVBYTHcwUGhRMF9wRDlR
Wszystko zostało wyczyszczone, łożysko jak i uszczelniacz wymieniony, silikon na pokrywy.
Z halli też było wszystko ok.

Ciekawe jak u mnie to będzie wyglądać, gdyż warunki, gdzie pracuję są bardzo ciężkie dla metali. Rdze mam nawet na złączkach od balansera. Jak odtworzę też pokaże zdjęcie.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

chciałbym go zalać tylko trochę olejem, ale nie jak reszta do 1/3 ja myśle zalać tylko z 50 ml, chodzi o zabezpieczenie elementów przed korozją i częściowe odprowadzanie ciepła.
jaki olej polecacie ? 5W40 ?


czy jak zaleje tam z 50ml to coś pomoże w odprowadzaniu ciepła czy tylko zapaskudzi mi garaż ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group