ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
odzielne sekcje w bateri li-ion
Autor Wiadomość
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   odzielne sekcje w bateri li-ion

Czeskie baterie lifepo4 sa budowane w taki sposb np. 1s10P zamykane w plastkiowym ogniwie
tak jak tu
https://www.ev-power.eu/W...-3-2V-40Ah.html

czy li-ion budowany w podobny spoosb i rzladowywany byloby dla niego "zdrowe" bo z punktu widzenia serisu jesli jedna sekcja pada wystarczy wymienic ja na nowa , co w pakiecie w holderach lub kleju nie jest takie proste.

wiadomo objetosc takiego zestawu by sie zwiekszyla , ale czy to mialoby sens takie rowiazanie waszym zdaniem ?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Mylisz się . W tych ogniwach nie ma mniejszych zrównoleglonych . Kiedyś (kilka lat temu) też tak myślałem z powodu jednego fałszywego zdjęcia z internetu aż trafiła się okazja to sprawdzić prosząc sprzedawcę takich uszkodzonych ogniw (mniejsza pojemność od deklarowanych) by to sprawdził. Jest to pojedyncze ogniwo.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Intencją pytania sunmana jest ułatwienie serwisowe, przez wymianę całego segmentu P. Czyli w naszych konstrukcjach z udziałem pojedynczych, zrównolegloch ogniw, też można zrobić zbiorczą sekcję, łączoną np konektorami samochodowymi, lutowane grubym, krótkim kablem itd.
Sam jestem zwolennikiem takich rozwiązań, bo na etapie wykonania można zrobić zapasowe moduły.
To się przydaje gdy robimy więcej niż 1 pakiet.
Problemem jest to że to zajmuje więcej miejsca . Ale serwisowanie jest uproszczone, bo w miejsce osłabionego segmentu, wkładamy inny mocniejszy modul. A ten słaby naprawiamy, wymieniamy w nim ogniwa, testujemy itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sunman 
kierownik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 317
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017   

zastanawia mnie to glownie dlatego ze mialem juz probremy z liion , life i serwisowanie tego konvzylo sie stwierdzeniu "za duzo pracy by to naprawic". wlasnie dltego rozwazam to rozwiazanie.
mam baterie za 4k , zl ktory jest zlomem bo w 24 sekcjach padly 2 trzebabbylo odlaczyc 4 , a po zlozeniu okazalo sie ze 3 sekcja dziala jedynie na 40% nominalnej pojemnosci bateri przy obciazeniu 0.5C.

inny przypadek zniszczenie mechaniczne wylanie po " tylko" 2 -5ogniwach w 6 sekcjach koszt naprawy chory.

sam mam baterie li-ion za 12k zl i w moim przypadku chcialbym by sie uszkodzily ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group