ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Piasta przedniego koła
Autor Wiadomość
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   Piasta przedniego koła

Czesc, piasta zaprojektowana przez ze mnie na przednie koło.
160 mm wysoka, oś M12, łożyska maszynowe, szeokosc montazowa ok 130 mm

bicycle+hubs+%283%29.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 294,98 KB

 
 
pastek5 
kierownik
Rowery elektryczne



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 306
Skąd: Żywiec
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   

Spoko, super że miałeś chęci tylko ile to cudo waży ? :twisted:
_________________
Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech

https://www.facebook.com/pasterbajk\

http://pasterbajk.pl/
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 03 Gru, 2016   

Kawał fajnej piasty :) Szerokość pod fat bike?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Projektowane pod jakiś konkretny amorek? Oś jest zdejmowana? Przydałoby się żeby sztywna była ( w kontekście rowerowym sztywna).
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Czesc . piasty jeszcze nie dostałem. To tylko zdjecie od wykonawcy. Pomysł byl taki; kupiłem obrecze 19x2.15, Maxus 3K na tyl iszukalem piasty ktora by pasowala do calosci i do obreczy. Niestety nie znalazłem. Wiec poprosiłem naszych Hinskich braci o pomoc, piasta na 2 dyski, na szprychy motorowerowe. W ten sposób bede mial takie same koła.Szerokosc montazowa to ok 130 mm.
Rame mam zamiar sam pospawac ze stali304, a amortyzator ? zastanawiam sie nad takim rozwiazaniem.

pobrany plik (3).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 66,01 KB

 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

O ciekawy patent z tym amorkiem..
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Mam jeszcze jedna zagwozdke, inspiracja rama na zdjeciu ale zastanawiam nad montazem widelca i nie rozumiem jak jest osadzony, Ma ktos pomysl jak to jest zrobione ?
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Pewnie łączniki są wsadzane na sztywno, albo wkręcane jak śruba rzymska.
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Tak przyszlo do glowy, a moze to sa wcisniete lozyska w rure i podkladki dystasujace wystaja,te czarne . A całosc docinieta rura wewnatrz.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Ciekawa rama... ale bez regulacji wysokości kierownicy? Hmm... ja bym wymagał :wink:
Tutaj spawana właśnie z nierdzewki (kwasówki?):
http://viks.cc/viks-customs-1-kristjans-raw-viks/
Jest tam też wśród innych zdjęcie tego punktu "zawiasu" widelca, z góry/przodu - jakby łeb ampula? Ale nie jestem pewny.
Może tam są po dwa łożyska promieniowe i po dwa osiowe - te ostatnie rozdzielone tuleją?
Bo w zasadzie same promieniowe nie pracowałyby zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
Mogą też być dwa łożyska skośne, promieniowo-osiowe (we wszystkich przypadkach mam na myśli łożyska maszynowe).
Ale nie śmiejcie się, tylko tak sobie gadam, nie znam rozwiązań "rowerowych", a już szczególnie w takich cudakach :grin:

PS: Tu chyba widać łeb cynkowanego (bo taki niebieskawy) ampula:
http://viks.cc/wp-content..._handlebars.jpg
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Mysle ze to stery półzintegrowane, docisniete kapslem z góry. Nierdzewka to 304/304L (L- low carbon) kwasówka to 316/316L. Nierdzewka nie jest najlepszym materiałem ze wzgladu na sztywnosc trzeba stosowac duze srednic rur, i podczas spawania trzeba wpuszczac gaz do wewnatrz ktory jest drogi. Ale nierdzewka jest tansza niz CrMo.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Z tym materiałem to nie jest tak dokładnie jak piszesz, obie te stale to według powszechnej nomenklatury stale kwasoodporne, austenityczne - niskowęglowe. Nie ulepszają, nie hartują - ale są bardzo dobrze spawalne.
Jednak z indeksem L to stal bardziej odporna na korozję międzykrystaliczną (w miejscach wysokiego wzrostu temperatury, czyli spawania), i myślę że z takiej stali spawają te ramy w wersji kwasoodpornej, bo właśnie to może być ważne; mniejsze narażenie na pękanie w okolicach spoin z upływem czasu.
Według mnie wadą kwasówki są nienajlepsze własności wytrzymałościowe - właśnie z powodu niemożności obróbki cieplnej; to "miękka" stal i nie da się utwardzić tą metodą.
I stąd rama będzie cięższa - z powodów wytrzymałości/sztywności musi być grubsza ściana rur czy innych profili.

