|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ev by jatko |
Autor |
Wiadomość |
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Maj, 2009
|
|
|
"z możliwością przeróbki na spalinowy"
jatko - za aku i remont zapłacił byś tyle co za solidny początek przeróbki małego auta, może lepiej zacząć jednak przerabiać coś większego, przynajmniej dwuosobowego - nawet tak jak ja, robiąc to rok czy dłużej... |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2009
|
|
|
Cytat: | jatko - za aku i remont zapłacił byś tyle co za solidny początek przeróbki małego auta, może lepiej zacząć jednak przerabiać coś większego, przynajmniej dwuosobowego - nawet tak jak ja, robiąc to rok czy dłużej... |
Jak na razie to czytam fora, robię plany itd. jak każdy początkujący. Wymagań nie mam wielkich 50 - 70 km zasięgu przy 50-60km/h - jazda typowo miejska, niestety częściej "gaz -hamulec"
Natknąłem się na posty z 2007r o peugotach 106 electrique za 2500 zł. Szkoda, że teraz nie ma takich okazji. Jak na razie wszystkie moje zapytania do handlarzy aut spotykają się z niezłym zdziwieniem.
Jeśli chodzi przebudowę spalinowca to napotkałem już pewne "problemy", przynajmniej natury finansowej.
1. Silnik :
Poszukuje obecnie silnika od sztaplarki, niestety na rodzimym auto złomie wszystkie części do wózków widłowych są pilnie strzeżone, ze względu na ichne zapotrzebowanie na części do firmowych wózków. Niektórzy pisali o zakupie silnika za ok 350zł, ja niestety nie znalazłem taniej niż za 1500zł
2. Kontroler :
Za kontrolerem się rozglądam, małe rozeznanie, sprawdzam ceny. Marne są szanse wykonania takiego kontrolera PWM w warunkach domowych(przynajmniej prze zemnie) więc pozostaje zakup Altraxa , albo curtisa. Sprawdzę jeszcze ofertę ZAPI, w tygodniu do nich podjadę lub zadzwonię.
3. Autko :
Małe, miejskie, lekkie. Właśnie przypadł mi do gustu pomysł przerobienia peugeota 106, modele z początku lat 90' chodzą dość tanio. Ciężar własny: 760-860 kg
Takiego peugeota do przeróbki myślę wziąć w dieslu ze względu na skrzynie biegów i dopuszczalną masę całkowitą.
4. akumulatory
Tym się na razie nie przejmuje. Zanim dojdę do tego problemu sporo wody w kanale upłynie, a o ile nie stanie się rewolucja w tej dziedzinie, wybór padnie zapewne na trojany, nie wiem tylko czy 14*6v czy 7*12. jak na dziś dzień różnica w cenie ok 2k między zestawami a w zasięgu duża. A do tego czasu może dolar znowu będzie po 2zł (marzenia). |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2009
|
|
|
Silnik od sztaplarki masz szukać od pompy olejowej, a nie do jazdy.
Ten silnik, o którym była wcześniej mowa, ma:
- nominalne obroty - 2800rpm
- nominalne napięcie - 75V ; ale na nominale 84V dobrze się sprawuje.
- nominalny prąd - 105A ; przez chwilę wytrzyma 400A
- nominalna moc (przy nominalnych parametrach) - 6,5kW
- nominalna sprawność - do 80%
- waga - chyba do 35 kg
i łatwo w nim zamienić kierunek obrotów |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2009
|
|
|
Dziękuje za pouczenie, ale to wiem. dlatego się właśnie nad dieslową skrzynią zastanawiam. w specyfikacji jest napisane że max moment obrotowy dla takiego dieselka/skrzyni osiągany jest przy 2500rpm więc jeśli dobrze kombinuje będzie git.
Kuszącymi do przeróbki są honda crx i toyota paseo. niestety drogowate, a w toyotach silniki tak łatwo nie padają - sam jeżdzę Carina E - niezniszczalny - ale coś musi mi ciągnąć lawete z EV na zlot 2010
Panie Zbyszku, a może Pan ma do sprzedania takowy silnik, zawsze to by był z pewnych rąk. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2009
|
|
|
Nie mam, ale jak pisali koledzy na allegro są. One mają różne nazwy (DC, prądu stałego, wózka widłowego, sztaplarki, podnosnika ittp.). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
|
|
|
mam taki silnk ale boje sie go użyć z obawy,ża auto się prawróci od wagi
i te 400 A brrrrrr |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Daleko nie pojedziesz, ale jaka moc!
Może na 1/4 mili popróbujesz? |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
rarek,
Cytat: | mam taki silnk ale boje sie go użyć z obawy,ża auto się prawróci od wagi
i te 400 A brrrrrr |
znaczy się masz i chcesz mi go sprzedać |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 30 Maj, 2009
|
|
|
no nie wiem trzymam go na potrzeby wiatraka ale jak bardzo chcesz moge sie zastanowic |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 29 Paź, 2010
|
|
|
Czy silnik od bułgara zmieści się do seicento ?
znalazłem coś takiego i takiego , więc liczę że tak, ale może ktoś wie ile jest miejsca od skrzyni do nadkola ? |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 06 Maj, 2011
|
|
|
Orientuję się ktoś czy elektryczne VACU POMPY np od passata mają w sobie jakąś elektronike sterującą(czy wyłączy się gdy naprodukuję wystarczającą ilość podciśnienia)?
Która skrzynia ma korzystniejsze przełożenia do współpracy z bułgarem:
704:
TYP C.515.4.05
Przełożenia
I bieg - 3,25 (39/12)
II bieg - 2,05 (41/20)
III bieg - 1,31 (42/32)
IV bieg - 0,87 (34/39)
bieg wsteczny - 4,02 (26/12x39/21)
przekładnia główna - 4,33 (39/9)
900:
TYP C.501.5.10
Przełożenia
I bieg - 3,91
II bieg - 2,06
III bieg - 1,34
IV bieg - 0,98
V bieg:
- do VII 1994 roku - 0.84
- od VIII 1994 roku - 0,78
bieg wsteczny - 3,73
przekładnia główna 4,07 (57/14)
1.1:
TYP C.514.5.13
Przełożenia
I bieg - 3,91
II bieg - 2,16
III bieg - 1,48
IV bieg - 1,12
V bieg - 0,83
bieg wsteczny - 3,82
przekładnia główna - 3,87 (58/15) |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
wjazm
początkujący Wojtek S
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: TARNOGRÓD
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
Widzę że prace trwają , powodzenia .
Skrzynia od cc700 jest inaczej umieszczona niż od CC 900 i 1100.
Przy orginalnym CC EV była podobna jak w 900.
Pozdrawiam, jeżdżąc swoim MINI,EL . Tak to jedzie http://www.youtube.com/watch?v=V7kYbrVkgDQ |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Jakiej grubości powinna być płyta mocująca bułgara do skrzyni? |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|