ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ZIMA - JAK PRZECHOWYWAĆ BATERIE LI-ION I POCHODNE ?
Autor Wiadomość
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

cristo napisał/a:
.... Zelazko dziala w trybie przerywanym....


Przy ustawieniu na "MAX" nie sądzę by przy 100W żelazko nagrzało się do temperatury wyłączania (250*C).
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Podłącze przez xt60. Dalej watomierz i gniazdo 220V. Baterie lijon. Żarówek nie mam, innych grzałek brak ;-( Ciekawie ile czasu będę zbijać do 48V.
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Czw 09 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

cristo napisał/a:


Pytanie mam czy podłączenie sie z takim opornikiem pod gniazdo ładowania prez zlacze XLR bedzie rowne bezpieczne?

Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BMS z ogniw na sterownik?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Czw 09 Lut, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

U mnie jest bateria - bms - gniazdo antispark do sterownika. Tam chce żelazko podłączyć.
 
 
cristo 
początkujący


Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Gniazdo ładowania wchodzi do BMS-a ? A osobno jest wyjście z BPS do ogniw ?


tak. jest Bateria>BMS>gniazdo ladowania jak w zalaczonym schemacie

bms-16s-lipoliion-80a20a1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 39,96 KB

 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

tkoko napisał/a:
...Podłączasz miernik napięcia i czekasz aż bateria osiągnie odpowiednie napięcie :wink:
No i tu widzę zasadniczy problem:
Do jakiego napięcia rozładowywać? Czy mierzyć napięcie pod obciążeniem, czy po odłączeniu?
Jeśli się nie mylę, zalecane jest ładowanie do 60% - więc raczej mowa o ładunku. Czyli do prawidłowego rozładowania konieczna jest znajomość pojemności naładowanej baterii i pomiar watomierzem ubytku 40%.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Jeśli rozładowanie malym prądem to napięcie po ustaniu obciążenia się prawie nie zmieni. Zresztą to nie 'apteka', rozladowac do 3,6, to będzie między 3,7-3,8.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Ale historia :D kabel dziad i tyle ząb czasu go wykończył. Ciesz się że to nie stało się pod 230V :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
cristo 
początkujący


Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

hej, czy jest ktos w stanie jednoznacznie odpowiedziec na tamto pytanie?

czy podłączenie sie z opornikiem za BMS-em pod gniazdo ładowania przez zlacze XLR bedzie bezpieczne?
Podlaczenie w gniezdzie byloby przez -C z BMSa a nie standardowo -P zasilania sterownika.
Stad moje pytanie kontrolne czy ma to znaczenie?

z gory dzieki
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 10 Lut, 2017   

Iskrzyło pod 220V, ale nic się nie stało. Czemu chcesz podłączyć się pod gniazdo ładowania z opornikiem zamiast gniazda wyjścia na sterownik ?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?

Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Elektrotonus napisał/a:
Podczas testu z żelazkiem, prąd 2A, o napięciu 54 V o mocy 100W przepalił mi przewód zasilający żelazko. Kłopot, że on już był mocno przetarty, więc nie wiem, czy to zbieżność czasu, że bateria go dobiła, a i pod 220V powinien przerwać się niebawem ? Może faktycznie żelazko, tzn jego sznur nie jest przystosowany do baterii e-bike ? Za małe przekroje ?

Przypuszczalnie podczas startu zimna spirala żelazka majac znacznie niższa rezystancje, wymusila poczatkowo większy prąd, co na wypalonych stykach, przewodzie spowodowało w końcu przerwe.


Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka :)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

Elektrotonus powinien się cieszyć że stało się to podczas jego obecności i na niskim napięciu. Sam miałem przypadek że zapalił się oplot bawełniany na żelazku, przy napięciu 230V :mrgreen: Na szczęście zasłona była trochę oddalona a smród zaalarmował rodzinę. Gdyby płomień doszedł do zasłon i firan, to dalej już tylko drewniany dach z ociepleniem styropianowym :mad:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 11 Lut, 2017   

Eryk1000 napisał/a:

Według mnie rezystancja żelazka jest stała z uwagi że to nie żarówka :)

W starym żelazku jest spirala grzejna która się rożżarza w otoczeniu ceramiki. Nie tak jak żarówka ale jednak jakaś zmiana rezystancji jest. Poza tym czasem cześć tych spiral mogła mieć kawałek zwarty, wskutek ukruszenia ceramiki. Tak czy inaczej warto to obserwować jeśli nie ma na wierzchu elementu obciążanego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group