Istnieją stale kwasoodporne o wysokich parametrach wytrzymałościowych, sprężyste, utwardzane przez zgniot (wykonuje się z nich np. sprężyny, stal 1.4310), ale zawierają już więcej węgla i znowu wracamy do korozji międzykrystalicznej.
Co ciekawe, kiedyś robiłem z ciekawości próby grzania takiej blachy ≠ 0,5mm (do ~900-1000stC), aby sprawdzić, czy straci sprężystość - nie straciła albo jeżeli już, to bardzo niewiele :shock:
Rur jednak z tego sprężystego gatunku nie spotkałem, tylko taśmy i druty.

Możliwość ulepszania cieplnego mają stale stopowe nierdzewne, z wyższą zawartością węgla - ale to znowu przeszkadza w spawaniu, potrzebne są odpowiednie technologie.
Jak by się ten biedny hobbysta czy amator nie obrócił - doopa z tyłu...
W zasadzie to jestem bardzo ciekawy, czy ramy z zaawansowanych materiałów (stali stopowych) są w pełni obrabiane cieplnie (ulepszane) po spawaniu, tylko odprężane czy jeszcze coś innego "im" robią :grin: ?
 
 
Jacq 
początkujący


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: ziemia
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Stal 304 nie jest stala kwasoodporna, nie mozna jej stosowac np; przemysle farmaceutyczno-spozywczym. Takie firmy maja wymogi, bawie sie juz w to 15 lat.
Co do wegla , mysle ze im go wiecej tym rura sztywniejsza ( CrMo) i te rowery jakos sie trzymaja.
 
 
Pavyan 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 383
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

To w sumie jest sprawa klasyfikacji, w różnych źródłach bywa różnie. Dla mnie 304 to kwasówka, większość publikacji tak ją określa.
Może 304 jest najtańsza, najmniej odporna - ale w zwykłych warunkach (np. nie morskich) czyli deszcz, błoto, krótkotrwale sól, a nawet słabe kwasy - zda egzamin i nie skoroduje; jak Ty mam z tym nieco praktyki.
Trochę OT, jeśli można: trzeba podkreślić, że po spawaniu (szczególnie takich "gorszych" gatunków stali KO, ale jednak mających pracować w trudnych warunkach) spoiny i ich okolice powinny być trawione przez określony czas przeznaczonymi do tego środkami, powodującymi odtworzenie składu stali w przypowierzchniowej warstwie przedmiotu.
Skład zaś zmienia się wskutek spawania=oddziaływania wysokiej temperatury: w uproszczeniu węgiel "zabiera" chrom, tworzą się węgliki chromu - a ponieważ chrom w składzie tanich stali KO jest dobrany w zasadzie na granicy kwasoodporności, jego zawartość spada poniżej tej granicy i w tych krytycznych miejscach może być źle - czyli korozja powierzchniowa i międzykrystaliczna (w trudnych warunkach).
Dlatego zresztą istnieją także odmiany stali KO z indeksem "L" - czyli obniżony węgiel, to też metoda przeciwdziałania.

Oczywiście są różne gatunki stali kwasoodpornych - jedne wysokoodporne, inne mniej i są przeznaczone do różnych celów, jedne do medycyny i przemysłu chemicznego, inne na poręcze :grin:

W stali Cr-Mo to nie węgiel daje wytrzymałość choć odgrywa zapewne także swoją rolę - to stal klasyfikowana jako niskowęglowa, poniżej 0,2%C, poniżej tej wartości przyjmuje się zasadniczo, że stal nie hartuje (ew. tylko ulepsza, np. niskowęglowe nierdzewki grupy ..H13).
Główna sprawa w Cr-Mo to owe metale jako dodatki stopowe - to one dają wysokie właściwości wytrzymałościowe. Ale po spawaniu stali Cr-Mo z pewnością jest potrzebna obróbka cieplna całości konstrukcji.
Regułą jest, że wysoki węgiel bardzo pogarsza spawalność stali, im go więcej, tym więcej różnych problemów.
Niby na upartego, z tego co o uszy mi się obiło - zachowując ścisłe reżimy technologiczne i materiałowe - można pospawać nawet stale z wysoką zawartością węgla lub stopowe, określane jako "niespawalne". Ale... to zawsze będzie zadanie trudne lub bardzo trudne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group