ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o parametry silnika do motocykla
Autor Wiadomość
dabal1
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   Pytanie o parametry silnika do motocykla

Witam,
Mam pytanie do szanownych forumowiczów, którzy bardziej niż ja znają się na temacie. Chciałbym zrobić motocykl elektryczny i w związku z tym mam pytanie, czy silnik o poniższych parametrach będzie się do tego nadawał, czy jednak będzie zbyt słaby. Chodzi mi w szczególności o moment obrotowy.
Oto parametry silnika:
ISKRA AMJ 5127
2,2kW 24V 120A 6,0Nm 2600min-1 (te -1 jest zapisane w indeksie górnym)
S2=2,0min S3=5%ED IP 54 (w ogóle nie mam pojęcia co to za parametry w tej linii)

Jeśli uważacie, że się nada to czy warto za to dać ok. 300zł? Motocykl z założenia ma być dość lekką konstrukcją na bazie motocykla shl 125. Oczywiście lekka to jest pojęcie względne, ale wydaje mi się, że sama część elektryczna czyli silnik + akumulatory będzie ważyła więcej niż cała reszta. Czy przy okazji mógłby mi ktoś zasugerować sterownik do tego silnika? da się coś kupić w przystępnej cenie? No i jakaś sugestia co do pojemności akumulatorów, tak żeby dało się tym przy spokojnej jeździe przejechać z 50km.
Z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam
Mariusz
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 04 Cze, 2009   

Tu masz rodzaje pracy silników:

http://www.ise.pl/info/index.php?pid=23

Jak tam nie ma S1, to raczej nie nada się do napędu pojazdu.
Poza tym ta moc jest marna jak na SHL która jednak trochę waży wraz z kierownikiem.
Ja dałbym sobie spokój z tym silnikiem...
Ci którzy przerabiają motocykle, montują ETEKi, a co można zamiast tego to nie wiem.
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
dabal1
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Witam,
Dziękuję za odpowiedź. A czy taki silnik nadawałby się do napędzania jakiegoś lżejszego pojazdu typu motorower? Czy to, że nie pracuje w trybie S1 przekreśla go od razu? Skoro rowery są napędzane silnikami np. 180W, więc wydaje mi się, że silnik 2,2kW to nie jest mało do motocykla, ale może się mylę.
pozdrawiam
Mariusz
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Cze, 2009   

Proponuję żebyś sobie na początek poogladał te konwersje http://www.evalbum.com/type/MTCY/
Zobaczysz na co mozna liczyć przy silniku o określonej mocy. Napisz czy planujesz napęd bezpośrednio czy przez skrzynkę biegów, bo to też ma znaczenie przy doborze mocy i silnika (choćby ze względu na obroty). Mój Komar ma 2 silniki o łącznej mocy 1,2kW i nie zapewniają one żadnych oszałamiających osiągów, nie ma więc co porównywać z rowerem.
 
 
dabal1
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2009   

Marucha79 napisał/a:
Napisz czy planujesz napęd bezpośrednio czy przez skrzynkę biegów, bo to też ma znaczenie przy doborze mocy i silnika (choćby ze względu na obroty). Mój Komar ma 2 silniki o łącznej mocy 1,2kW i nie zapewniają one żadnych oszałamiających osiągów, nie ma więc co porównywać z rowerem.


Napęd myślałem zrobić bezpośredni bez skrzyni biegów, choć nie wiem, czy to dobry pomysł. Jeśli chodzi o Twojego komara to dla mnie jest rewelacyjny :) Tak się zastanawiam dlaczego użyłeś 2 silników zamiast jednego mocniejszego? Czy tylko dlatego, że akurat takie miałeś pod ręką, czy coś innego miało na to wpływ?
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Sob 06 Cze, 2009   

dabal1 napisał/a:
Tak się zastanawiam dlaczego użyłeś 2 silników zamiast jednego mocniejszego? Czy tylko dlatego, że akurat takie miałeś pod ręką, czy coś innego miało na to wpływ?

Jak lecisz w zakręcie na pełnym złożeniu i nagle utracisz napęd, tylne koło może
wpaść w poślizg i gleba gotowa. Dlatego pewnie drugi silnik, w razie czego
wyprowadzi pojazd i można śmigać dalej :]
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Cze, 2009   

Takie miałem kupione za bezcen :)
Zastanawiam się nad wywalenim skrzyni, wygląda na to, że generuje zbyt duże straty. Z drugiej strony troszkę jej żal, bo jeżdżę prawie wyłącznie po kiepskich polnych drogach. Życie to sztuka wyboru... ;)
 
 
dabal1
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

a co myślicie o zastosowaniu wariatora takiego jak w skuterach spalinowych? czy taka przekładnia generuje duże straty?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Cze, 2009   

Jeszce większe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group