ZIMA - JAK PRZECHOWYWAĆ BATERIE LI-ION I POCHODNE ? |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
cristo napisał/a: | .... Zelazko dziala w trybie przerywanym.... |
Przy ustawieniu na "MAX" nie sądzę by przy 100W żelazko nagrzało się do temperatury wyłączania (250*C). |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
Podłącze przez xt60. Dalej watomierz i gniazdo 220V. Baterie lijon. Żarówek nie mam, innych grzałek brak ;-( Ciekawie ile czasu będę zbijać do 48V. |
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Czw 09 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
cristo napisał/a: |
Pytanie mam czy podłączenie sie z takim opornikiem pod gniazdo ładowania prez zlacze XLR bedzie rowne bezpieczne? |
Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BMS z ogniw na sterownik? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Czw 09 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
U mnie jest bateria - bms - gniazdo antispark do sterownika. Tam chce żelazko podłączyć. |
|
|
|
|
cristo
początkujący
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BPS do ogniw ? |
tak. jest Bateria>BMS>gniazdo ladowania jak w zalaczonym schemacie
bms-16s-lipoliion-80a20a1.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 394 raz(y) 39,96 KB |
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
tkoko napisał/a: | ...Podłączasz miernik napięcia i czekasz aż bateria osiągnie odpowiednie napięcie | No i tu widzę zasadniczy problem:
Do jakiego napięcia rozładowywać? Czy mierzyć napięcie pod obciążeniem, czy po odłączeniu?
Jeśli się nie mylę, zalecane jest ładowanie do 60% - więc raczej mowa o ładunku. Czyli do prawidłowego rozładowania konieczna jest znajomość pojemności naładowanej baterii i pomiar watomierzem ubytku 40%. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017
|
|
|
Jeśli rozładowanie malym prądem to napięcie po ustaniu obciążenia się prawie nie zmieni. Zresztą to nie 'apteka', rozladowac do 3,6, to będzie między 3,7-3,8. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017
|
|
|
Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017
|
|
|
Ale historia kabel dziad i tyle ząb czasu go wykończył. Ciesz się że to nie stało się pod 230V |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
cristo
początkujący
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017
|
|
|
hej, czy jest ktos w stanie jednoznacznie odpowiedziec na tamto pytanie?
czy podłączenie sie z opornikiem za BMS-em pod gniazdo ładowania przez zlacze XLR bedzie bezpieczne?
Podlaczenie w gniezdzie byloby przez -C z BMSa a nie standardowo -P zasilania sterownika.
Stad moje pytanie kontrolne czy ma to znaczenie?
z gory dzieki |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017
|
|
|
Iskrzyło pod 220V, ale nic się nie stało. Czemu chcesz podłączyć się pod gniazdo ładowania z opornikiem zamiast gniazda wyjścia na sterownik ? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ? |
Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Elektrotonus napisał/a: | Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ? |
Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe. |
Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
Elektrotonus powinien się cieszyć że stało się to podczas jego obecności i na niskim napięciu. Sam miałem przypadek że zapalił się oplot bawełniany na żelazku, przy napięciu 230V Na szczęście zasłona była trochę oddalona a smród zaalarmował rodzinę. Gdyby płomień doszedł do zasłon i firan, to dalej już tylko drewniany dach z ociepleniem styropianowym |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: |
Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka |
W starym żelazku jest spirala grzejna która się rożżarza w otoczeniu ceramiki. Nie tak jak żarówka ale jednak jakaś zmiana rezystancji jest. Poza tym czasem cześć tych spiral mogła mieć kawałek zwarty, wskutek ukruszenia ceramiki. Tak czy inaczej warto to obserwować jeśli nie ma na wierzchu elementu obciążanego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|