|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Usunięcie nieodkręcalnego wolnobiegu |
Autor |
Wiadomość |
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015 Usunięcie nieodkręcalnego wolnobiegu
|
|
|
Otóż mam taki problem jak w temacie. Używałem rower bez asysty silnika i to przy zablokowanych przerzutkach na bardzo wysokich przełożeniach. Doszła do tego zapewne korozja i to że nie dałem smaru miedzianego na wolnobieg. Zastosowałem wszystkie znane sposoby i nie dało się go odkręcić. Ostatnia próba- nnagrzewania palnikiem i schłodzenia, a potem odkrecenia przy użyciu dużej dźwigni skończyła się zerwaniem wielowypustu i uszkodzeniem klucza. I co teraz - diaxem ciąć? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
zdemontuj cały wolnobieg, zdejmij zębatki, blaty, przekładki, zostanie sama tuleja z wielowypustem.
I teraz natnij ją i zgnieć w imadle, powinna pęknąć lub wygiąć się i zakleszczyć na wewnętrznej tulei.. Jeśli nie, przetnij ją wzdłuż na głębokość 5mm, może uda się wybić lub wyłamać ją z tulei z gwintem, a samą tuleję można już też w imadło i będzie punkt podparcia do dźwigni.
Tyle pomysłów siłowych |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Można spróbować rozkręcić wolnobieg - okrągła nakrętka z dwoma otworami. Zębatki zejdą, zapadki wypadną, kulki się wysypią. To co zostanie włożyć w imadło i kręcić kołem. Jak nie miałem klucza to tak wymieniałem. Zazwyczaj na nowy, choć raz zdarzyło mi się z powrotem kulki poukładać . |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Po dotarciu nowego wolnobiegu kierująć się tym poradnikiem zabrałem się do rozbiórki wolnobiegu
Rozbieram wielotryb
Wynik jest marny bo:
1. Odkręcenie zewnętrznej nakrętki, która trzyma zębatki było nie możliwe - w ruch poszedł diax, poszła w miarę szybko
2. Zdjąłem zębatki i teraz w intrukcji jest podane, że trzeba odkręcić kolejną nakrętkę tym razem punktakiem. Operacja również nie powiodła się, punktak rozwaił obie dziurki wbijając się w metal i kończąc próby. W ruch poszedł znowu diax. Tym razem poszło bardzo ciężko bo jest to dość twarda stal i cały pokój świecił się od iskier
3. Został już tylko element nakręcany na gwint cały we rdzy. Imiadło, duża dźwignia i też nie idzie.
I teraz się boję, że jak będę to ciął dalej to uszkodzę pokrywę silnika albo gwint - ciekawe czy w ogóle się do czegość jeszcze nadaje.
Producent bardzo zadbał o to żeby utrudnić jak najbardziej usunięcie wolnobiegu po uszkodzeniu wielowypustu. Szkoda, że zębatki nie są wykonane w takiej jakości
Wniosek mam jeden - lenistwo nie popłaca. Nie zaaplikowanie smaru miedzianego na gwint kosztowało mnie dużo pracy i nerwów |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
To już musztarda po obiedzie, ale skuteczne jest moczenie w ropie (lub innym płynie typu WD-40), a następnie pukanie w klucz, pukanie, pukanie, pukanie, pukanie... czasem i godzinę |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
To już wcześniej zalałem wolnobieg odrdzewiaczem i wd40 - jeszcze przed zniszczeniem wielowypustu.
Nauczka numer dwa to nie jeździć z największego przedniego blatu pod górę jak się waży 100 kg - dotyczy tylko wolnobiegu. Ogólnie to chyba potem przechodzę na silnik na kasetę choć boję się jakości wykonania zapadek w bębenku. Ciekawe ilo zapadkowe są 9c |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
mozesz dac zdjecia jak to wyglada moze ktos obaczy nowe mozliwosci jak sobie z tym pieronstwem poradzic. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
A może ktoś wie, gdzie dostanę porządny klucz do odkręcania pospolitych jednorzędowych wolnobiegów, które mają tylko dwa małe wgłębienia? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Ciekawe ilo zapadkowe są 9c |
4 zapadki, każda po 2 kliny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
To chyba nie te. Tam są okrągłe, płytkie otwory. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To chyba nie te. Tam są okrągłe, płytkie otwory. |
Wiem zeeltom, wiem. Innych nie ma. |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 12 Sty, 2017
|
|
|
Odkopie troche temat , wczoraj walczylem z podobnym przypadkiem.
Co do metody flexem polecam odmierzenie na wolnobiegu czesci nakrecajacej sie na pokrywe silnika i ( rowniez grubosc samego wolnobiegu.
I szlifowabie go tak by powstala waestwa znacznie cienka jak kawalek blachy 1mm cos kolo tego.
Po wielu mlotach ta warstwa poprostu nie wytrzymuje naprezen i pepeka odkleszczajac tym smym gwint na pokrywie silnika.
Pozniej dodam zdjecia resztki wolnobiegu.
IMG_20170112_173247.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 362 raz(y) 4,54 MB |
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017
|
|
|
Jak coś jest do wyrzucenia, to ja używam spawarki (nawet jak coś jest wewnątrz), ostatnio tak wyciągałem tulejki w belce zawieszenia samochodu. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|